چرا باید به تنگ بنیون سفر کرد؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، در تنگ بنیون رودی جاری است که آب چشمه های واقع در انتهای تنگه را تامین می کنند. در اطراف رود نیزارهای بسیار زیبایی وجود دارد.

چرا باید به تنگ بنیون سفر کرد؟

وبلاگ بام شهر : وسط هوای داغ بندر پیدا کردن بهشتی سرسبز و خنک با چشمه ساران و درختان شاداب به نام تنگ بنیون غافلگیرتان می کند! درست در جنوب روستای بنیون چند صد متر پایین تر از روستا، تنگه بسیار سرسبز و پوشیده از درختان پده، انار، شیر بادام و… قرار گرفته است. هرچه بیشتر قدم پیش گذارید و به انتهای تنگه نزدیک شوید، بر تراکم درختان افزوده می شود، تا جایی که در برخی از منطقه ها برای عبور از میان درختان باید نشست. این جاذبه دیدنی به نام تنگ بنیون مشهور است که در اهرم، مرکز شهرستان تنگستان استان بوشهر واقع شده است. این منطقه از نظر اقلیمی بسیار اهمیت دارد و دارای جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی است.

در تنگ بنیون رودی جاری است که آب چشمه های واقع در انتهای تنگه را تامین می کنند. در اطراف رود نیزارهای بسیار زیبایی وجود دارد. بد نیست بدانید عمق چشمه هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، حدوداً یک متر تخمین زده شده اند.

منطقه خاییز در جنوب شرقی شهرستان تنگستان به وسعت تقریبی حدود 35000 هکتار قرار گرفته است. کوه های خاییز از مجموعه رشته کوه های زاگرس است و بلندترین کوه منطقه بیرمی نام دارد. خاییز مجموعا شامل ده روستا و آبادی را می شود که مهمترین آنها عبارتند از: بنیون، گشی،مخدان، یخ و آشی. امیدواریم اگر راهی این منطقه هستید، بازدید از این جاذبه بی نظیر را از دست ندهید.

- خائیز یکی از خوش آب هواترین منطقه ها استان بوشهر است طوری که علیرغم وجود گرما در تابستان اما رطوبت دریا مانند سایر نقاط استان بوشهر در این منطقه آزار دهنده نیست.

- منطقه خائیز در بین دو کوه بیرمی و کوه سرخ قرار گرفته است و علاوه بر نخلستان ها، تنگه ها، چشمه ها و طبیعت بسیار زیبایی دارد.

- کوه بیرمی بلندترین کوه استان بوشهر در جنوب منطقه خائیز قرار گرفته است و کوهنوردان زیادی از سراسر ایران برای صعود به کوه بیرمی به منطقه خائیز می آیند.

- خائیز یکی از مهمترین منطقه ها کشاورزی بوشهر و مرکز تولید انواع خرما، محصولات باغی و مرکبات در استان بوشهر است.

- تنگ بنیون یکی از زیباترین تنگه های شمال کوه بیرمی در منطقه خائیز قرار گرفته است و به سبب نخلستان ها و چشمه و آبگیرهای زیبایش دارای معروفیت در کل ایران است.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا باید به تنگ بنیون سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به تنگ بنیون سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید