خبرنگاران سخنان دوگانه درباره علت حادثه ای که سه شهروند قمی را قربانی کرد

به گزارش وبلاگ بام شهر، قم-خبرنگاران- بعد از فرونشست زمین در یکی از میدان های قم که منجر به مرگ 3 شهروند قمی و مصدومیت 2 تن دیگر شد، اظهارات ضدونقیضی از سوی متولیان و دستگاه های مسوول در مورد علت این فرونشست صورت گرفته است.

خبرنگاران سخنان دوگانه درباره علت حادثه ای که سه شهروند قمی را قربانی کرد

سقوط یک دستگاه خودرو در گودال ناشی از نشست زمین هم زمان با بارش شدید باران در قم، جان باختن سه سرنشین خودرو را در پی داشت، این حادثه بامداد امروز در میدان کشاورز قم رخ داد که براثر آن سه سرنشین خودرو 206 جان خود را از دست دادند.

دو خودرو در گودالی که به دلیل نشست زمین در این منطقه به وجود آمد سقوط کرد که با کوشش نیروهای آتش نشان دو سرنشین خودرو اول نجات پیدا کردند، ولی متأسفانه سه سرنشین خودرو دوم جان خود را از دست دادند .علت به وجود آمدن این گودال هفت متری که موجب این حادثه دلخراش شد توسط کارشناسان در دست آنالیز است.

مطالب بالا مشروح سخنان سخنگوی سازمان آتش نشانی قم در رابطه با حادثه تلخی است که بامداد امروز در قم رخ داد اما پس ازاین اتفاق و مرگ سه شهروند قمی، مسوولان عملا با اظهارات ضدونقیض علت اصلی بروز این اتفاق تلخ را در هاله ای از ابهام قرار دادهاند.

ریزش تونل مترو 5 کشته و مجروح برجای گذاشت

در همین ارتباط معاون فنی و عملیاتی اورژانس 115 قم ریزش بخشی از دیواره تونل مترو در محدوده میدان کشاورز می داند و علت این حادثه ارزیابی کرده و علت ایجاد گودال 7 متری را حفاری های شهرداری قم می داند.

مهدی فراهانی ادامه داد: بامداد امروز چهارم فروردین 99 به دنبال تماس های مردمی مبنی بر ریزش تونل مترو دو خودرو در آن سقوط کرده که سرنشینان یک خودرو در دم جان باختند و سرنشینان خودروی دیگر باحال عمومی نسبتاً مناسب به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه نمود: این حادثه که در ساعت 01:18 دقیقه در میدان کشاورز اتفاق افتاده است سه دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند.

فراهانی بیان نمود: فوتی های این حادثه که همگی از سرنشینان یک خودرو بودند آقا حدودا 33 ساله ، خانم حدودا 25 ساله و کودک حدودا 6 ماهه در دم جان باختند.

نشست زمین در میدان کشاورز ربطی به تونل مترو قم ندارد

اما از سوی دیگر مدیران شهرداری قم به شدت در برابر این قبیل اظهارات جبهه گیری کرده و هرگونه ارتباطی بین ایجاد این گودال 7 متری با حفاری های خط نخست متروی قم را انکار می نمایند و علت حادثه را بارندگی های شدید باران طی دو روز گذشته و پوسیدگی لوله های آب و ترکیدن آن می دانند.

معاون شهردار قم در همین رابطه با انتقاد از برآورد ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد.

عباس حلوایی با انتقاد از برآورد ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد و در حال آنالیز علت وقوع حادثه هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: آنچه از قرائن حادثه برداشت می گردد پوسیدگی لوله های آب و ترکیدگی آن سبب وقوع حادثه شده است.

وی با بیان اینکه تونل مترو با استانداردهای بین المللی ساخته شده و دارای استحکام بالایی است، ابراز کرد: تونل مترو طوری طراحی شده که خدای ناکرده تا وقوع 9 ریشتر زلزله هم مقاوم است./

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سخنان دوگانه درباره علت حادثه ای که سه شهروند قمی را قربانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنان دوگانه درباره علت حادثه ای که سه شهروند قمی را قربانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید