خبرنگاران مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا تجهیز شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 بخش از بیمارستان هاجر، یک بخش از بیمارستان کاشانی و یک بخش یا یک اتاق از مراکز درمانی سایر شهرستان های استان به پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا اختصاص داده شد.

خبرنگاران مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا تجهیز شد

مجید شیرانی روز شنبه در جمع معاونان بهداشتی، درمان، غذا و دارو و جمعی از روسا و مدیران بیمارستان ها و پزشکان مختصص این استان اضافه کرد: انتشار شایعات ، از خود ویروس کرونا پیشی گرفته است و پیش از اپیدمی کرونا با اپیدمی هراس و اضطراب در جامعه روبرو هستیم.

وی، با ابراز نگرانی نسبت به شیوع بعضی اخبار و اطلاعات غلط در مورد کرونا ویروس و ایجاد هراس و اضطراب در جامعه بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش صحیح در تمامی سطوح تاکید نمود.

شیرانی، با بیان اینکه توجه به اخبار غیررسمی و کذب موجب بی اعتمادی به مراجع رسمی اطلاعاتی می گردد که بسیار مخرب و آسیب زا است، توضیح داد: نقش رسانه های جمعی برای انعکاس اخبار درست و به موقع و کاهش نگرانی مردم بسیار موثر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، ایجاد تقاضای کاذب برای تهیه ماسک و کمبود در بعضی داروخانه ها و مراکز عرضه را از دیگر مسائل ایجاد شده در این خصوص بیان نمود و اضافه کرد: مردم در درجه نخست باید بدانند که چه کسانی نیازمند استفاده از ماسک هستند و استفاده غیرصحیح و دفع نامناسب ماسک های آلوده چه خطراتی می تواند به دنبال داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت استان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات و هماهنگی های درون و برون بخشی اجرا شده، به تشریح کمیته های 9 گانه شکل گرفته در مورد کرونا ویروس پرداخت و گفت: درمان، مراقبت و پیشگیری، آزمایشگاه، آموزش، روابط عمومی، IT و ثبت داده ها ، تدارکات و پشتیبانی، دارو و تجهیزات و انتظامی در استان شکل گرفته و روسای آن تعیین شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این نشست، مشکل اصلی در روبرو با ویروس کرونا را ناآگاهی دانست و گفت: رعب و ترس ایجاد شده در بین بعضی از مردم، ناشی از بی اطلاعی آنان نسبت به بیماری، میزان مرگ و میر ناشی از آن و انتشار اخبار نادرست است.

فریدون رحمانی توضیح داد: مردم باید بدانند با وجود قدرت بالای سرایت ویروس، میزان کشندگی آن بسیار پایین تر از بسیاری از بیماری های ویروسی است.

وی توضیح داد: مهمترین موضوع در رابطه با کرونا ویروس این است که امکان پیشگیری از آن با روش های ساده و ابتدایی مانند شست و شوی منظم و صحیح دست ها و خودداری از تماس نزدیک با افراد با علائم حاد تنفسی و شبه آنفلوآنزا است.

رحمانی همچنین با اشاره به افزایش بار مراجعات غیرضروری افراد با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی، اضافه کرد: پرهیز از حضور در مراکز تجمعی، استراحت کافی، داشتن تغذیه مناسب و خوردن میوه و مایعات ضمن یاری به پیشگیری از شیوع ویروس، در بهبود حال بیمار در مدت زمان کوتاه تر موثر است.

به گزارش وبلاگ بام شهر، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، به 24 کشور دنیا شماری نیز سرایت نموده است.

شست و شوی دست ها با آب و صابون ،رعایت نکات بهداشتی ، جلوگیری از دست دادن های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید