خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در موج سوم کرونا حال خوبی ندارد

به گزارش وبلاگ بام شهر، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با اشاره به حال ناخوش استان در موج سوم کرونا، گفت: راه علاج مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان ها نیست بلکه تنها راه علاج این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در موج سوم کرونا حال خوبی ندارد

به گزارش وبلاگ بام شهر؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت و گوی زنده رادیویی، اضافه کرد: در هشت ماه گذشته سه موج کرونا را تجربه نموده ایم که در موج اول و دوم باوجود کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نماینده، نسبت به سایر استان های کشور خسارت جانی کمی داشتیم اما کرمانشاه در موج سوم حال خوبی ندارد.

وی ادامه داد: در پیک دوم حداکثر 482 بیمار بستری کرونایی داشته ایم اما امروز تعداد بیماران بستری کرونایی به 550 نفر رسیده است.

او اضافه کرد: در پیک اول بیشترین فوتی های کرونایی هشت نفر در روز بود اما اکنون به 11 نفر در روز افزایش یافته است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: 45 شهرستان در کشور شرایط خیلی بد و جدی دارند که از این تعداد 6 شهرستان متعلق به استان کرمانشاه است.

وی آمار مردم استان کرمانشاه در رعایت پروتکل های بهداشتی را پایین تر از میانگین کشوری بیان کرد و گفت: میانگین رعایت در استان 42 و در کشور 67 درصد است.

او گفت: اکنون هر یک ساعت و 20 دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در استان جانش را از دست می دهد و اگر مردم رعایت ننمایند تعداد افراد مبتلا و به تبع فوتی ها بیشتر خواهد شد.

بازوند هشدار داد اگر مردم استان خودشان نخواهند رعایت نمایند مجبور می گردد تا از ستاد ملی کرونا بخواهد محدودیت های تهران را برای کرمانشاه نیز لحاظ نمایند.

او با اشاره به فراوانی ماسک نیز گفت: ماسک به تعداد هر عدد هزار تومان در دسترس است و تمام کسبه و ادارات ملزم به استفاده کردن از ماسک و ارائه خدمات به افراد دارای ماسک هستند.

اختصاص 120تخت بیمارستان های نظامی به کرونا

استاندار کرمانشاه در ادامه از اختصاص 120 تخت بیمارستان های نظامی در استان به بیماران کرونایی اطلاع داد و گفت: اگر آمار بستری های ما به 2 هزار تخت برسد آن وقت مجبور می شویم بوستان ها را تبدیل به بیمارستان صحرایی کنیم.

بازوند از مردم خواست تا به فکر خستگی کادر درمان باشند که هشت ماه تمام به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند.

کرونا 15 هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت زده است

این مقام ارشد دولتی در استان در ادامه از خسارت 15 هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد استان در هشت ماه گذشته اطلاع داد و گفت: ما هم به فکر جان و هم نان مردم هستیم اما اولویت با حفظ جان انسان هاست.

بازوند تاکید نمود اگر شرایط بحرانی کرونا ادامه پیدا کند تعطیلی بسیاری از مشاغل از جمله دستفروشان را تهدید خواهد نمود.

به گفته وی در موج سوم بسیاری از مردم ناقل بیماری کرونا شده اند و با اینکه خودشان مریض نمی شوند اما می توانند تهدیدی برای سلامتی افراد مسن باشند.

استاندار کرمانشاه از مردم خواست تا از مغازه هایی که صاحب آن ماسک نزده خرید ننمایند و از مغازه داران نیز خواست تا به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه ندهند.

او تاکید نمود: فقط مشارکت مردم می تواند زنجیره اتصال کرونا را قطع کند و در صورتی که شرایط سخت تر گردد مجبور به جریمه کردن افرادی خواهیم شد که ماسک نمی زنند.

بازوند همچنین تغییر عادات رفتاری را لازم دانست و گفت: اینکه عادت کنیم با همدیگر دست ندهیم اتفاق خاصی نمی افتد.

سهم استان از تسهیلات کرونایی 640 میلیارد تومان است

استاندار کرمانشاه در ادامه سهم استان کرمانشاه از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را 640 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: افراد متقاضی تسهیلات یا باید به اداره کار و یا استانداری مراجعه نمایند.

به گفته بازوند مبلغ تسهیلات به ازای هر فرد بیمه شده 12 میلیون و هر فرد بیمه نشده 6 میلیون تومان است.

وی آمار بیکاری در استان را البته رو به کاهش توصیف کرد و گفت: در سال 96 نرخ بیکاری در استان کرمانشاه 22 و یک دهم درصد بود که این رقم الان به 15 و هفت دهم درصد رسیده است.

بازوند اضافه کرد: برای کاهش بیکاری از سال 96 تا به امروز هزار و 300 میلیارد تومات تسهیلات کم بهره به خصوص در مناطق روستایی و زلزله زده پرداخت شده است.

وی در ادامه از تخصیص 110 میلیارد تومان مشوق سرمایه گذاری برای سال جاری اطلاع داد و گفت: این اعتبار صرف پرداخت 9 درصد بهره تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران خواهد شد.

پتروشیمی اسلام آبادغرب و منطقه آزاد قصرشیرین 2 پروژه مهم مالی

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای به 2 پروژه مهم مالی در استان داشت و اضافه کرد: پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب چهارمین پتروشیمی استان خواهد بود که به طور مستقیم با سرمایه گذاری دولت احداث می گردد.

به گفته بازوند دولت با ارز چهار هزار و 200 تومانی، هفت هزار میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری می نماید.

او در مورد سرنوشت منطقه آزاد قصر شیرین نیز گفت: این طرح هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و انتظار می رود تا خرداد 1400 معین تکلیف گردد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به بازدید نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام از منطقه و توجیه مزایای تجاری قصر شیرین تا انتها سال منطقه آزاد به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد.

بازوند در انتها این گفت و گو اشاره ای نیز به مصوبات سفر محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان کرمانشاه داشت و گفت: در مجموع 2 هزار و 450 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های جهش فراوری و عمرانی در استان اختصاص یافته است.

او ادامه داد: ساخت 2 هزار واحد مسکونی با تسهلات کم بهره در مناطق محروم استان نیز مصوب و قرار شد به هر واحد مسکونی به صورت بلاعوض 30 میلیون تومان و در مجموع 66 میلیارد تومان پرداخت گردد.

فوت 11بیمار کرونایی در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه روز گذشته هر 2 ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان را 11 نفر بیان کرد.

مهدی محمدی با بیان اینکه از 11 مورد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته در شهرستان های اسلام آبادغرب سه نفر، هرسین 2نفر، روانسر یک نفر و جوانرود یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته او با احتساب موارد فوت در 24 ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا به امروز به 710 نفر رسید.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته 65 مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و 235نفر رسید.

محمدی گفت: همچنین در 24 ساعت گذشته 185مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به 17هزار و 62 نفر رسید.

به گفته او اکنون 565 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در موج سوم کرونا حال خوبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: کرمانشاه در موج سوم کرونا حال خوبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید