بیمارستان ابن سینای پاریس: ویروس کرونا از آذر ماه پارسال در فرانسه بوده

به گزارش وبلاگ بام شهر، یک مرد فرانسوی در تاریخ 6 دی با علائم تنگی نفس به بیمارستان ابن سینا در شمال پاریس مراجعه نموده اما بیماری او آنفلوآنزا تشخیص داده شد در حالی که مبتلا به کرونا بوده است.

بیمارستان ابن سینای پاریس: ویروس کرونا از آذر ماه پارسال در فرانسه بوده

نتایج یافته های بیمارستان فرانسوی نشان می دهد ویروس کرونا همزمان با شناسایی رسمی و آشکار شدن اپیدمی آن در چین از دسامبر سال 2019 (آذر ماه 1398) در فرانسه و احتمالا دیگر کشورهای اروپایی هم بوده است.

به گزارش وبلاگ بام شهر به نقل از رویترز، مقامات بیمارستان ابن سینا و ژان وردیه در شمال شهر پاریس اخیرا از مثبت بودن تست کرونا بیماری سخن گفته اند که در ماه دسامبر گذشته با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه نموده است.

بر اساس گفته ایو کوهن رییس بیمارستان ابن سینا در شمال پاریس، شخص بیمار که می تواند بیمار صفر (اولین مورد شناخته شده بیماری کووید 19 در فرانسه) باشد، در 27 دسامبر (6 دی) با علائم تنگی نفس برای معالجه به این بیمارستان مراجعه نموده است. با توجه به دوره کمون (گاه تا 2 هفته ای بیماری کووید 19) ظن قریب به یقین این است که او به احتمال زیاد از آذر ماه به عفونت کووید 19 آلوده شده باشد.

ورودی بیمارستان ابن سینا در شمال پاریس/عکس آرشیوی

این موضوع زمانی روشن شد که این بیمارستان نمونه های 24 بیمار خود را که در ماه های دسامبر 2019 و ژانویه 2020 در این بیمارستان تحت درمان آنفولانزا قرار گرفته بودند دوباره مورد آزمایش قرار داده و به گفته ایو کوهن از 24 مورد آزمایش شده یک نمونه مثبت کرونا به دست آمده است.

نکته جالب اینکه هنوز منشا ابتلای این مرد فرانسوی معین نیست؛ چون او نه به چین سفری داشته و نه به جز همسر و 2 فرزندش با افراد دیگری در تماس بوده است.

این فرد بیمار در طی دوران 15 روزه درگیری با بیماری کرونا، ویروس را به 2 فرزندش انتقال داده اما همسرش به بیماری آلوده نشده است. همسر این فرد در فروشگاهی کار می نماید که کارگران چینی هم در آنجا مشغول هستند اما این زن به ظاهر نه این بیماری را از همسر مبتلایش گرفته و نه از کارگران چینی مشغول درفروشگاه.

فرانسه در تاریخ 24 ژانویه 2020 (4 بهمن 98) نخستین بار 3 مورد بیمار مبتلا به عفونت کووید 19 را تشخیص داد و اعلام نمود. یکی از این 3 نفر در پاریس و 2 فرد دیگر در شهر بوردو بودند.

پیدا کردن بیمار مبتلا به کرونا در دسامبر سال گذشته در فرانسه نشان می دهد که احتمالا این بیماری از هفته ها پیش از تشخیص رسمی در این کشور و احتمالا سایر کشورهای اروپایی با چراغ خاموش و بدون تشخیص نظام سلامت آنها در حال گسترش بوده است.

لازم به ذکر است نظام بهداشتی فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی (از جمله ایتالیا و اسپانیا) هنوز در حال آنالیز و تحقیق درباره منشا و زمان آلودگی به ویروس کرونا و پیدا کردن بیمار صفر هستند.

بعضی کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا و نیز مقامات ایالات متحده آمریکا، دولت چین و حتی سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با هم در ارایه اطلاعات گمراه نماینده و مخفی کاری درباره خطر ویروس کرونا متهم می نمایند. دولت چین و سازمان بهداشت جهانی این اتهام ها را رد نموده اند.

-

-

منبع: عصر ایران

به "بیمارستان ابن سینای پاریس: ویروس کرونا از آذر ماه پارسال در فرانسه بوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان ابن سینای پاریس: ویروس کرونا از آذر ماه پارسال در فرانسه بوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید