به این دلایل حتما ذرت بخورید

به گزارش وبلاگ بام شهر، ذرت منبغ غذایی مفیدی است که می توان به جای نان، سیب زمینی، برنج و سایر کربوهیدرات ها مصرف کرد. دانه های ذرت فیبر و مواد معدنی و ویتامین دارند و بسیار هم خوشمزه اند.

به این دلایل حتما ذرت بخورید

ذرت ارزش غذایی زیادی دارد. به همین علت در رژیم های غذایی سالم به شکل های مختلف قرار گرفته است. به همین علت در سراسر دنیا بسیار پرمصرف است. برای سلامتی مفید است و خاصیت های بسیاری دارد. ذرت، فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارد.

مهم ترین خواص ذرت برای سلامتی عبارتند از:

ذرت منبع مناسبی از فیبر به شمار میرود. فیبر ماده بسیار مهم برای سلامت سیستم گوارش است مصرف کافی آن می تواند به سلامت سیستم گوارش یاری نموده و از بروز شرایطی مثل یبوست یا بواسیر جلوگیری نماید.

افزایش وزن یکی دیگر از فواید ذرت و به ویژه ذرت زرد است. همانطور که عنوان شد تراکم کالری ذرت چندان زیاد نیست و در دسته میانه قرار می گیرد، اما کربوهیدرات زیادی را از نوع نشاسته شامل می گردد. به همین علت استفاده از ذرت به جای برنج در میان بسیاری از ورزشکاران رواج دارد.

ذرت به بدن برای رشد مناسب و مبارزه با بیماری ها یاری خواهند کرد. منبع مناسبی از زینک، مس، منگنز، منیزیم و فسفر است. ذرت بعلاوه حاوی ماده معدنی کمیابی به نام سلنیوم است. این ارزش غذایی ذرت تاثیر بسیار زیادی بر روی تعادل هورمون ها، سلامت استخوان ها، عملکرد مناسب کلیه ها و سلامت قلب می گذارد.

روغن ذرت نقش بسزایی در کاهش سطح کلسترول بدن دارد. در نتیجه این اثر، قلب با سلامت بیشتری کار خواهد نمود و خطر بسیاری از بیماری های قلبی کاهش خواهد یافت.

ذرت زرد منبع مناسبی از بتاکاروتن است که ویتامین A را در بدن تشکیل می دهد. ویتامین A نقش بسیار مهمی در سلامت چشم ها و بینایی درست ایفا نموده و وجود آن برای سلامت پوست و قوی بودن سیستم ایمنی بدن الزامی است.

براساس مطالعات اجرا شده، مصرف دانه کامل ذرت با کاهش ریسک دیابت نوع دوم مرتبط شناخته شده است.

بعضی از افراد تصور می نمایند که خواص ذرت آب پز نسبت به نوع کبابی آن بیشتر است؛ حقیقت اما این است که نوع پخت ذرت، به شرطی که افزودنی مضری به آن اضافه نشده و دانه حالت اولیه خود را حفظ کند تاثیر چندانی در خواص آن ندارد؛ بنابراین این سلیقه شما است که باید تصمیم بگیرید ذرت خود را چگونه برای میل کردن آماده کنید.

محصولات حاصل از ذرت فرآوری شده مثل شربت، چیپس و روغن تصفیه شده ذرت مقادیر مهمی از فیبر و سایر مواد مغذی مفید خود را از دست داده و مقادیر زیادی چربی، شکر یا نمک به آن ها اضافه می گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "به این دلایل حتما ذرت بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این دلایل حتما ذرت بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید