این مواد غذایی معجزه می نمایند ؛ از درمان سرطان تا تقویت حافظه

به گزارش وبلاگ بام شهر، بهار که می گردد، ذائقه آدم ها هم تغییر می نماید. آدم دلش می خواهد غذاهای تازه بخورد. غذاهایی که فصل و هوا آن را می طلبد؛ مثل خورش گوجه سبز یا ماهی های خوشمزه و خوش رنگ یا باقالی پلو با کوکویش.

این مواد غذایی معجزه می نمایند ؛ از درمان سرطان تا تقویت حافظه

فصل که نو می گردد آدم دوست دارد در آشپزخانه اش بوی غذاهای جدیدی بپیچد. غذاهایی که خاصیت های زیادی هم دارند تا برای آغاز یک فصل خوب آماده ات نمایند.

گوجه سبز، ضدسرماخوردگی

بهار که می گردد همراه سبزی گل و درخت، میوه فروشی ها هم مهمان سبز و خوش رنگ و ترشی دارند که حتی دیدنش دهان همه را آب می اندازد. گوجه سبز با آن قد و قواره و رنگش فقط ترش و نوبرانه نیست؛ اگر بدانید این میوه بهار و تابستان چه فایده ای دارد، هر روز خودتان را مهمانش می کنید.

کارشناسان تغذیه معتقدند این میوه منبع خوبی از ویتامین c است که نقش آنتی اکسیدانی دارد. گوجه سبز به علت غنی بودن از مواد مغذی با قابلیت آنتی اکسیدانی، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم می نماید و با التهاب و رادیکال های آزاد مخرب مقابله می نماید تا باعث تقویت سیستم ایمنی گردد.

پس کسانی که تا به حال از خوردن گوجه سبز لذت می بردند، همچنان به لذت بردن ادامه بدهند و کسانی که به خاطر ترشی اش از خوردنش می گذشتند، تجدیدنظری در آداب خوردنشان داشته باشند. تقویت سیستم ایمنی به تحمل لحظه ای ترشی در زندگی می ارزد.

باقلا و جنگ با پوکی استخوان

بیماری پوکی استخوان شاید این روزها مهم ترین و شایع ترین بیماری باشد. بیماری ای که تا همین چند سال پیش گمنام بود، حالا مشکل اساسی مردم این قرن و البته بیشتر خانم هاست. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از درمان و داروهای شیمیایی خسته شده اید، باقلا را هم امتحان کنید. کارشناسان تغذیه معتقدند باقلا به علت داشتن کلسیم و فسفر بالا می تواند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری و البته به درمان آن یاری هم کند.

البته خیلی ها به باقلا حساسیت دارند و حتی اگر بویش به آنها بخورد، حالشان بد می گردد ولی اگر شما جزو آن گروه نیستید، در این فصل و وقتی باقلا به وفور یافت می گردد، از آن غافل نشوید.

کرفس، حافظه قوی کن

افزایش سن برای همه هست، هیچ راه فراری هم ندارد. افزایش سن همین طور که آدم را پیر می نماید، سن سلول های مغز را هم بالا می برد. سلول های مغز هم که پیر می شوند، یادآوری اطلاعات و خاطرات و کلا همه داده های قبلی را با مشکل روبرو می نمایند. ولی خیلی غصه نخورید، اگر یک برنامه غذایی درست داشته باشید، می توانید از پیر شدن سلول های مغزتان جلوگیری کنید.

کرفس بخورید. بله. اشتباه ننموده اید. کرفس حاوی لوتئولین است؛ ترکیبی که به مغز دسترسی پیدا می نماید و باعث می گردد فعالیت های سلول های میکروگلیا و سیتوکین های التهابی از آن را کم کند. سلول هایی میکروگلیا در مقابل آسیب ها، عفونت ها و واکنش های التهابی مغز، سیتوکین های التهابی را ایجاد می نمایند که سلول های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث تخریب آنها می شوند. پس اگر کرفس بخورید، لوتئولین موجود در آن نمی گذارد چنین اتفاقاتی در مغزتان بیفتد، سلول هایش زود پیر گردد و شما کم حافظه شوید.

تاثیر لپه بر فشار خون و بیماری های کلیه

شاید هیچ کس به ذهنش خطور نکند که این لپه کوچک پروتئینی داشته باشد که اندازه فشار خون را در مبتلایان به عارضه پرفشاری خون دست کم 20 درصد کاهش دهد ولی این خبر واقعیت دارد. کارشناسان بر اساس شواهد علمی این نوع پروتئین را در لپه کشف نموده اند که بدون ایجاد هیچ نوع عارضه ای، فشار خون را پایین می آورد. البته این پروتئین عملکرد کلیه را در مبتلایان به نارسایی کلیه حدود 30 درصد افزایش می دهد. فکرش را می کردید؟ لپه با این هیکلش؟

سالمون برای چشم خشک ها

اگر دچار خشکی چشم هستید، ماهی سالمون بخورید. چه ربطی دارد؟ ربطش این است که اسیدهای چرب امگا 3 نمی گذارند چشم انسان ها به ویژه زنان مسن خشک گردد. ماهی سالمون هم که سرشار از امگا 3 است. امگا 3 که از گروه چربی های خوب است برترین سد برای مقابله با خشکی چشم است.

خشکی چشم ممکن است به علل مختلف شامل عدم تعادل هورمونی، عملکرد نامناسب سیستم ریزش اشک در چشم، التهاب و قرار گرفتن زیاد در معرض تهویه هوا، گرما و بعضی داروها ایجاد گردد. خشکی چشم در زنان به خصوص زنان یائسه بیشتر دیده می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این مواد غذایی معجزه می نمایند ؛ از درمان سرطان تا تقویت حافظه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مواد غذایی معجزه می نمایند ؛ از درمان سرطان تا تقویت حافظه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید