خبرنگاران هزاران استرالیایی سال نو میلادی را با فرار به سواحل از شر آتش جشن گرفتند

به گزارش وبلاگ بام شهر، تهران- خبرنگاران- هزاران شهروند استرالیایی شامگاه سه شنبه در حالی به استقبال سال نو میلادی رفتند که بسیاری از آنان به علت گسترش آتش و دود به سواحل شرقی فرار کردند.

خبرنگاران هزاران استرالیایی سال نو میلادی را با فرار به سواحل از شر آتش جشن گرفتند

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، در حالی شهروندان استرالیایی سال 2019 را به خاتمه می برند و وارد سال جدید 2020 می شوند که دولت بعد از هفته ها کوشش و به رغم اعزام یاری به آتش نشانی و تخلیه کشتی های دریایی و هلیکوپترهای نظامی هنوز نتوانسته گسترش آتش سوزی را کنترل کند.

با ادامه و گسترش آتش سوزی ها مقامات استرالیا خواهان حمایت و یاری ارتش آمریکا و خدمه آتش نشانی کانادا شدند زیرا مقامات تایید کردند که دو نفر در طول شب جان خود را از دست داده اند و از ابتدای اکتبر (آبان) تا کنون آتش سوزی استرالیا منجر به کشته شدن 11 نفر شده است.

آتش سوزی های عظیم چند هفته گذشته استرالیا بیش از 4 میلیون هکتار را نابود نموده و در اثر شرایط بسیار گرم و بادی پس از سه سال خشکسالی آتش سوزی های جدید تقریباً روزانه در استرالیا رخ می دهد.

مقامات محلی روز سه شنبه اعلام کردند که به دلیل آتش سوزی ها حدود چهار هزار نفر در ساحل شهر مالاکوتا در ایالت ویکتوریا گیر نموده و شماری از مناطق دیگر افراد برای خروج از محاصره شعله های آتش در کوشش فرار به سوی مناطق ساحلی اند.

اندرو کریسپ مسئول مدیریت بحران ایالت ویکتوریای استرالیا گفت: نیروهای عملیاتی در مالاکوتا کوشش دارند تا از هزاران نفر در سواحل مراقبت نمایند.

وی اضافه کرد: ما نگران مناطقی هستیم که ارتباط شان قطع شده است.

به دنبال گسترش آتش و افزایش دمای هوا بیش از هزاران خانه مسکونی تخریب شده و بیش از سه میلیون هکتار زمین دچار آتش سوزی شده اند. در ایالت های نیو ساوت ولز و ویکتوریا از روز دوشنبه تا کنون هفت نفر ناپدید شده اند.

با گسترش آتش سوزی ها شهر کانبرا پایتخت استرالیا و برخی مناطق دیگر جشن آتش بازی برنامه ریزی شده به مناسبت سال نو میلادی را لغو کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هزاران استرالیایی سال نو میلادی را با فرار به سواحل از شر آتش جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزاران استرالیایی سال نو میلادی را با فرار به سواحل از شر آتش جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید