تند ترین غذاهای ژاپنی ، معرفی کامل

به گزارش وبلاگ بام شهر، ژاپن به خاطر غذاهای منحصر به فرد، طعم های بی نظیر و فرهنگ غذایی غنی، معروف است. حتی خوردن تندترین غذاهای ژاپنی لذت بخش و با اطمینان از رعایت اصول تهیه و طبخ است. این سرزمین حساسیت بسیار به مواد اولیه ارگانیک و حفظ طعم طبیعی غذاها دارد. استفاده از مواد اولیه فصلی و رعایت اصول پخت وپز، محبوبیت غذاهای ژاپن را بیشتر کرده است. فرهنگ آشپزی ژاپنی به دلیل طعم های لطیف و هیجان انگیز با تنوع مواد غذایی بی نظیر شناخته می شود. همچنین، اهمیت به سلامت محیط زیست و حیوانات و کیفیت غذا، سرلوحه آشپزی در این سرزمین است. برای آشنایی بیشتر با فلسفه غذاهای ژاپنی و معرفی تندترین آن ها و چاشنی های آتشین با ما همراه باشید.

تند ترین غذاهای ژاپنی ، معرفی کامل

آنچه در این مطلب می خوانید

  • فلسفه غذاهای تند در ژاپن
  • پیدایش غذاهای تند در ژاپن
  • معرفی تندترین غذاهای ژاپنی
    • ماپو توفو از تندترین غذاهای ژاپنی
    • کیمیچی
    • دان دانمن (مردان تان تان)
    • چیگه از تندترین غذاهای ژاپنی
    • مرغ تند
    • ما لا تون
    • رامن گکی کارا
    • کاراشی رنکون
    • موتسو نیکومی
    • کاری ژاپنی
  • معرفی چاشنی های تند در ژاپن
  • دلیل کیفیت غذاهای ژاپنی
    • حفظ سلامت حیوانات
    • توجه به صنعت آبزی پروری
    • توجه به حفظ و نگهداری مواد غذایی
    • توجه به مزه غذا با حفظ طعم
    • رعایت اصول آشپزی واشوکو
  • تجربه شخصی از غذاهای ژاپنی
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

فلسفه غذاهای تند در ژاپن

شاید جالب باشد که بدانید غذاهای تند در ژاپن رایج نیستند. برخلاف غذاهای آسیایی که به دلیل آتشین بودن آن ها معروف هستند، غذاهای ژاپنی به دلایل مختلف، کم تر دهان سوز هستند. یکی از علل اصلی آن، تاریخ آشپزی در کشور ژاپن است. این سرزمین به دلیل جزیره ای بودن، سابقه طولانی با اتکا به غذاهای دریایی دارد.

تاریخچه آشپزی در این کشور نشان می دهد، کم تر به ادویه ها متکی است و بیشتر به حفظ طعم طبیعی غذاها می پردازد. از اصلی ترین مواردی که ژاپنی ها در دستور غذایی خود رعایت می کنند، تمرکز بر طعم های طبیعی و حداقل چاشنی و ادویه است. از مواد اصلی غذاهای ژاپنی می توان موارد زیر را نام برد:

  • ماهی
  • برنج
  • رشته فرنگی
  • سبزیجات
  • توفو
  • جلبک دریایی
  • گوشت

از دیگر عوامل تاثیرگذار در تند نبودن غذاهای ژاپنی آب وهوای این کشور است. به دلیل وجود شرایط اقلیمی معتدل، شاید کم تر با ادویه های متنوع و تند روبه رو باشند. افراد در شرایط جوی گرم، مرطوب یا خشک بیشتر گرایش به غذاهای تند دارند.

هرچه به فلسفه تاریخی آشپزی در ژاپن دقت کنیم، بیشتر با غذاهای دریایی غنی روبرو می شویم. البته، چاشنی های تند در ژاپن وجود دارند که در طی این سال ها، نیاز به غذاهای پرحرارت را رفع کرده اند.

پیدایش غذاهای تند در ژاپن

در گذر زمان، کم کم مردم ژاپن مشتاق به تست غذاهای تند شدند. علاقه به افزودن غذاهای آتشین باعث شد طعم های مختلف، ادویه ها و سس های تند به منوی غذایی ژاپنی ها اضافه شوند. البته، نمی توان تاثیر فرهنگ های دیگر را در این خصوص نادیده گرفت. رفت وآمد به کشورهای دیگر و تجربه غذاهای تند از دلایل مهم علاقه مردم این سرزمین به غذاهای تند است.

نفوذ نسل جوان و تمایل آن ها به تست طعم های مختلف هم از دیگر موارد پیدایش غذاهای دهان سوز در ژاپن است. در نهایت می توان گفت که ژاپن درحال حاضر غذاهای تند زیادی را در لیست خود گنجانده است. با این که همچنان تاکید مردم این کشور به حفظ طعم های طبیعی غذا و استفاده از مواد ارگانیک است.

جالب است بدانید که آشپزی در ژاپن حول مفهوم واشوکو به معنای فصلی می چرخد. بیشتر ادویه ها و چاشنی ها در این کشور بر اساس فصل های سال و سبزیجات قابل دسترسی به دست می آیند. همچنین قاعده ای برای استفاده از ظروف خاص، جهت طعم دادن بیشتر غذاها و آتشین کردن آن ها با گرما وجود دارد. از چاشنی های تند برای گرمادهی به ظروف و در نهایت تند کردن غذاها کمک می گیرند.

معرفی تندترین غذاهای ژاپنی

با افزایش علاقمندی مردم ژاپن به غذاهای تند، افزودن گرما به غذاهای سنتی بیشتر محبوبیت پیدا کرد. همچنین چاشنی های خاصی برای اضافه کردن حرارت به ظروف وجود دارند که طعم غذاها را تحت تاثیر قرار نمی دهد اما راهی برای تند کردن آن ها شمرده می شوند. در چند سال اخیر غذاهای محبوب آتشین زیادی در ژاپن طرفدار پیدا کرده است. در این خصوص از تندترین غذاهای ژاپنی می توان موارد زیر را نام برد:

ماپو توفو از تندترین غذاهای ژاپنی

یکی از معروف ترین غذاهای تند ژاپنی ماپو توفو است. این غذا به همراه گوشت چرخ کرده با ادویه سچوان سرو می شود که در صدر غذاهای ملی تند قرار گرفته است. یک سس غلیظ و ادویه با تندی بی حس کننده طعم این غذا را لذیذتر می کند. توفو مکعبی را با سبزیجات و گوشت خوک چرخ کرده در سس می جوشانند و با برنج سرو می کنند.

کیمیچی

کیمیچی یک سوپ رقیق است که طعم خود را از مواد موجود در آن می گیرد که این غذا به عنوان پایه است. غذاهای دریایی، گوشت خوک و رشته فرنگی نیز با آن سرو می شود. کیمیچی در ابتدا از شبه جزیره کره به ژاپن نفوذ کرد و درحال حاضر جزو غذاهای محبوب تند است.

دان دانمن (مردان تان تان)

به تان تان گاهی مردان تان تان نیز می گویند. رشته فرنگی سچوان به همراه سس گوشت چرخ کرده تند از دیگر غذاهای ژاپنی است. با این که تان تان به عنوان غذای سنتی چینی نیز شناخته می شود اما در لیست تندترین غذاهای ژاپنی هم قرار گرفته است.

چیگه از تندترین غذاهای ژاپنی

چیگا یا چیگه از دیگر غذاهای ژاپنی است که به لطف فلفل کره ای تند می شود. در سراسر رستوران های ژاپن این غذا که بر پایه خورش چیگا است، پیدا می شود. چیگا را اغلب روی برنج و با غذاهای کوچک یا نامول سرو می کنند.

مرغ تند

مرغ سوخاری کارایی از محبوب ترین غذاهای تند ژاپن است. از کارااژ کان قرمز تا فامیچیکی تند که بر پایه خمیر متکی است، طرفداران زیادی دارد.

ما لا تون

سوپ ما لا تون که از تندی، دهان شما را بی حس می کند در گروه غذاهای تند ژاپنی قرار گرفته است. در این سوپ از روغن چیلی و فلفل سچوان استفاده می کنند که به عنوان یک غذای اصلی با رشته های فرنگی سرو می شود. از این غذا نسخه های کره ای مشابه نیز در ژاپن یافت می شود.

رامن گکی کارا

از دیگر غذاهای آتشین و معروف در توکیو رامن فوق العاده تند است. از این غذا به همراه آبگوشت رایو، چار سیو، آجی تاما، رشته های فلفل لذت می برند. این غذا جزو شناخته شده ترین و تندترین غذاهای ژاپنی است که میزان تندی آن قابل تغییر است.

کاراشی رنکون

غذای تهیه شده از ریشه نیلوفر آبی که با خردل آتشین و خمیری به نام میسو درست می شود. این غذا از منحصر به فردترین و تندترین غذاهای ژاپنی است که محبوبیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

مهمانخانه های سنتی ژاپنی

موتسو نیکومی

غذای هات پات تند از روده گاو به همراه خمیر میسو است. این غذا با فلفل چیلی آتشین می شود و این ترکیب را در گروه غذاهای تند قرار می دهد. البته کیفیت، طعم و مزه غذا حفظ می شود.

کاری ژاپنی

این غذا در طعم های ملایم، میانه تند و دهان سوز در ژاپن وجود دارد تا بتواند سلیقه های مختلف را راضی نگه دارد. کاری سبز از پرطرفدارترین در این گروه است و انواع دیگر با نام های ژاپنی وجود دارند.

معرفی چاشنی های تند در ژاپن

با وجود این که ژاپنی ها به غذاهای گرم و پرحرارت معروف نیستند اما چاشنی های زیادی در این کشور وجود دارند. مواردی که با روش های سنتی و فصلی با طعم تند خود، لذت غذاهای تند را دوچندان می کنند.

از آن جا که مزایای سلامتی و کیفیت غذاهای ژاپنی زبانزد است، آشپزی در این کشور با اضافه کردن چاشنی ها، طعم های دهان سوز را هم تامین کرده است. در این خصوص می توانیم چاشنی های زیر را نام ببریم که با بسکمک غذاهای تند ژاپن درهم آمیخته می شوند.

چاشنی

مواد

شیچیمی توگاراشی

ترکیب هفت ادویه، فلفل چیلی، پوست پرتقال و دانه کنجد

یوزو کوشو

خمیر تند از فلفل چیلی و میوه بومی یوزو

واسابی

خمیر سبز تند از ترب کوهی

ریشه دایکون

ریشه یکی از سنتی ترین سبزیجات تند

شوگا

گیاه میوگا (نوعی سبزی وحشی تند)

دلیل کیفیت غذاهای ژاپنی

ژاپن کشوری است که به کیفیت غذاهای خود افتخار می کند که به راستی این حقیقت بر کسی پوشیده نیست. قواعد و اصول تهیه و طبخ غذا در این سزمین همه پیرو هماهنگی با طبیعت و با در نظر گرفتن سلامتی است. استفاده از غذاهای باکیفیت از دلایل مهم عمر طولانی افراد در این کشور شمرده می شود. قواعدی که ژاپنی ها در حفظ کیفیت غذاهای خود رعایت می کنند بر اساس موارد زیر است:

حفظ سلامت حیوانات

ژاپن با اطمینان از سلامت و تغذیه مناسب حیوانات، رژیم غذایی متکی بر آن ها را ایمن تر می سازد. حیوانات سالم، گوشت باکیفیت و طبیعی برای مصرف کننده در پی می آورند که باعث حفظ کیفیت غذاهای ژاپنی می شود.

بیشتر بخوانید

غذاهای خیابانی ژاپنی

توجه به صنعت آبزی پروری

بر طبق اطلاعات موجود کشور ژاپن بزرگترین تولیدکننده غذاهای دریایی در جهان با تمرکز بر شیوه های ماهیگیری پایدار با حفظ اکوسیستم های دریایی است. استفاده از فناوری های پیشرفته برای نظارت و تامین سلامت پرورش های دریایی، کیفیت این غذاها را نیز بالا نگه می دارد.

توجه به حفظ و نگهداری مواد غذایی

ژاپن از روش های ترکیبی سنتی و پیشرفته برای حفظ مواد اولیه و افزایش ماندگاری آن ها استفاده می کند. این امر نیز خود باعث افزایش کیفیت و سلامت غذاهای ژاپنی می شود.

توجه به مزه غذا با حفظ طعم

غذاهای ژاپنی با مواد اولیه تازه و کم ترین فرآوری به دست می آیند. این کشور حتی برای تندترین غذاهای خود نیز از چاشنی ها و روش هایی استفاده می کند که طعم و مزه غذا طبیعی باشد.

رعایت اصول آشپزی واشوکو

قاعده استفاده از مواد اولیه در هر فصل در این مفهوم آشپزی نهفته است. بدین ترتیب کیفیت مواد همیشه تازه است که باعث بهبود غذاهای ژاپنی می شود. همه مواد اولیه غذاها باتوجه به فصول مختلف سال تامین می شوند.

تجربه شخصی از غذاهای ژاپنی

بی شک شما هم از کیفیت غذاهای ژاپنی و سرآشپزان معروف آن شنیده اید.جی رو اونو سرآشپز معروفی است که معروفیت جهانی دارد و در طبخ سوشی بی نظیر عمل می کند. طبق گفته اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریک) بهترین سوشی زندگی خود را در رستور اونو با پخت این سرآشپز خورده است. فلسفه سوشی در ژاپن منحصر به فرد و با آداب خاص است. من هم در سفر به ژاپن این مسئله را به وضوح لمس کردم که بسیار مجذوب کننده بود.

به رستوران سوشی یوشیتاکه در توکیو رفته بودم. جالب است بدانید که برای سرو سوشی، حتی دفترچه راهنمای آداب سوشی خوری وجود داشت. ژاپنی ها برای حفظ تعادل بین آشپز و مهمان، بسیار اهمیت قائل هستند. سوشی در این رستوران طعم خاص و بی نظیری داشت که جزو تجربه های به یاد ماندنی برای من شد. این رستوران به حق، لیاقت 3 ستاره میشلن را داشت. تعامل با مشتری و کیفیت غذا در این رستوران خاطره خوبی را در فکر من ثبت کرده است.

سخن پایانی

تندترین غذاهای ژاپنی بیشتر با حفظ طعم طبیعی مواد و با افزودن چاشنی ها و ادویه ها رواج پیدا کرده اند. این سرزمین تحت تاثیر فرهنگ های دیگر کشورها و نسل جوان به سمت غذاهای آتشین گرایش پیدا کرده است. از گذشته تا به امروز ژاپن به عنوان کشوری با غذاهای سالم، ارگانیک و ایمن شناخته می شود که بیشتر به حفظ طعم های طبیعی تاکید دارد.

آب تمیز، قابلیت های خنک کننده و مواد تازه قابل دسترسی در این کشور تاریخچه غذاهای غنی را به وجود آورده است. همچنین به دلیل نزدیکی با آب، بیشتر غذاهای دریایی با طعم های شگفت انگیز در ژاپن زبانزد است. با این حال در بسکمک از رستوران های این سرزمین می توانید غذاهای دهان سوز را با چاشنی های متنوع سرو کنید.

سوالات متداول

تندترین غذاهای ژاپنی کدامند؟

بسکمک از غذاها مانند ماپو توفو، کیمیچی، دان دانمن، چیگه، مرغ تند، ما لا تون، رامن گکی کارا، کاراشی رنکون، موتسو نیکومی و کارای سبز از تندترین غذاهای ژاپنی هستند.

چرا غذاهای تند در ژاپن رایج نیستند؟

این سرزمین به دلیل جزیره ای بودن، سابقه غذاهای دریایی متکی به حفظ طعم طبیعی دارد. همچنین به خاطر آب وهوای معتدل از ادویه ها تند کم تری بهره مند است.

چاشنی های تند در ژاپن کدامند؟

شیچیمی توگاراشی، یوزو کوشو، واسابی، ریشه دایکون و شوگا از معروف ترین چاشنی های تند در ژاپن هستند. البته بسکمک از ادویه های تند نیز برای آتشین کردن غذاها در این کشور وجود دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از وبلاگ بام شهر کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "تند ترین غذاهای ژاپنی ، معرفی کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تند ترین غذاهای ژاپنی ، معرفی کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید