بدترین توصیه هایی که برای سفر شنیده ام! (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ بام شهر، در زمینه سفر و گردشگری همیشه توصیه های زیادی از منابع مختلفی شنیده ایم. اما بدترین توصیه های ممکن در زمینه سفر کدامند؟ با خبرنگاران همراه باشید.

بدترین توصیه هایی که برای سفر شنیده ام! (قسمت اول)

دنیای اینترنت امروزه پر شده از بلاگ هایی که هر کدام به نحوی در زمینه توریستی فعالیت می نمایند و به نظر می رسد بیشتر توریستان و عاشقان سفر این روزها در حال نوشتن خاطرات، تجربیات و توصیه های خود من باب سفرهایشان هستند. به لطف تکنولوژی این روزها متاسفانه یا خوشبختانه هر کسی می تواند نصیحت ها و توصیه های خاص خود را برای عموم افراد منتشر کند. حرف ما این نیست که این مسئله خوب است یا بد! مسئله این است که برخی از این نصیحت ها و توصیه هایی که گاها در فضای مجازی و بلاگ ها می خوانیم واقعا بد هستند. هدف ما در این مقاله دقیقا همین است. ما قصد داریم چند مورد از بدترین نصیحت ها و توصیه هایی که در زمینه سفر و توریستی در بلاگ ها، فضای مجازی یا حتی به صورت رو در رو به چشممان خورده را نام ببریم و با علت بگوییم که چرا این توصیه ها واقعا بد هستند؟ پس تا سرانجام همراه ما باشید.

تلفن همراه خود را خاموش کنید!

باور کنید ما هم این مسئله را می دانیم! سفر کردن به ما این امکان را می دهد که در لحظه زندگی کنیم. سفر کردن دریچه ای است که به سوی آشنایی با افراد تازه، کسب تجربیات تازه و ثبت خاطراتی طلایی باز می گردد. اما سوال اینجا است که ما چطور می توانیم در لحظه زندگی کنیم اگر قرار باشد در طول سفر مدام از تلفن همراه خود استفاده کنیم؟ این سوال دقیقا همان چیزی است که ما با آن مشکل داریم و مخالفش هستیم! پس دلایلمان را بخوانید و از این به بعد هم تلفن همراه خود را در طول سفر نباید فراموش کنید!

شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی که این روزها بسیاری از افراد به وسیله تلفن همراه خود از آن ها استفاده می نمایند، به من و شما اجازه می دهند تا برخی از لحظات ارزشمند خود در طول سفر را برای همیشه ثبت کنیم و همیشه آن ها را به یاد داشته باشیم. این شبکه ها با امکانات و قابلیت های خود به ما این امکان را می دهند تا کارگردان هنری لحظات زندگی خود باشیم و تجربیات خود را به آن شکلی که ترجیح می دهیم ثبت کنیم. این کار می تواند برای دوستان، آشنایان و سایر افراد نیز مفید و الهام بخش باشد و از سویی دیگر شما به عنوان یک عضو در این شبکه ها می توانید از تجربیات سایر افراد الهام بگیرید.

جدا از بحث شبکه های اجتماعی، تلفن های همراه این روزها بسیار کارآمد هستند و در طول سفر توریستان می توانند به یاری برنامه های راهنمای وسایل مورد نیاز برای سفر، نقشه، سیستم های ترجمه ای و محاوره ای و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که کاملا با سفر کردن در ارتباط هستند، سفری به مراتب آسان تر و بی دغدغه داشته باشند. این ابزارها در بسیاری از حالات به ما یاری می نمایند تا با فرهنگ و آداب و رسوم خاص مقصد سفرمان آشنا شویم و برای یکرنگ شدن با آن ها کمتر دچار مشکل شویم.

اما مهم ترین علت برای به همراه داشتن تلفن همراهتان در طول سفر این است که تلفن های هوشمند امروزه عملا یک لایه امنیتی تازه برای شما فراهم خواهند کرد. به لطف نقشه و جی پی اس، احتمال گم شدن فرد به حداقل می رسد و در صورت بروز هرگونه مسئله ای، فرد به یاری تلفن همراه خود می تواند شرایط خود را به سایرین اطلاع دهد. تمامی مواردی که ذکر شد دلایلی مبنی بر این مسئله هستند که شما باید تلفن همراه خود را در طول سفر به همراه داشته باشید و از آن بهره ببرید. آیا با تمام دلایلی که خواندید باز هم به نصیحت افراد در زمینه خاموش کردن تلفن همراهتان در سفر گوش خواهید داد؟

مقرون به صرفه ترین پرواز را رزرو کنید!

این نصیحت از آن دسته نصیحت هایی است که به نظر می رسد در زمره برترین توصیه های سفر قرار می گیرند اما ما کاملا با این مسئله مخالف هستیم! هنگامی که قصد سفر به جایی را دارید، قطعا افرادی هستند که به شما بگویند:

مقرون به صرفه ترین پرواز را رزرو کن!

شاید بسیاری از افراد هم به این نصیحت گوش نمایند و بنابر دلایل مالی این کار را انجام دهند و بسیار هم از کار خود راضی باشند اما هنگامی که روز پروازشان فرا می رسد متوجه زیان های این کار خواهند شد. در بسیاری از موارد پرواز مقرون به صرفه قیمت با طولانی بودن مسافت خود، تاخیرهای بسیار زیاد احتمالی اش و تغییراتی که در آن به وجود می آید باعث اذیت شدن توریستان خواهد شد. پس یک بار دیگر پیش از هر تصمیمی به این مسئله فکر کنید. آیا پرداخت هزینه بیشتر و داشتن سفری به مراتب راحت تر و آسان تر ارزشش را نخواهد داشت؟

تنها سفر نکنید!

این مورد از آن مواردی است که اشتباه به تمام معنا به شمار می آید! دنیای بی نهایت و بدون مرز امروزی که با تکنولوژی در هم آمیخته شده است، فرصتی ایده آل است برای کسب تجربیات و اطلاعاتی که به جرئت می توان گفت تمام نخواهند شد! فضای مجازی این روزها پر شده از توریستانی که به صورت انفرادی سفر می نمایند و تجربیات خود را با سایرین به اشتراک می گذارند. تا کنون همه ما بارها از زبان افراد مختلف جملاتی متنوع شنیده ایم که همه آن ها تنها یک معنا را منتقل می نمایند:

تنهایی سفر نکن!

این نصیحت کاملا اشتباه است! سفر کردن به صورت تنهایی می تواند یکی از هیجان انگیزترین و خاطره انگیزترین تجربیات زندگی یک توریست به شمار بیاید و باعث گردد تا فرد از مرز اطمینان و نقطه امنی که برای خود ساخته خارج گردد. در نتیجه هیچگاه سفرهای انفرادی را نادیده نگیرید و هیچگاه خود را از این تجربه شگفت انگیز محروم نکنید. اما اگر باز هم حرف های کلی ما در خصوص مزیت های فوق العاده تنهایی سفر کردن شما را قانع نکرد و به جزییات و توضیحات بیشتری نیاز دارید، دو مقاله زیر را مطالعه کنید.

نظر شما در خصوص اولین قسمت از این مقاله و سه مورد اول از بدترین توصیه هایی که درباره سفر گفته می شوند چیست؟ آیا شما هم این توصیه ها را زیاد شنیده اید؟ با آن ها موافق هستید یا مخالف؟ نظرات و تجربیات خود را با وبلاگ بام شهر در میان بگذارید.

منبع: کجارو / stayatbase.com

به "بدترین توصیه هایی که برای سفر شنیده ام! (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین توصیه هایی که برای سفر شنیده ام! (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید