5 جاذبه تاریخی رم که باید ببینید

به گزارش وبلاگ بام شهر، رم با جذب 35 میلیون توریست در سال 2023، بار دیگر توانست قدرت خود را در جذب توریست به نمایش بگذارد. کلیساها و بناهای قرون وسطایی، خرید مدرن با برندهای لوکس و فضای شهری زیبا، رم را به گزینه مجذوب کننده برای علاقه مندان به تاریخ و سفر تبدیل کرده است.

5 جاذبه تاریخی رم که باید ببینید

در ادامه 5 جاذبه باستانی ایتالیا و شهر رم معرفی می شود.

آمفی تئاتر کولوسئوم

احتمالا در میان خاطرات افرادی که به رم سفر کرده اند، نام کولوسئوم را شنیده اید. حتی برخی رم را با این اثر باستانی می شناسند. این سازه، یکی از تماشای های رم است که پس از میلاد مسیح پایه گذاری شد. این آمفی تئاتر به یاد ماندنی و بزرگ با هدف برگزاری نمایش ها و جشن های موزیکال پایه گذاری شد، ولی به مرور و با گذر زمان بخشی از آن تخریب شد و تعمیرات انجام شده برای بازگرداندن آن به حالت اول نیز چندان موثر نبود. اکنون بخش بزرگی از این اثر تحت نظارت بخش گردشگری ایتالیا واقع شده است تا از خرابی بیشتر آن جلوگیری شود.

فواره تروی

در شهر رم بالغ بر 300 فواره وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. قدیمی ترین این فواره ها، تروی نام دارد که در قرن هشتم میلادی ساخته شد. فواره تروی با وجود یک مجسمه مرمر سفید بزرگ میانه آن مجذوب کننده تر شده است. این فواره قدیمی در مقابل کاخ پالازو پولی قرار گرفته است.

کلیسای سنت پیر

دیگر تماشای جالب توجه رم، کلیسای سنت پیر است. این کلیسا در شهر واتیکان قرار گرفته و چند قرن از ساخت آن می گذرد. جسد سنت پیر و امپراتور اتو دوم و همچنین ملکه کریستینا سوئد در این مکان واقع شده است. براساس اطلاعات تاریخی موجود، ساخت بنای این کلیسا از سال 1506 شروع شد و بیش از 150 سال طول کشید تا به انتها برسد! طبق اطلاعات موجود دلیل طولانی شدن ساخت این کلیسا، تغییراتی در معماری و کمبود مالی تکمیل آن بود. طبق شواهد موجود، میکل آنژ - یکی از برترین معماران تاریخ - معمار مسئول این کار بود.

پله های اسپانیایی

یکی دیگر از آثار باستانی که با سفر به رم می توان از نردیک آن را تماشا کرد، پله های اسپانیایی است که محل جالب توجهی برای عکاسی و فیلمبرداری محسوب می شود. این 135 پله همگی از سنگ تراورتن رومی ساخته شده است. این پله ها که در واقع نماد همبستگی و پیمان فرانسه و اسپانیا است به دستور لویی دوازدهم ساخته شد.

معبد رومی پانتئون

پانتئون روم یکی از بناهای تاریخی مورد توجه در جهان است که در عهد باستان، 25 سال قبل از میلاد مسیح، ساخته شد. متاسفانه بخش اعظمی از این معبد بزرگ در سال 80 میلادی در آتش سوزی بزرگ رم از بین رفت. ساختار کنونی و شکل و شمایل حال حاضر این معبد سال 125 میلادی طرح ریزی شد. این معبد در مرکز روم قرار گرفته و طراحی آن جالب توجه است. این سازه بزرگ یک تالار و سقف گرد و گنبدی داشته که در مرکز آن یک حفره دایره شکل وجود دارد. این معبد به دلیل طراحی منحصربه فرد مورد توجه گردشگر های زیادی قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "5 جاذبه تاریخی رم که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه تاریخی رم که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید