تلاشهای مدیریت شهری در مهار کرونا بر پایه دانش و مطالعات

به گزارش وبلاگ بام شهر، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: تلاش­های مدیریت شهری در مهار بیماری کرونا بر پایه دانش و مطالعات اجرا شده است و پژوهشگران در این راستا همیشه نقش مشارکتی و فعالان ه­ای داشته­ اند.

تلاشهای مدیریت شهری در مهار کرونا بر پایه دانش و مطالعات

مظفر صرافی، دبیر علمی دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری که با حضور محمد حسین بوچانی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، روسای کمیته های علمی و دبیران گروه های تخصصی جشنواره برگزار گشت، ضمن تشکر از همکاری گسترده در داوری این رویداد علمی بیان نمود: مشارکت گسترده پژوهشگران و مراکز علمی، علیرغم شرایط ناشی از کرونا بیانگر این است که چرخه پژوهش و نوآوری جریان دارد و پژوهشگران رسالت انسانی و علمی خود را در هر شرایطی انجام خواهند داد.

صرافی با اشاره به محور تاب ­آوری شهری اضافه نمود: امیدواریم این پژوهش­ ها بتواند فصل آغازین برنامه­ ریزی و حرکت به سوی شهرهای ایمن و تاب آور باشد.

در ادامه این جلسه محمدحسین بوچانی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره اعلام کرد: کوشش­های مدیریت شهری در مهار بیماری کرونا بر پایه دانش و مطالعات اجرا شده بوده است و پژوهشگران در این جهت همیشه نقش مشارکتی و فعالانه­ای داشته­ اند و کوشش داریم نتیجه فعالیت­های اجرایی در جشنواره ارائه گردد.

او در ادامه با اشاره به محور ویژه جشنواره اضافه نمود: هر سال رویکردی تخصصی بعنوان محور جشنواره قرار خواهد گرفت. سال گذشته موضوع نوآوری در فضای شهری انتخاب شد و سال جاری نیز با توجه به شرایط موجود کشور، موضوع تاب آوری شهری به عنوان محور ویژه جشنواره دوازدهم انتخاب شده است.

بوچانی اضافه نمود: عدالت، شفافیت و دقت نظر علمی، رویکرد اصلی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در انتخاب آثار است و با تفویض اختیارات کامل به هیئت داوران جشنواره، آثاری انتخاب خواهند شد که بتواند تأثیرات جدی برای شکوفایی شهری داشته باشند.

او گفت: در ارزیابی و داوری 4115 اثر علمی 118 نفر از اساتید برجسته دانشگاهی با اختیارات کامل و تخصص­ های متفاوت مشارکت دارند و کوشش داریم که این رویداد علمی را به استانداردهای جهانی نزدیکتر کنیم.

بوچانی با اشاره به اینکه جشنواره سال جاری به صورت برخط برگزار می گردد یادآور شد: راه اندازی پرتال جشنواره باعث شفافیت بیشتر، مستندسازی و تسریع در فرایندها شده است.

به گزارش شهر به نقل از خبرگزاری تسنیم، در ادامه این جلسه روسای کمیته های علمی جشنواره نکاتی را درباره آثار دریافتی در محورهای تخصصی ارائه کردند که مورد بحث و تبادل نظر نهاده شد و مقرر شد تصمیمات اخذ شده توسط دبیرخانه جشنواره پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تلاشهای مدیریت شهری در مهار کرونا بر پایه دانش و مطالعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاشهای مدیریت شهری در مهار کرونا بر پایه دانش و مطالعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید