اجاره و خرید مسکن در ایران با دلار؟ ، واکنش اتحادیه مشاوران املاک

به گزارش وبلاگ بام شهر، نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به انتشار مطالبی مبنی بر انجام معاملات مسکن بر پایه دلار گفت: اساس و پایه کدهای رهگیری در بنگاه های املاک بر پایه ریال است و نمی توان در این رابطه مبلغی را به دلار در قالب معاملات و قرارداد وارد کرد.

اجاره و خرید مسکن در ایران با دلار؟ ، واکنش اتحادیه مشاوران املاک

به گزارش وبلاگ بام شهر، داوود بیگی نژاد اضافه کرد: در واقع معاملات و قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن که در چارچوب ضوابط اتحادیه مشاوران املاک تنظیم می گردد، بر مبنای واحد پولی کشورمان که ریال است، می باشد و نمی توان قراردادی را به دلار تنظیم و امضا کرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز شکایتی در این رابطه به اتحادیه مشاوران املاک ارجاع نشده است، اعلام کرد: بعلاوه پرونده ای مرتبط با این مساله که قراردادی با دلار اجرا شده در این اتحادیه باز نشده و بر همین اساس نمی توان این مساله را تایید کرد.

بیگی نژاد با اشاره به افزایش تعداد بنگاه های املاک، توضیح داد: یکی از پیشنهادها برای ساماندهی بازار مسکن این است که دفاتر مشاور املاک به صورت منطقه ای و جمعیتی راه اندازی گردد، بدین معنی که بر اساس جمعیت هر منطقه اقدام به ارایه مجوز به این دفاتر کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اجاره و خرید مسکن در ایران با دلار؟ ، واکنش اتحادیه مشاوران املاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره و خرید مسکن در ایران با دلار؟ ، واکنش اتحادیه مشاوران املاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید