دولت اسپانیا تصمیم به از سرگیری برخی مشاغل گرفت

به گزارش وبلاگ بام شهر، با وجود هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر تبعات لغو زودهنگام محدودیت های اعمال شده برای کنترل شیوع کرونا، مقام های اسپانیا به ناچار تصمیم به از سرگیری فعالیت برخی مشاغل و کسب و کارها در این کشور در روزهای آینده دارند؛ مشاغلی که امکان دورکاری ندارند.

دولت اسپانیا تصمیم به از سرگیری برخی مشاغل گرفت

به گزارش نشریه لا وانگواردیا، وزارت بهداشت اسپانیا با همکاری رؤسای اتحادیه ها و کارفرمایان سازمان های مختلف، دستورالعمل هایی برای آغاز به کار دوباره آن دسته از شرکتها و مشاغلی که پس از اعلام شرایط هشدار در کشور و تعطیلی همه مراکز، قرار است از دوشنبه این هفته (25 فروردین) فعالیت خود را از بگیرند، اظهار داشت.

نگرانی از تشدید بیش از پیش تبعات اقتصادی و اقتصادی ناشی از محدودیت های سختی که با هدف مهار کرونا اتخاذ شده، شاید مهم ترین دلیل دولت اسپانیا برای حرکت به سمت برداشتن برخی محدودیت ها باشد.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا پس از نشست مطبوعاتی شورای وزیران اظهار داشت که از سرگیری فعالیت مشاغل منوط به آمادگی این مراکز در بالاترین سطح امنیت خواهد بود؛ وی لازمه تضمین امنیت را رعایت فاصله گذاری اجتماعی، التزام به توصیه های بهداشتی در اماکن عمومی و خصوصی و شست و شوی مکرر دستها دانست.

سالوادور ایا خاطر نشان کرد طبق دستور العمل راهنمای این وزارتخانه شرکتها ملزم به برنامه ریزی دقیق وظایف کارمندان در ساعات کاری مشخص، رعایت فاصله حداقل دو متری میان افراد حاضر و جلوگیری از شلوغی در محیط های کار و تامین تجهیزات مراقبتی کارکنان هستند.

وزیر بهداشت همچنین توصیه کرد که عزیمت شهروندان به سوی محل کار خود، خواه از طریق ناوگان حملونقل عمومی، و خواه با وسایل نقلیه شخصی، دوچرخه و حتی پیادهروی، حتما با رعایت حریم فاصله اجتماعی صورت پذیرد.

سالوادور ایا اظهار داشت وزارت بهداشت با انتشار این نکات و توصیه های بهداشتی، هدف و اولویتی جز تضمین سلامت و ایمنی تمام کارمندان، همچون سایر اقشار جامعه دنبال نمی کند.

به همین دلیل دولت از توزیع تدریجی 14 میلیون ماسک در کشور خبر داد و تاکید کرد که اولویت این توزیع با کارمندان و کارکنانی است که مجبور به حضور در محلهای کار خود هستند.

حمایت اقتصادی دولت از خانواده های آسیب پذیر

در بحبوحه شیوع کرونا در اسپانیا، دولت این کشور در تلاش است که به منظور به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر در جامعه، حداقل درآمد حیاتی اختصاص دهد.

پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت که در نظر دریافت این حداقل درآمد، در شرایط بحرانی کنونی برای حفظ عزت و تامین نیاز بسیاری از خانوادههای اسپانیایی، امری ضروری و اساسی است.

طبق اعلام مقام های اسپانیایی میزان این درآمد حداقلی که به صورت موقت پرداخت می شود، ماهیانه حدود 500 یورو است؛ به این ترتیب اقشار آسیب پذیر واجدشرایط، ماهیانه به مدت سه ماه این رقم را دریافت کرده و در صورتی که میان اعضای خانواده، نفر دوم بزرگسالی بدون حقوق نیز وجود داشته باشد، این دریافتی از ماه دوم، 250 یورو افزایش مییابد.

اسپانیا از 14 مارس (24 اسفند 98) محدودیت هایی در نظر گرفت که تا 26 آوریل (نهم اردیبهشت) ادامه دارد. سانچز گفته که از مجلس خواهد خواست تا این محدودیت ها را برای دو هفته دیگر تمدید کند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 158 هزار و 273 نفر به این ویروس مبتلا شده که 16 هزار و 81 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز حدود یک میلیون و 700 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 102 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "دولت اسپانیا تصمیم به از سرگیری برخی مشاغل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اسپانیا تصمیم به از سرگیری برخی مشاغل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید