تعطیلات در مریخ ، جاذبه های گردشگری سیاره سرخ!

به گزارش وبلاگ بام شهر، اگر خوش شانس باشیم و مریخ را برای سفر تعطیلات خود انتخاب کنیم، شش مکان شگفت انگیز بر روی این سیاره وجود دارد که گردشگران میان ستاره ای می توانند از آن ها بازدید نمایند.

تعطیلات در مریخ ، جاذبه های گردشگری سیاره سرخ!

تینا مزدکی: از آتشفشان هایی که پنج برابر اورست ارتفاع دارند تا میدان های به اصطلاح تپه های ارواح، مریخ منظره ها شگفت انگیزی را در خود جای داده است. با برنامه هایی که انسان برای سکونت در مریخ دارد، ممکن است بتوان این منطقه ها را در دهه 2030 و سال های پس از آن کاوش کرد.

کوه المپوس

کوه المپوس بزرگترین آتشفشان منظومه شمسی ما و بلندترین آتشفشان در مریخ است. این آتشفشان که پنج برابر ارتفاع قله اورست زمین است، با دهانه ای تقریباً به میزان هاوایی، نقطه عطفی بزرگ برای گردشگران و ساکنان دائمی مریخ در آینده خواهد بود. این آتشفشان 21 کیلومتر ارتفاع دارد.

آتشفشان های تارسیس

کوه المپوس تنها یکی از ده ها آتشفشان بزرگ در منطقه تارسیس است که در امتداد خط استوای مریخ واقع شده است. کوهنوردان میان ستاره ای باید بدانند که کوه المپوس فقط بخشی از آتشفشان های تارسیس است، در واقع این آتشفشان ها خاموش هستند و میلیاردها سال است که فوران ننموده اند. بر روی زمین، انسان ها به طور منظم آتشفشان هایی مانند کوه فوجی در ژاپن، کوه اتنا در سیسیل و کوه کلیمانجارو در تانزانیا را طی می نمایند بنابراین پیمایش مسیر یک آتشفشان خاموش برای کوهنوردان میان ستاره ای آسان خواهد بود، اگرچه این آتشفشان ها بسیار بزرگتر از آتشفشان های روی زمین هستند!

نیلی فوسه

مجله تایم روزی آن را رنگارنگ ترین منطقه مریخ نامید، در واقع تصاویر این منطقه مریخ واقعا دیدنی است. نیلی فوسه Neli Fossae، واقع در حاشیه شمال غربی حوضه برخورد Isidis، یک فرورفتگی است که به وسیله یک برخورد مشکوک مدت ها قبل در سطح مریخ به وجود آمده است. این منطقه از دیرباز برای انسان های آینده ایده آل و حتی به عنوان محل فرود آینده در نظر گرفته شده است.

تصاویر این سایت به وسیله دوربین آزمایش علمی تصویربرداری با وضوح بالا (HiRISE) در مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در سال 2016 ثبت شد. در حالی که زیبایی به میزان ای است که شما شک می کنید که آیا مریخ واقعاً قرمز بوده است؟، عکس ها تصاویری با رنگ کاذب مادون قرمز هستند و این بدان معنا است که رنگ ها در تصویر نهایی ممکن است آن چیزی که انتظار دارید نباشند.

با این حال، درست مانند سواحل ماسه سیاه ایسلند، تصور می گردد که این منطقه میزبان زمین های بازالتی باشد. دانشمندان بعلاوه ماسه های الیوین-بازالتی را در این منطقه کشف نموده اند که می تواند سبز و سیاه به نظر برسد.

دره مارینر

مریخ در کنار بزرگترین آتشفشان منظومه شمسی، بزرگترین دره را نیز در خود جای داده است. دره مارینر Valles Marineris با طول تقریباً 3000 کیلومتر یک شکاف عمیق در شن های مریخ است. Melas Chasma وسیع ترین بخش از دره مارینر است. اینکه دقیقاً چگونه این زخم غول پیکر بر روی مریخ ظاهر شده است، دانشمندان را گیج نموده است.

دره مارینر

Melas Chasma وسیع ترین بخش از سیستم دره مارینر

قطب شمال

بازدید از هر یک از قطب ها مطمئناً نفس شما را بند می آورد، البته اگر بتوانید از دمای عجیب و غریب جان سالم به در ببرید. اما مارپیچ یخ که تاج قطب شمال مریخ را می پوشاند از دور خیره نماینده به نظر می رسد. اینکه آیا گردشگران فضایی بخواهند در برابر بادهای شدید کاتاباتیک، جایی که دمای آن تا 153- درجه سانتیگراد (-243 درجه فارنهایت) می رسد، شجاعانه ایستادگی و مقاومت نمایند بحث دیگری است.

تپه های ارواح

تصور کنید که به میدانی از صدها تپه های شنی باستانی خیره شده اید و مانند امواجی که در زمان یخ زده اند در میان حلقه های آن ها قدم می زنید؛ این در واقع می تواند تصویر سازی خوبی از تپه های ارواح مریخ باشد. محققان میدان هایی را کشف نموده اند که بیش از 300 مورد از این ویژگی های منحصر به فرد را در خود جای داده است. آنها همان چیزی هستند که از تاریخ گرمتر و پرآب مریخ به جای مانده است. در حالی که تپه های شنی مدرن در مریخ وجود دارد، تصور می گردد که چنین سواحل شنی باستانی احتمالاً نشانه هایی از حیات را نیز در خود جای داده اند.

منبع: thesun

58323

منبع: خبرآنلاین

به "تعطیلات در مریخ ، جاذبه های گردشگری سیاره سرخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات در مریخ ، جاذبه های گردشگری سیاره سرخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید