کشف اتفاقی یک گونه نو از مار!، عکس

به گزارش وبلاگ بام شهر، حرکت ناگهانی یک خزنده 60 سانتی متر بر روی درخت منجر به کشف گونه جدیدی از مارها شد.

کشف اتفاقی یک گونه نو از مار!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بام شهر ، این گونه تازه مار Pareas guanyinshanensis نام دارد که به عنوان مار حلزون خوار نیز شناخته می شود؛ این گونه از مارها بدن درازی دارند. همچنین سرهای پهن و صافی دارند. رنگ این خزندگان قرمز مایل به زرد یا قهوه ای مایل به زرد است و در قسمت پایینی، رنگ بدن آن ها صورتی است.

این مارها در منطقه وسیعی از ساندالند تا شمال شرقی هند و جنوب چین زندگی می کنند و در تعداد زیادی از گونه های مختلف تکامل یافتند.

دانشمندان از سال 2019 در حال انجام تحقیقات میدانی برای یافتن نشانه هایی از مار Parea hamptoni بودند که گونه ای از مارهای حلزون خوار است اما یکگونه تازه را کشف کردند. این گونه تازه از مار حلزون خوار در شب در تور دانشمندان افتاد.

دانشمندان در این مطالعه خاطر نشان کردند که همه نمونه های گونه های تازه شب ها روی شاخه های کوچک یا روی زمین در کنار یک جویبار و در جنگل و زمین های کشاورزی در نزدیکی آن یافت شدند.

عکسی از مار که در این مطالعه گنجانده شده است نشان می دهد که رنگ آن قهوه ای با راه راه های مشکی است. نویسندگان مطالعه گفتند که نام این مار از منطقه حفاظت شده طبیعی استان Guanyinshan گرفته شده است، جایی که مار در آن پیدا شد. این تنها زیستگاه شناخته شده برای این مار است.

هر ساله صدها گونه تازه از خزندگان کشف می شود. هفته گذشته نیوزویک گزارش داد که یک گونه تازه دیگر از مارها اخیراً در جنگل های ابری اکوادور کشف شده است. مار اکوادور نوعی مار قهوه است و به افتخار طبیعت شناس و تصویرگر علمی گای تودور، مار قهوه تودور یا نینیا گیتودوری نامیده شده است.

منبع: NEWSWEEK

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کشف اتفاقی یک گونه نو از مار!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اتفاقی یک گونه نو از مار!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید