شمال فعلا بارانی است ، ناپایداری جوی تا آخر هفته

به گزارش وبلاگ بام شهر، سازمان هواشناسی یکشنبه، 19شهریور در استان های مازندران، گیلان و اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد. بدین ترتیب، از یکشنبه بارش ها در این 3 استان به صورت رگبار، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید آغاز شده و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شرایط ناپایدار در این استان های شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

شمال فعلا بارانی است ، ناپایداری جوی تا آخر هفته

به گزارش وبلاگ بام شهر، کبری رفیعی به وبلاگ بام شهر گفت: یکشنبه برای استان های گیلان، مازندران و اردبیل شرایط ناپایداری وجود داشت و دوشنبه نیز همین شرایط در استان های گیلان، مازندران و به ویژه شمال استان اردبیل وجود دارد. از آنجایی که بارش ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، سبب سیلابی شدن مسیل ها می گردد.

او ادامه داد: همان توصیه های همیشگی را برای مردم عزیزمان در استان های شمالی کشور داریم؛ زیرا طغیان رودخانه ها سبب می گردد در مناطقی که وزش باد شدید است، خیزش گردوغبار گردد؛ بعلاوه برخورد صاعقه و به ویژه احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات وجود دارد. حوادثی که می تواند به سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، درختان کهنسال و محصولات کشاورزی خسارت وارد کند.

کارشناس هواشناسی مطرح نمود: در حال حاضرف تعطیلات سرانجام تابستان را سپری می کنیم و هموطنان ما باید توجه داشته باشند که آب های دریا خزر مواج است و احتمال می رود ارتفاع موج به 3متر هم برسد؛ بنابراین ممنوعیت برای شناگران می تواند از احتمال غرق شدن آنها جلوگیری کند. بعلاوه قایق های سبک و تفریحی نیز باید به هشدارها توجه داشته باشند.

او بعلاوه از کاهش دما در استان های اردبیل، مازندران و گیلان اطلاع داد و گفت: در این استان ها، کاهش نسبی دما را هم شاهد هستیم. برای مثال، در ساری مرکز استان مازندران، امروز دمای هوا به 26درجه بالای صفر می رسد. بارش باران از یکشنبه شب در ساری شروع شده و امروز هم هوای این شهر ابری و بارانی است.

کارشناس سازمان هواشناسی تأکید کرد: ما در مرکز استان گیلان، یعنی رشت هم، یکشنبه بارش به صورت رگبار و رعد و برق داشتیم و امروز هم همین شرایط ادامه خواهد داشت. بعلاوه رشت با کاهش دما روبرو شده و بیشینه دمای این شهر به 22درجه بالای صفر خواهد رسید. روز سه شنبه مجدا، در این استان ها افزایش دما خواهیم داشت و از چهارشنبه موج تازه بارش ها در استان های شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز از شرایط ناپایدار هوا دراین استان اطلاع داد. احمد اسدی با اشاره به وقوع سامانه بارشی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی، جو در سطح استان موحب بارش خواهد شد.

او با اشاره به زمان فعالیت این سامانه بارشی یادآور شد: از بعدازظهر یکشنبه19شهریور تا بعدازظهر دوشنبه20شهریور1402 این سامانه فعال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران درباره نوع مخاطره اضافه نمود: بارش باران گاهی به صورت رگبار و وزش باد گاهی شدید و همراه با رعد و برق، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شمال فعلا بارانی است ، ناپایداری جوی تا آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال فعلا بارانی است ، ناپایداری جوی تا آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید