پوتین به بایدن تبریک گفت

به گزارش وبلاگ بام شهر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه به دنبال پیروزی جو بایدن در کالج الکترال انتخاب او را به ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

پوتین به بایدن تبریک گفت

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری روسیه یکی از معدود رهبران دنیا بود که برای تبریک پیروزی جو بایدن پس از برگزاری انتخابات روز سوم نوامبر (13 آبان) منتظر نتیجه رای گیری در کالج الکترال شد. ولادیمیر پوتین در پیغام خود به جو بایدن برای همکاری و برقراری تماس با رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده ابراز آمادگی نموده است.

در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین برای رئیس جمهوری منتخب آرزوی موفقیت کرد. او همچنین از باور خود مبنی بر توانایی روسیه و آمریکا برای حل مسائل و رویارویی با چالش ها با وجود اختلاف نظرها سخن گفت.

اعضای کالج الکترال در آمریکا روز دوشنبه همانطور که پیش بینی می شد به جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آینده این کشور رای دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده شکست خود در انتخابات را نپذیرفته است.

جو بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در مقابل روسیه موضعی قاطع اتخاذ خواهد نمود. رئیس جمهوری منتخب آمریکا به طور خاص مسکو را متهم نموده که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا که دونالد ترامپ در آن پیروز شد دخالت نموده است. در مقابل روسیه هرگونه دخالت در انتخابات سال 2016 آمریکا را رد نموده است.

معین سرنوشت پیمان کنترل تسلیحاتی استارت نو با روسیه که دوره آن روز پنجم فوریه سال آینده میلادی (17 بهمن امسال شمسی) به خاتمه می رسد احتمالا یکی از اولین تصمیم های دولت جو بایدن درباره رابطه با مسکو خواهد بود. دوره ریاست جمهوری جو بایدن روز 20 ژانویه (اول بهمن) شروع خواهد شد.

منبع: فرارو

به "پوتین به بایدن تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین به بایدن تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید