آنالیز برنامه های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان

به گزارش وبلاگ بام شهر، جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه - 8 مهر) در قم تشکیل شد.

آنالیز برنامه های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ بام شهر، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در هشتمین جلسه خود از ابتدای امسال، با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آنالیز برنامه های تحولی کوتاه مدت و بلند مدت این وزارتخانه را در دستور کار قرار داد.

در این نشست، اعضاء کمیسیون مطالبات خود پیرامون بعضی ناهنجاری ها و معضلات فرهنگی در جامعه به ویژه عرصه فرهنگ عمومی، شرایط مد و لباس، سینما و تئاتر، موسیقی، حوزه نشر و کتاب و اصلاح بعضی روش ها در موضوع رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور را مطرح و به بحث و گفتگو در این مسائل پرداختند.

در ادامه این نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تقدیر از دغدغه مندی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تأیید وجود بعضی ناهنجاری ها، ضمن تشریح رویکرد و برنامه های تحولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: برنامه های کلان ما در حوزه های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و تعامل با سایر دستگاه های فرهنگی این نگاه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی بعلاوه فعالتر شدن رایزن های فرهنگی خارج از کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه تازه رایزن های فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با بکارگیری نیرو های متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه هم فعال تر عمل خواهد نمود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ سازی جریان های فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات اضافه کرد: فعالیت دستگاه های فرهنگی باید به دور از موازی کاری و در جهت اهداف و جهت مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنالیز برنامه های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز برنامه های دولت در کمیسیون سیاسی و فرهنگی مجلس خبرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید