نماینده مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست، 5 روزی کاری در هفته خواهیم داشت

به گزارش وبلاگ بام شهر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: پیشنهاد تعیین کمیسیون اجتماعی این است که 5 روز هفته کاری بوده و ساعت کاری کارمندان نیز روزی 8 ساعت است، اما اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد هنوز جای بحث دارد.

نماینده مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست، 5 روزی کاری در هفته خواهیم داشت

به گزارش ایسنا، سید کریم حسینی، با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها، بیان نمود: دولت در لایحه ای که به مجلس ارائه داده است در پی کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه نموده 44 ساعت در هفته را به 42/5 ساعت تقلیل داده است. ما نیز در مجلس با توجه به اینکه 5 روز هفته کاری است به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا باشد بیش از 8 ساعت در روز کارمندان سر کار حضور داشته باشد طاقت فرسا بوده و بهره وری لازم هم ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین علت ما ساعت کاری کارمندان در طول 5 روز کاری را 40 ساعت معین کردیم. بدین ترتیب ساعت ورود و خروج کارمندان به ادارات منطقی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پیشنهاد تعیین کمیسیون اجتماعی این است که 5 روز هفته کاری بوده و ساعت کاری آن نیز روزی 8 ساعت است. تعطیلی بین پنجشنبه و شنبه است. دولت در مورد اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد، نظری نداده است. هنوز اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز باید تعطیل باشد جای بحث دارد. کمیسیون اجتماعی به تعطیلی شنبه رای داده، اما ممکن است در صحن مجلس این تعطیلی به پنجشنبه تغییر کند.

منبع: فرارو

به "نماینده مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست، 5 روزی کاری در هفته خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: تعطیلی روز شنبه قطعی نیست، 5 روزی کاری در هفته خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید