افسر سعودی در آمریکا رابط القاعده از آب درآمد

به گزارش وبلاگ بام شهر، فارس نوشت: یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه بیان کرد اف بی آی به این نتیجه رسیده که افسر سعودی که دسامبر سال گذشته میلادی اقدام به تیراندازی در یک پایگاه آمریکایی کرد با یکی از عوامل القاعده ارتباط هایی داشته است.

افسر سعودی در آمریکا رابط القاعده از آب درآمد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا و کریس ری، رئیس اف بی ای قرار است در یک کنفرانس خبری نتایج تحقیقات اجرا شده در مورد تیراندازی ای که دسامبر گذشته در پایگاه هوایی پنساکولا به وقوع پیوست را اعلام نمایند.

در آن تیراندازی یک افسر نیروی هوایی عربستان سعودی سه ملوان آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر دیگر را زخمی کرد.

عامل این تیراندازی، محمد سعید الشمرانی، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف نهاده شد و کشته شد.

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از 16 هزار نظامی و 7400 غیر نظامی است. از این بین 5181 نفر دانشجوی خارجی از 153 کشور هستند که 852 نفر از آن ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

پلیس فدرال آمریکا چند روز بعد اظهار داشت حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک اقدام تروریستی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا پس از این تیراندازی آموزش دانشجویان خلبانی اتباع عربستان سعودی را برای مدتی متوقف کرد، اما چند ماه بعد اظهار داشت آموزش این نیروها از سر گرفته شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "افسر سعودی در آمریکا رابط القاعده از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسر سعودی در آمریکا رابط القاعده از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید