صنایع دستی صاحب پیاده راه می گردد؟، سلطانی فر: دردی دوا نمی کند!

به گزارش وبلاگ بام شهر، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران چندی قبل در تبادل نظر با خبرنگاران از تبدیل خیابان شهید استاد نجات اللهی (ویلا) به پیاده راه صنایع دستی خبر داده و گفته بود: یک خیابان برای آن که به بورس تبدیل گردد به دو ویژگی احتیاج دارد؛ یک جامع باشد و دیگر مانع. خیابان ویلا از جامعیت برخوردار است به این معنی که انواع صنایع دستی را در آن می توان یافت اما هنوز، آنچنان که باید و شاید، مانع نیست.

صنایع دستی صاحب پیاده راه می گردد؟، سلطانی فر: دردی دوا نمی کند!

او در پاسخ به اینکه مانع بودن به چه معناست هم شرح داده بود: مانع بودن یعنی این که برای کسی به صرفه نباشد که غیر از صنایع دستی، چیز دیگری در خیابان ویلا بفروشد مثل سه راه امین حضور که فقط به لوازم خانگی اختصاص دارد.

خسروآبادی همچنین از نامه نگاری و تشکیل جلسه با شورای شهر و معاونت ترافیک خبر داده و گفته بود: ما با معاونت ترافیک تهران صحبت نموده ایم تا خیابان و جهت جایگزینی را تعریف نمایند. چراکه در تهران بهترین محل برای تبدیل به بازارچه صنایع دستی، خیابان ویلاست و ما نباید دنبال احداث فضاهای تازه و غیرواقعی باشیم، در حالی که خیابان هایی مثل خیابان ویلا آماده تبدیل شدن به بازارچه است.

پیاده راه استاد نجا ت الهی دردی را دوا نمی نماید

مدتی پس از طرح این موضوع از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، وبلاگ بام شهر این پرسش را با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در میان گذاشت و فرایند کارها را از او جویا شد.

مسعود سلطانی فر اما می گوید: این تصمیمی است که در دولت قبل گرفته شده و فکر بدی هم نیست اما واقعیت این است که با پیاده راه شدن خیابان استاد نجات الهی (ویلا) دردی از صنایع دستی ما درمان نمی گردد. نهایت این که این خیابان، به بورس صنایع دستی تبدیل می گردد و مغازه داران، شرایط بهتری خواهند داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فروش را عمده ترین چالش صنایع دستی ایران برمی شمرد و بیان می نماید: اگر شرایطی فراهم کنیم که فراوریات در کوتاه ترین زمان ممکن و به مناسب ترین و بهترین قیمت به فروش برسد، خوب است وگرنه اگر ما هنرمندان صنایع دستی را بیمه و مستمری آنها را برقرار کنیم تا زمانی که آنچه فراوری می نمایند در گوشه کارگاه ها خاک می خورد و به ثمن بخش خریداری می گردد، چه فایده ای دارد!؟

به گفته سلطانی فر، تقویت بخش بازرگانی و تمرکز بر فروش و صادرات صنایع دستی و راه اندازی فروشگاه های سیار، مجازی، بازارچه های سنتی و حراج صنایع دستی از دیگر مواردی است که در سال جدید به آن توجه خواهیم کرد و این مهم ترین حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.

معاون رئیس جمهور، نوآوری را یکی دیگر از مواردی دانست که سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ارزیابی کار هنرمندان به آن توجه می نماید و هنرمندانی مورد حمایت سازمان قرار می گیرند که کارهایشان، خلاقه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صنایع دستی صاحب پیاده راه می گردد؟، سلطانی فر: دردی دوا نمی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی صاحب پیاده راه می گردد؟، سلطانی فر: دردی دوا نمی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید