کتابخانه کسب و کار تخصصی در بندرعباس راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، علیرضا نصیری در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از راه اندازی کتابخانه کسب و کار تخصصی خبرداد و گفت: این کتابخانه با حدود 500 عنوان کتاب علمی در زمینه فناوری و کسب کار خلاقانه با رویکرد خوبی در این مرکز وجود دارد.

کتابخانه کسب و کار تخصصی در بندرعباس راه اندازی شد

علیرضا نصیری ادامه داد: این کتابخانه با رویکرد دسترسی بدون محدودیت و بدون مناسبات اداری در سالن ورودی و طبقه همکف این مرکز قرار گرفته است تا همگان به کتاب هایی که دوست دارند مطالعه نمایند بدون کمترین مسئله ای دسترسی داشته باشند.

این مولف و مترجم هرمزگانی اضافه نمود: برای مطالعه در محل کتابخانه، مبلمان وجود دارد و همکاران نیز روزانه کتاب به دفاتر خود می برند و در اوقات فراغت به مطالعه می پردازند و درپایان وقت کاری در کتابخانه قرار می دهند.

این استاد دانشگاه اضافه نمود: از آثار تخصصی مولفان هرمزگان نیز در حد توان و بضاعت مالی، پشتیبانی می کنیم. بعلاوه لیستی از کتاب های مورد نیازمان به تعداد حدود 100 عنوان اثر تخصصی تهیه نموده ایم تا خریداری و به خزانه کتابخانه اضافه گردد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بعلاوه گفت: نشست کتاب خوان ماهیانه نیز در این مکان برگزار می گردد و اهالی مطالعه در این نشست، آخرین اثری که خوانده یا در حال مطالعه هستند را معرفی می نمایند.

وی در ادامه گفت: از شرکت های خلاق، فناور، نوآور و ایده های نو در همه حوزه ها مخصوصا حوزه کتاب استقبال می کنیم و با توجه با قرار داد بازی که با شرکت صنعتی فولاد هرمزگان و صبا فولاد منعقد نموده ایم، این صنایع بدون محدودیت و با کمترین تشریفات، اعتبارات بدون سقفی را به شرکت های نوآور که بتوانند برای صنایع کار انجام بدهند، پرداخت می نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد بسیار قابل قبول شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان، در گستره استانی، ملی و فراملی گفت: شرکت فناوری خلیج فارس در زمینه هوش مصنوعی با ساخت ویلچر هوشمند توانست در رویداد فناورانه کشور برزیل رتبه اول کسب کند و این عنوان موجب شد که فرودگاه بین المللی مسافربری زوریخ سوئیس با آن قرارداد همکاری امضا کند. از دیگر فعالیت های این شرکت، هوشمند سازی رباط سُرنا و کوشش برای ساخت خودرو خودران است.

نصیری اضافه نمود: در حوزه کتاب نیز، شرکت جامُش با هدف جمع آوری کتاب ها و کاغذهای باطله، به منظور جلوگیری از قطع درختان و حفاظت از جنگل ها برنامه های تور کاغذ تکانی برگزار می نماید و ضمن جمع آوری کتاب ها و کاغذهای باطله، به اهدا نمایندگان، الماس سبز(کتاب)، هدیه می دهد. این ایده کار مردم در زمینه پسماند بسیار را راحت نموده است.

او اضافه نمود: کوشش می کنیم سند علم و فناوری و نوآوری استان را بنویسیم زیرا نقشه راهی نداریم که ذیل آمایش سرزمینی برنامه اجرایی داشته باشیم.

هر ماه یک نشست گفت وگو محور تحت عنوان: دوشنبه های فناوری داریم که با حضور جامعه نخبگانی در مورد برنامه های فناور محور بحث و گفتگو می کنیم که اگر مسائل زیرساختی مان با طرح استفاده از ساختمان های بلااستفاده ادارات مرتفع گردد، جهش فراوری بسیار خوبی در زمینه دانش بنیان می توانیم داشته باشیم.

پارک علم و فناوری استان هرمزگان به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای توسعه علم و فناوری و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانش آموختگان استان و ایجاد شبکه فناوری بین صنعت و دانشگاه به وسیله ارائه خدمات متناسب در هر حوزه، در 25 خرداد 1390 شکل گرفت و فعالیت رسمی خود را از دی ماه همان سال شروع کرد. در ضمن علاوه به مرکز هرمزگان در بندرعباس، پارک علم و فناوری در دانشگاه هرمزگان، شهرستان میناب و شهرستان قشم وجود دارد و به زودی در غرب استان مرکز دیگری در بندرلنگه راه اندازی می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه کسب و کار تخصصی در بندرعباس راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه کسب و کار تخصصی در بندرعباس راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید