تلفن ثابت بدون اطلاع رسانی قطع می شود؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد و یا در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از 20 هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به صورت یک طرفه قطع می شود، اما شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع رسانی کنند.

تلفن ثابت بدون اطلاع رسانی قطع می شود؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، با توجه به اینکه صورت حساب تلفن ثابت در دوره های یک ماهه صادر می شود، ضروری است برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورت حساب به صورت ماهانه و در مهلت زمانی مشخص شده از طریق سامانه تلفنی 2000 و یا سایت شرکت مخابرات ایران و همچنین از طریق تلفن همراه با کد دستوری ستاره 2020 مربع پرداخت شود. همچنین چنانچه قبض سرانجام یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد و یا این که در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از 20 هزار تومان باشد و صورتحساب پرداخت نشود، در این دو شرایط تلفن به صورت یک طرفه قطع می شود.

در این راستا سیدمحمد امامی - مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی، به مشترکین اطلاع رسانی کنند، اظهار کرد: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به 80 درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع رسانی کنند.

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت، اظهار کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به 80 درصد حد نصاب برسد، اپراتور بایستی به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل 24 ساعت زمان را به عنوان مهلت پرداخت بدهی مشخص کند.

امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت، شرح داد: براساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و مشخص زمان 72 ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می تواند تا سرانجام دوره صورتحساب گیری و مهلت های مشخص شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه 3-207 رعایت کنند. عدم رعایت این فرایند به یژه اطلاع رسانی به مشترکین تخلف محسوب می شود و مشترکین می توانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش وبلاگ بام شهر، درنهایت در صورتی که به علت پرداخت نکردن بدهی، خط تلفن مشترک، یک طرفه و یا قطع شده است برای تسریع در فرایند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورت حساب را از طریق سامانه تلفنی 2000 پرداخت کنند تا تلفن مشترک اتوماتیک وصل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلفن ثابت بدون اطلاع رسانی قطع می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن ثابت بدون اطلاع رسانی قطع می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید