آبشار زیبای کمردوغ، تصاویر

به گزارش وبلاگ بام شهر، در سکوت کوهستان و در میان کوهپایه های کوه سر به فلک کشیده سیلوم صدای جاری شدن آبشاری به گوش می رسد که همچون یک موسیقی دلنواز روح انسان را آرامش می بخشد.

آبشار زیبای کمردوغ، تصاویر

ایسنا: آبشاری گمنام با بیش از 100متر ارتفاع که یکی از بلندترین آبشارهای ایران به تعداد می رود. آبشار کمردوغ در بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار تماشای و زیباست. سفر به مقصد این آبشار به ویژه برای طبیعت گردان تجربه ای فراموش نشدنی است.

برای رسیدن به این آبشار رویایی باید به شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا بروید. پس از رسیدن به دهدشت به سمت شمال بروید در جاده دهدشت به قلعه رئیسی که عبور کنید به شهر قلعه رئیسی خواهید است. پس از آن راستا خود را در شرق ادامه دهید تا به دوراهی برسید. در آنجا تابلویی راستا حرکت به سمت آبشار کمردوغ را به شما نشان خواهد داد. از شهر قلعه رئیسی تا آبشار 15 کیلومتر فاصله هست. رسیدن به آبشار کمردوغ از دو راستا قابل دسترس است. یکی از راستاها به سمت بالای آبشار می رود و دیگری به دره و روبروی آبشار می رسد. راه دوم برای تماشا زیبایی آبشار مناسب تر است.

قبل از رسیدن به آبشار و در طول راستا از زیبایی جنگل های بلوط بهره مند خواهید شد. کم کم جاده مرتفع تر می گردد و چشم انداز دره در پایین دست جاده ای که در حرکت هستید بسیار زیباست.

آبشار کمردوغ هفتمین آبشار بلند ایران است. طول این آبشار 100 متر و عرض آن بیشتر از 60 متر است و به اسم یک جاذبه طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر بی نظیر این آبشار نشان دهنده شکوه و عظمت آن است. آب در عرضی وسیع از روی صخره ها پایین می ریزد. قطرات آب در نور خورشید رنگین کمانی زیبا درست می نمایند. اگر باد بیاید می توان ریزش قطرات آب را روی صورت خود احساس کرد.

کمردوغ از دو واژه کمر که در اصطلاح معنی به دیوار سخت و صاف گفته می گردد و دوغ به جهت شباهت آب این آبشار به دوغ تشکیل شده است.

برای رسیدن به این آبشار باید اندکی از بین تنگه ای زیبا پیاده روی کنید. مطمئن باشید که این پیاده روی برای شما مجذوب کننده و مفرح است. در طول راستا سوژه ها و منظره ها فوق العاده ای برای عکاسی از طبیعت و یا از خود پیدا خواهید کرد. جالب است بدانید که در اطراف این آبشار پرستوهایی هم در حال پرواز مشاهده می کنید. این پرستوها در میان سنگ های اطراف آبشار کمردوغ لانه دارند.

در بین سنگ های پایین آبشار، آب حوضچه های کوچک و بزرگی ایجاد نموده که برترین مکان برای آب بازی و شیطنت بچه ها و حتی بزرگسالان است. دقت کنید حتما قبل از شیرجه زدن از عمق آب آگاهی پیدا کنید. بعضی از این حوضچه ها عمیق هستند و ممکن است برای بچه ها خطرناک باشد.

اگر کوهنورد و یا صخره نورد هستید مکان های مناسبی برای این کار در اطراف آبشار پیدا خواهید کرد. لطفاً در صورت تمایل تجهیزات خود را به همراه ببرید و در صورتی که با اصول صخره نوردی آشنایی ندارید برای جلوگیری از خطرات احتمالی هرگز صخره نوردی نکنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این آبشار شور بودن آب آن است. بر خلاف بقیه چشمه های این استان که شیرین هستند. زیرا چشمه های نمکی کمتر در منطقه ها کوهستانی به چشم می خورند.

در راستا سقوط آبشار بر روی سنگ های راستا جلبک هایی روییده اند که حضور آنها در کنار آبشار تصویری زیباتر به چشمان ما هدیه می دهد.

برترین فصل سفر به این آبشار بهار و تابستان است. زیرا در نیمه اول سال این منطقه از آب و هوایی معتدل و طبیعتی بسیار زیبا برخوردار است. در فصول سرد سال به دلیل بازندگی های متعدد دسترسی به این آبشار سخت خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "آبشار زیبای کمردوغ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار زیبای کمردوغ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید