بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین

به گزارش وبلاگ بام شهر، ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از شروع بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه با مشارکت 50 فروند کشتی جنگی اطلاع داد.

بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بام شهر، بزرگترین رزمایش دریایی در خاورمیانه با مشارکت 50 فروند کشتی از بیش از 60 کشور دنیا در بحرین شروع شد.

برد کوپر فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده در توئیتی نوشت: رزمایش 18 روزه دریایی دو سالانه با عنوان رزمایش دریایی بین المللی (IMX ، CE) 202 در 31 ژانویه به رهبری فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در خاورمیانه شروع شده است.

وی افزو: در این رزمایش، 9 هزار پرسنل، 50 فروند کشتی جنگی از بیش از 60 کشور دنیا و سازمان بین المللی حاضرند.

در نخستین روز از برگزاری این رزمایش که مقام های ارشد نظامی آمریکا و نخست وزیر بحرین حضور داشتند تسلیحات تازه دریایی بحرین به نمایش گذاشته شد .

برد کوپر در ادامه نوشت: این سطح از حضور شرکت کنندگان نشان دهنده عزم مشترک در حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین است. این یک فرصت ویژه برای افزایش قابلیت های همکاری و تعمیق روابط دریایی بین کشورها به محسوب می گردد .

این رزمایش شامل بزرگترین رزمایش بدون سرنشین در دنیا با بیش از 80 سیستم کنترل از راه دور از 10 کشور شرکت کننده است .

در این رزمایش بزرگ دریایی بعلاوه قرار است سیستم های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در سناریوهای مختلف تمرینی مورد آزمایش قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید