300 میلیون دوز از واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد تولید می شود

به گزارش وبلاگ بام شهر به نقل از پرس اسوسیشن، پاسکال سوریوت مدیر ارشد اجرایی شرکت داروسازی آسترازنکا (AstraZeneca) بیان نمود این شرکت تولید واکسن کووید 19 که دانشگاه آکسفورد توسعه داده، را آغاز کرده است. به این ترتیب اگر واکسن مذکور در آزمایش های بالینی موفقیت آمیز باشد، در پاییز امسال برای عموم مهیا خواهد بود.

300 میلیون دوز از واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد تولید می شود

این درحالی است که آزمایش های واکسن توسعه یافته آکسفورد در برزیل آغاز شده است. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در این کشور بسیار زیاد است و محققان قصد دارند با آزمایش واکسن در این کشور تاثیرگذاری آن را بهتر بررسی کنند.

سوریوت در این باره می گوید: ما هم اکنون تولید این واکسن را آغاز کرده ایم و احتمالاً تا زمانی که نتیجه آزمایش های بالینی معین شود، آنها را برای مصرف آماده کرده ایم.

او در ادامه اضافه کرد: البته چنین تصمیمی ریسک هایی نیز دارد اما این موارد ریسک های مالی است. منظور از ریسک مالی آن است که اگر واکسن کارآمد نباشد ما تا سرانجام آگوست مطلع می شویم و تمام مواد و واکسن های تولید شده بی مصرف خواهد بود.

به گفته سوریوت این شرکت داروسازی هیچ سودی از تامین ذخیره واکسن دریافت نمی کند. او در این باره می افزاید: احساس می کنیم در برخی شرایط شرکت ها باید بدون در نظر دریافت سودآوری به حل مشکل کمک کنند.

شرکت آسترازنکا قراردادی با سازمان ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (Cepi) امضا کرده تا 300 میلیون دوز از واکسن توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد را تولید و برای دسترسی عموم مردم در سراسر جهان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "300 میلیون دوز از واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 میلیون دوز از واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید