استایل خیابانی چیست؛ 8 استایل خیابانی که باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ بام شهر، استایل خیابانی نه تنها بر صنعت مد بلکه بر جنبش های اجتماعی تأثیرگذاری بالایی دارد و آن ها را متحول نموده است. این استایل در نقاط مختلف دنیا بسیار فرق دارد و اغلب در مراکز شهری بزرگ مانند نیویورک، پاریس، توکیو و لندن دیده می گردد. عناصر این رویکرد به عنوان نوعی بیان هویت شخصی، از استایل خیابانی استفاده می نمایند.

استایل خیابانی چیست؛ 8 استایل خیابانی که باید امتحان کنید

فرقی نمی نماید ورزش را دوست داشته باشید، شیک پوش و عاشق لباس های لوکس باشید یا هوادار استایل کژوال. استایل خیابانی هیچ محدودیتی ندارد. در این مقاله بیشتر با این استایل آشنا خواهیم شد و به آنالیز معروف ترین سبک های آن خواهیم پرداخت.

استایل خیابانی چیست؟

استایل خیابانی به طیف وسیعی از رویکرد های مد اشاره دارد که عموماً مبتنی بر فردگرایی هستند و از روند های مد روز پیروی نمی نمایند. تأثیر این نوع پوشش بر مد از اواخر جنگ دنیای دوم شروع شد. این سبک خاص از فرهنگ مد بریتانیا نشأت گرفته است و درست همان طور که از نامش پیداست، از خیابان ها سرچشمه می گیرد نه از سکوی نمایش برند های مد و فشن.

استایل خیابانی به عامل مهمی در جنبش های اجتماعی تبدیل شده است. همه ما می دانیم که افراد به وسیله لباس و لوازم جانبی می توانند اظهار نظر نمایند و اندکی از شخصیت درونی خود را نشان دهند. این استایل با ترکیب سبک های مختلف و منحصربه فرد، افراد را قادر می سازد تا هویت های چندگانه خود را نشان دهند. بعلاوه از سبک ها یا گرایش های فرهنگی مختلف استفاده می نماید که به خودی خود یک اجرا است. زیرا همواره می توانید نمایشی کوچک متناسب با روحیه خود ارائه دهید.

انواع استایل خیابانی

در میان تنوع بسیار بالای استایل خیابانی که روش های ساخت و مصرف مد را تغییر داده اند، چند سبک از محبوبیت بیشتری برخوردار است. آشنا شدن با معروف ترین سبک های استایل خیابانی، الهام بخش است و شما را به سمت سبک منحصربه فرد خود راهنمایی می نماید.

1. استایل خیابانی ورزشی

استایل خیابانی به شکل قابل توجهی با لباس های ورزشی گره خورده است. انواع لباس های ورزشی، کفش های کتانی، پیراهن های پولو و ژاکت های ورزشی در ایجاد این سبک نقش دارند. علاوه بر این، لوازم ورزشی از جمله انواع کیف های بدنسازی، کلاه، مچ بند و… هم از ویژگی های شاخص یک استایل خیابانی به سبک ورزشی هستند. استایل خیابانی مردانه رایج مانند ست کردن کفش های کتانی با کت و شلوار یا هودی ورزشی هم یک سبک پوشش بسیار محبوب در بین آقایان است.

2. سبک هنری

سبک هنری معمولاً شامل انفجار از رنگ ها، طرح های انتزاعی و الگو های چشم گیر است. در سبک هنری استایل خیابانی بعلاوه می توان شاهد یک کنتراست کامل شامل رنگ های تیره و اغلب تک رنگ سیاه، سفید و خاکستری بود. این سبک به وسیله افراد هنری که اعتماد به نفس و قدرت بیان جسورانه و شاید حتی عجیب و غریب دارند، به خوبی به نمایش در می آید.

عناصر اغراق آمیز در لباس مانند کت هایی با شانه های کشیده، لباس های گشاد، ژاکت ها و کت های سایز بزرگ که در قسمت کمر با کمربند بسته شده اند در این سبک قرار دارند. بعلاوه اکسسوری های دست ساز با جزئیات منحصربه فرد نیز در استایل خیابانی به سبک هنری گنجانده می شوند.

سبک هنری در استایل خیابانی می تواند از فرهنگ یک کشور سرچشمه بگیرد. کاشی کاری ها و معماری های ایرانی یکی از برترین ایده ها برای استایل خیابانی به سبک هنری هستند. لباس های برگرفته از نقوش فرش ایرانی لوکس ترین استایل خیابانی را ایجاد می نماید که در دنیا شناخته شده است. بعلاوه شال و روسری هایی به سبک زنان ترکمن در آنالیز استایل خیابانی ایران به طور گسترده به چشم می خورد.

3. سبک بوهو

استایل خیابانی بدون گنجاندن سبک بوهو کامل نخواهد بود. سبک بوهو به طور خلاقانه به وسیله مردان و زنانی که سبک زندگی بی دغدغه و اغلب آرام را انتخاب می نمایند به نمایش گذاشته می گردد. از رنگ های خاکی و زمینی گرفته تا رنگ های پر جنب و جوش، این سبک راهی عالی برای جان بخشیدن به یک استایل خیابانی زنانه یا مردانه است.

طرح های چاپی و بعلاوه مکرومه بافی، شلوار های حاشیه دار و بافت های منحصربه فرد، لباس های بلند و راحت به این نوع استایل خیابانی تعلق دارند. بوهو بعلاوه شامل بسیاری از قطعات زیبا و طبیعی مانند پر پرندگان یا مهره های زیبا است و محدود به کت های چرمی قدیمی و فلانل های چهارخانه نیست. اگر به این عناصر تمایل دارید، شاید سبک بوهو برای شما مناسب باشد.

4. سبک لاگنلوک

لاگنلوک (Lagenlook) در آلمانی به معنای واقعی کلمه به معنای نگاه لایه ای است. لباس ها لایه لایه یک سبک لباس پوشیدن محبوب در بسیاری از نقاط اروپاست. این سبک ساده شامل پوشیدن لباس هایی با شکل های مختلف، روی هم دیگر برای ایجاد یک ظاهر نهایی منحصر به فرد است.

سبک لاگنلوک می تواند به سادگی پوشیدن یک تاپ روی تی شرت باشد که یک پیراهن دکمه دار آستین بلند در آخر روی آن ها پوشیده می گردد. یا یک لباس آستین بلند که روی یک تی شرت آستین کوتاه که تا ران ها بلند است پوشیده می گردد و در نهایت یک کت بلند تر روی همه قرار می گیرد. این تکنیک لباس پوشیدن یک ظاهر مجسمه ای ایجاد می نماید که واقعاً در نوع خود زیبا است. سبک لاگنلوک را می توان به صورت تک رنگ، یا با رنگ های مختلف که به صورت استراتژیک انتخاب می گردد، اجرا کرد.

5. سبک نظامی

سبک نظامی که پس از جنگ دنیای دوم رواج یافت، از یونیفرم های نیرو های مسلح وارد دنیای لباس غیرنظامی و سبک های خیابانی شد. این زیبایی نظامی مبتنی بر ژاکت ها و کت هایی با طرح های چریکی و نظامی، رنگ های خاکی، سبز نظامی یا نخودی کم رنگ و کت های مردانه حجیم است.

ترکیبی مجذوب نماینده از همگرایی طرح و رنگ که جلوه جالبی ارائه می دهد. سبک محبوب نظامی را می توان در سراسر دنیا مشاهده کرد. این محبوبیت باعث شده است تا میزان خرید تی شرت مردانه به سبک نظامی و به طور کلی انواع لباس های نظامی حتی بین دختران افزایش قابل توجهی پیدا کند. تی شرت سبز و چکمه های رزمی، ژاکت بامبر چرمی، شلوارهای خاکی رنگ یا کاپشن سبز یا ژاکت های خلبانی را با هم ست کنید تا ظاهر خود را کامل کنید. می توانید یک عینک آفتابی خلبانی و یک کوله اضافه کنید تا عمق بیشتری به این ظاهر کاملاً شیک نظامی بدهید.

6. سبک گارکن

کلمه گارکن(Garconne) در فرانسه به معنی همان تام بوی (Tomboy) است. این اصطلاح در دهه نوزدهم ابداع شد. زمانی که زنان علیه روش ها و برداشت های مرسوم در خصوص آنچه رفتار زنانه مناسب تلقی می شد، قیام کردند. گارکن بعلاوه منجر به معرفی اولین شلوار زنانه و بعداً کت و شلواری شد که زنان با افتخار می پوشیدند.

امروزه استفاده از این سبک خیابانی با نام تام بوی شامل صاف کردن قفسه سینه با استفاده از بانداژ، پوشیدن لباس مردانه و اکسسوری مردانه در خیابان ها است که با استفاده از کفش های مردانه حجیم و مو های کوتاه تکمیل می گردد. تام بوی آنقدر در میان دختران جوان هوادار دارد که در بسیاری از موارد قیمت خرید لباس ورزشی پسرانه مورد علاقه دختران حتی بالاتر از قیمت لباس ورزشی دخترانه است. استایل خیابانی کندال جنر با جین و ژاکت های کوتاه پسرانه یک نمونه کامل از استایل تام بوی محسوب می گردد.

7. استایل خیابانی کره ای

استایل خیابانی کره ای اساساً حاوی تأثیرات غربی است که به وسیله مدل های کره ای یا هنرمندان کره جنوبی به کار می رود. از پالت رنگ های سرزنده گرفته تا لباس های سایز بزرگ، هودی و کلاه بافتنی، گرمکن های گشاد، کت های بلند، کلاه های سطلی و انواع مختلف استایل خیابانی با دامن که در بین دختران نوجوان کره ای بسیار محبوب است یک استایل خیابانی مجذوب نماینده و خیره نماینده ایجاد می نمایند.

8. سبک اسیکت بورد

همانطور که از نام آن پیداست، این سبک خیابانی به وسیله فرهنگ اسکیت بورد سواران در سراسر دنیا رواج پیدا کرد. این سبک از کالیفرنیا، جایی که فرهنگ اسکیت بازی به دنیا آمد، سرچشمه می گیرد. اسکیت بورد، در اولین شکل خود، زمانی ایجاد شد که موج سواران می خواستند بازی نمایند در حالی که امواجی برای سوار شدن وجود نداشت. بنابراین، سبک اسکیت در ابتدا تأثیر زیادی از ظاهر ساده و غیر رسمی سبک موج سواران آمریکایی گرفت که بر تی شرت های گرافیکی، کلاه بیسبال و شورت متمرکز بود.

در حالی که در طول سال ها این سبک تکامل یافته، اصول اولیه و احساس سادگی آن همچنان به جای مانده است. ظاهر اصلی سبک اسکیت در تابستان شامل کلاه بیسبال، شورت های گشاد و کفش های ونس است و در زمستان شامل هودی ها، شلوار های گشاد و لباس های فلانل می گردد. هدف این سبک خیابانی، ارائه ظاهری آرام و شخصی شده است.

سخن پایانی

از نظر تاریخی، کنشگری و مد، استایل های خیابانی همواره با ایجاد تغییرات اجتماعی مرتبط بودند. جنبش های اجتماعی در طول اعصار به وسیله لباس های خاصی که در کوچه و خیابان دیده می شد ارزش بصری پیدا کردند. استایل خیابانی امروزه به وسیله طراحان بزرگ و برندهای لوکس هم فراوری می گردد. این استایل بر خلاف سایر مدها، تنها یک سبک لباس پوشیدن را پوشش نمی دهد، بلکه طیف وسیعی از سبک ها را در بر می گیرد.

یادتان باشد، لباسی که می پوشید می تواند چیز های زیادی در خصوص شخصیت شما آشکار کند. هر کسی می تواند لباس هایی با سبک استایل خیابانی بپوشد. همه چیز به احساس شما از لباستان بستگی دارد.

منابع: blog.thejacketmaker, getbaggizmo

منبع: دیجیکالا مگ

به "استایل خیابانی چیست؛ 8 استایل خیابانی که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استایل خیابانی چیست؛ 8 استایل خیابانی که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید