تهدید تسخیر دنیا از سوی فناوری هوش مصنوعی تا چه مقدار جدی است؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، تسخیر دنیا به دست هوش مصنوعی با سرعت غیر قابل باوری در حال توسعه است که بعضی این سرعت را تهدیدی برای آینده دنیا خوانده اند.

تهدید تسخیر دنیا از سوی فناوری هوش مصنوعی تا چه مقدار جدی است؟

به گزارش خبرنگار هوش مصنوعی مجموعه ای از سیستم های پیشرفته و تکنیک هایی است که ماشین ها را قادر می سازد تا کار ها و مجموعه داده ها را محاسبه نمایند. در واقع هوش مصنوعی مجموعه ای از تکنولوژی های مختلفی است که با هم کار می نمایند تا ماشین ها را قادر به درک، عمل، و یادگیری در سطح هوش انسانی نمایند. سیستم های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای پیچیده بوده و در زندگی کاربرد بسیار زیادی دارند.

در حال حاضر موتور های جستجوی محبوب، بر اساس متنی که کاربران وارد می نمایند، توصیه هایی را ارائه می دهند. موتور جستجو از هوش مصنوعی برای پیش بینی آنچه که آن ها در کوشش برای یافتن اطلاعات بهتر هستند، استفاده می نماید. زمانی که یکی از برنامه های کاربردی بر روی تلفن خود برای جهت یابی استفاده می کنید، هوش مصنوعی نکات بسیاری را می خواند و اطلاعات ترافیکی به روز رسانی شده را در زمان واقعی فراهم می نماید. از روش های ترجمه ماشینی آماری برای یافتن الگو هایی در میلیارد ها کلمه متن ترجمه شده، از جمله کتاب ها و رکورد های سازمان ملل استفاده می گردد، و سپس این الگو ها را به ترجمه های نو اعمال می نماید.

چندین شرکت با پیشرفت های تکنولوژیکی در یادگیری ماشینی (ML)، پردازش زبان طبیعی و دیگر اشکال هوش مصنوعی برای ایجاد توصیه های مناسب و فوری برای مشتریان خود استفاده می نمایند. فناوری های مدرن براساس ML و هوش مصنوعی به وسیله صنعت روباتیک برای توسعه روبات ها بکار گرفته می شوند که می توانند به صورت اتوماتیک کار نمایند و بر تمام چالش هایی که در حرکت با آن ها روبرو هستند، غلبه نمایند.

بسیاری از افراد هوش مصنوعی را به اسم افزایش ظرفیت انسانی می دانند، اما بعضی پیش بینی می نمایند که چون مردم به طور فزاینده ای به شبکه های کنترل ماشین وابسته می شوند، توانایی آن ها برای اندیشیدن به خود تضعیف خواهد شد.

با اولویت بندی راهکار های فناوری که آن ها را قادر می سازد تا از هوش مصنوعی استفاده نمایند، شرکت ها می توانند فورا خریداران بالقوه را با محتوای سفارشی و اطلاعات مرتبط در خصوص آن ها در دنیای مجازی تامین نمایند.

دربان های انسانی که از هدست های واقعیت افزوده (AR) استفاده می نمایند و به آن ها می گویند مشتریان قبل از درخواست چه می خواهند، در حال حاضر یک واقعیت است.

یکی از شرکت هایی که در این رویکرد پیروز شده است، یک خیاط مشهور است که از هوش مصنوعی برای انتخاب لباس برای مشتریانش استفاده می نماید. در واقع، تعیین شده است که بیشتر مردم توصیه های هوش مصنوعی را هنگامی که با انسان همکاری می نماید، می پذیرند.

در حالی که فیلم های هالیوودی و رمان های علمی تخیلی اغلب هوش مصنوعی را به اسم روباتی شبیه انسان در حال تسخیر دنیا نشان می دهند، تکامل کنونی فناوری هوش مصنوعی نه تنها ترسناک نیست، بلکه هوشمندانه است. با توجه به شک و تردید رهبران در تحقیقات هوش مصنوعی مدرن و ماهیت متنوع سیستم های باریک هوش مصنوعی مدرن، علت کمی برای نگرانی وجود دارد که هوش مصنوعی عمومی به زودی در جامعه اخلال ایجاد خواهد نمود.

بسیاری از افراد هوش مصنوعی را به اسم افزایش ظرفیت انسانی می دانند، اما بعضی پیش بینی می نمایند که چون افراد به طور فزاینده ای به شبکه های کنترل شده ماشین وابسته می شوند، توانایی آن ها برای فکر کردن به خودشان، عمل مستقل از سیستم های اتوماتیک و تعامل با یکدیگر، تضعیف خواهد شد.

با جمع آوری اطلاعات بیشتر، ابزار ML بهبود یافته است. این توانایی در پردازش حجم عظیمی از داده ها، تصحیح اطلاعات و یافتن ارتباطات باعث می گردد فناوری هوش مصنوعی تکثیر گردد. دانشمندان از هوش مصنوعی برای مدیریت زمین های پر داده، تصحیح علم آب و هوا، پیش بینی دقیق تر و سازگاری جامعه و طبیعت با آینده استفاده می نمایند.

تحلیلگران انتظار دارند که مردم به طور فزاینده ای وابسته به هوش مصنوعی و سیستم های دیجیتال پیچیده باشند. با این وجود، اگر ما این سیستم ها را عاقلانه اجرا کنیم، می توانیم به فرایند بهبود زندگی روزمره با نتایج مثبت ادامه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تهدید تسخیر دنیا از سوی فناوری هوش مصنوعی تا چه مقدار جدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تسخیر دنیا از سوی فناوری هوش مصنوعی تا چه مقدار جدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید