چگونه از لحظات سفر خود لذت ببریم؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، قبل از اینکه سفر دراز مدت خود را شروع کنیم، نگران هستیم و مرتبا از خود سوال می کنیم که آیا از پس آن بر خواهیم آمد یا خیر اما وقتی سفر خود را به خاتمه می بریم، به یادآوری اتفاقاتی که در طول سفر افتاده اند، می پردازیم و گاهی احساس می کنیم نمی توانیم تجربیاتی که داشته ایم را باور کنیم اما مهمترین بخش سفر، خود سفر است لحظاتی که در طول سفر می گذرانیم و دقایقی که سفر را زندگی می کنیم. لحظات قبل از سفر مملو از انتظارات، هیجان و بی قراری هستند و لحظات بعد از سفر مملو از خاطرات و تجربیات به یاد ماندنی اما لحظه هایی که در حین سفر می گذرانید چه احساسی به شما می دهند و چگونه می توانید با آن ها کنار بیایید و از تک تک آن ها لذت ببرید. در مطلب لذت بردن از سفر در زمان حال خبرنگاران برایتان توضیح می دهیم که چگونه می توانید با سفر خود در زمان حال کنار بیایید و از لحظه به لحظه دانستنی هایی درباره سفر در زمان حال لذت ببرید.

چگونه از لحظات سفر خود لذت ببریم؟

دنیا در کتاب ها و نقشه هایتان نیست بلکه خارج از آن هاست

پشت سر گذاشتن چیزهایی که می شناسیم و به آن ها عادت داریم و خارج شدن از محدوده آسایش، روبرو شدن با ریسک ها و آزمون هایی که سفر پیش پایمان می گذارد، با هر نتیجه مثبت یا منفی که برایمان در پی دارند، می تواند واقعا ترسناک و اضطراب آور باشد اما اگر می خواهید از آنچه که از قبل می دانستید، بیشتر تجربه کنید و تجربیات نو داشته باشید. ضروری است این کارها را انجام بدهید. رها کردن خانه و زندگی و شغل در کشور زادگاه و سفر کردن به سرزمین های ناشناخته یک عمل بسیار جسورانه است و سختی ها و چالش های بسیار زیادی دارد. آن هایی که از قبل برایشان برنامه ریزی نموده اید و آن هایی که از وجودشان آگاهی نداشته و هیچ برنامه ای هم برایشان نریخته اید. سوالات و تردیدهایی در خصوص هویت برایتان به وجود خواهد آمد. همه چیز متفاوت خواهد بود. شوک فرهنگی واقعا اتفاق می افتد. روتین نرمالی که در زادگاه خود آن را دنبال می نموده اید از بین می رود و همه چیز گاهی آنقدر به طرز سخت و چالش برانگیزی متفاوت می گردد که شما کم کم احساس می کنید هویت خود را گم نموده اید اما اینطور نیست. اینگونه فکر نکنید که با سفر به سرزمین های نو، هویت خود را از دست داده اید. به جای آن اینطور فکر کنید که هم هویت قدیم خود را در بین لذت بردن از سفر در زمان حال حفظ نموده و هم یک هویت نو پیدا نموده اید.

جستجو کنید و بیابید اما ممکن است آنچه در پیش بوده اید، پیدا نکنید

ما همواره در زندگی و در بین دانستنی هایی درباره سفر در زمان حال دنبال چیز خاصی هستیم اما اگر فعالیتی از خود نشان ندهیم و در راستای به دست آوردن آن کاری نکنیم، هرگز آن را پیدا نخواهیم کرد بنابراین بهتر است همواره در حال جستجو و کنجکاوی باشیم. هر لحظه از سفر خود را به جستجوی نادانسته ها و نکات جالب و هیجان انگیز بگذرانیم و متوجه این حقیقت باشیم که امکان دارد چیزی دقیقا برعکس آنچه که انتظار داریم، بیابیم. در این گونه مواقع بهتر است پذیرای حقیقت باشیم و از یافتن چیزهایی که انتظارشان را نداشته ایم، لذت ببریم.

به عقب برنگردید و از مسیر منحرف نشوید، تنها به سمت جلو قدم بردارید

وقتی در خصوص مسیری که می پیمایید و اینکه به کدام جهت باید قدم بردارید دچار ناامیدی می شوید یا احساس گیجی می کنید، ایمان داشته باشید که در حال اجرا دادن کار درست هستید. تجربه ثابت نموده که قدم برداشتن به عقب معمولا به گیج تر شدن یا حتی گاهی پشیمانی منجر می گردد. وقتی به دیگران در خصوص برنامه های خود برای سفر به دور دنیا سخن می گویید اغلب با این پاسخ روبرو می شوید که این یکی از کارهایی بوده که به خاطر انجام ندادنش احساس پشیمانی می کنم. همواره اینطور فکر و عمل کنید که مجبور نباشید روزی چنین جمله ای را به دیگران بگویید. در سن جوانی، مسئولیت های زندگی بزرگسالی را کمی عقب بیاندازید تا بعدها از اینکه در جوانی دنیا را تجربه ننموده اید، پشیمان نشوید.

سفر باعث می گردد تغییر کنید، این تغییرات را پذیرا باشید

ما انسان ها یک میل طبیعی به این داریم که تغییر نکنیم و همان که هستیم باقی بمانیم. تغییر کردن سخت و موذب است و اغلب با استرس همراه است. ما از سختی و استرس خوشمان نمی آید پس چرا باید در پی تغییر کردن باشیم؟! وقتی بالاخره ترس ها و تردید ها را کنار می گذاریم و تصمیم می گیریم سفر طولانی خود را آغاز کنیم، معمولا خانواده و دوستان نمی خواهند ما را به این کار تشویق نمایند زیرا ماجرجویی بدون ریسک نیست و آن ها از این ریسک ها می ترسند. دنیا مکان امنی نیست و هر سال نسبت به سال قبل ناامن تر می گردد اما اگر می خواهید با چالش ها درگیر شوید، به چیزی فراتر از آنچه می دانید و فکر نموده اید، فکر کنید، چیزهایی که تابحال ندیده اید را ببینید و فرهنگ های نو را تجربه کنید، چاره ای به جز پذیرفتن خطرات دنیا و دل زدن به دریا ندارید. بنابراین در طول سفر تغییرات و چالش ها را بپذیرید و با آن ها کنار بیایید تا از شما انسان بهتر و قدرتمندتری بسازند.

منبع: همگردی

به "چگونه از لحظات سفر خود لذت ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از لحظات سفر خود لذت ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید