ایجاد خط تراموا از ترمینال شرق به آزادی ظرف یک سال و هشت ماه ، شروع تحقیقات ایجاد ال آر تی در بزرگراه همت

به گزارش وبلاگ بام شهر، شهردار تهران گفت: بناست به جای خط نخست بی آر تی، خط تراموا از ترمینال شرق تا میدان آزادی برای جابه جایی مسافران کشیده گردد و ظرف زمانی تکمیل این خط نیز از شروع پروژه یکسال و هشت ماه است.

ایجاد خط تراموا از ترمینال شرق به آزادی ظرف یک سال و هشت ماه ، شروع تحقیقات ایجاد ال آر تی در بزرگراه همت

به گزارش وبلاگ بام شهر، علیرضا زاکانی در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن که صبح امروز-سه شنبه دوم خرداد 1402- در دانشگاه علم و صنعت با حضور شهردار تهران برگزار گردید، گفت: بالاترین مسائل شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی و بی مسکنی است. ریشه بخش عمده ای از این مسائل به حمل و نقل و زیرساخت های محدود آن در تهران برمی گردد. به نحوی که اکنون تنها 34 درصد از رفت وآمدهای درون شهری با وسایل حمل ونقل عمومی انجام می گردد.

زاکانی اضافه نمود: برای بهبود شرایط حمل ونقل عمومی هدفگذاری شده بود تا سال 1420، خطوط 11 گانه مترو شهر تهران با 327 ایستگاه و 453 کیلومتر طول افتتاح گردد، اما با این وجود در تلاشیم برای حل مسائل مردم زودتر و تا سال 1408 به این افق برسیم. عملیات ساخت خط ده مترو امسال و خط 8 و 11 نیز در سال آینده آغاز می گردد. بعلاوه امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط 9 نیز در امسال آغاز گردد.

شهردار تهران تاکید نمود: در کنار این هدفگذاری، فرآیند تکمیل 7 خط نخست مترو تهران نیز پیگیری می گردد که در نتیجه آن مطلوبیت استفاده از مترو تهران 60 درصد افزایش پیدا می نماید.

زاکانی ادامه داد: روزانه تهران پذیرای 4 میلیون نفر مسافر است، بخش عمده ای از این مسافران باید به وسیله خطوط ریلی جابه جا شوند، به همین جهت دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم، به عنوان مثال تا شهریور امسال با افتتاح ایستگاه پرند این شهر به تهران به وسیله ریل متصل خواهد شد. یا در مثالی دیگر مطابق مصوبه هیات دولت قرار است شهر ورامین در آینده ای نزدیک به جای راه آهن به وسیله مترو به تهران متصل گردد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سایر الگوهای حمل ونقل ریلی نیز در تهران به کار گرفته خواهد شد به عنوان مثال بناست به جای خط نخست بی آر تی، خط تراموا از ترمینال شرق تا میدان آزادی برای جابه جایی مسافران کشیده گردد و ظرف زمانی تکمیل این خط نیز از آغاز پروژه یکسال و هشت ماه است. بعلاوه در رابطه با توسعه ال ار تی از ترمینال شرق به اتوبان همت و پس از آن وردآورد اخیرا اقدامات تحقیقاتی را آغاز نموده ایم.

زاکانی تاکید نمود: خوشبختانه فناوری سیگنالینگ نیز در کشور ما بومی شده است و ما هم به جز خطوط 1 و 2 مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می کنیم. تمامی این موارد نشان می دهد افق بهره مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است و در شهرداری تهران نیز ما در پی افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل ونقل های شهری هستیم. البته پیش از این با هوشمند سازی تهران باید احتیاج مردم به رفت وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایجاد خط تراموا از ترمینال شرق به آزادی ظرف یک سال و هشت ماه ، شروع تحقیقات ایجاد ال آر تی در بزرگراه همت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد خط تراموا از ترمینال شرق به آزادی ظرف یک سال و هشت ماه ، شروع تحقیقات ایجاد ال آر تی در بزرگراه همت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید