رونمایی از کفپوش نو لیگ ملت های والیبال

به گزارش وبلاگ بام شهر، در مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال 2022 از کفپوش نو والیبال در ترکیه و بولونیا رونمایی شد.

رونمایی از کفپوش نو لیگ ملت های والیبال

مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال 2022 در بخش مردان از روز گذشته در بولونیای ایتالیا شروع شد.

رونمایی از کفپوش رنگ پارکت والیبال، اما واکنش هایی به همراه داشت؛ چرا که این کفپوش علاوه بر اینکه از نظر ظاهری تفاوت های زیادی با کفپوشی که در مرحله مقدماتی و دیگر رویداد های بین المللی والیبال مورد استفاده نهاده شد دارد، از قابلیت ارتجاعی کمتر و مقدار سختی بیشتری نسبت به مدل گذشته برخوردار است و قدرت و سرعت پرش و حرکات را دچار تغییر می نماید.

این در حالی است که تیم ها نهایتا پیش از اولین مسابقه خود در این مرحله تنها دوبار فرصت داشتند روی این کفپوش تمرین نمایند و سایر جلسات تمرین خود در بولونیا را بر روی کفپوش قدیمی برگزار کردند. به عبارت دیگر بازیکن ها چه از نظر بصری در پیدا کردن ابعاد و مختصات زمین، چه از نظر عملی در تنظیم گام گذاری جهت تثبیت مقدار پرش و واکنش در جریان بازی، هنوز با کفپوش تازه غریبه اند که همه این ها می تواند بر کیفیت عملکرد تیم ها در بازی تاثیر منفی بگذارد.

همچینین تفاوت رنگ این دو نوع کفپوش مخالفان زیادی دارد. چراکه عده ای معتقدند کفپوش قبلی به علت استفاده از نوع رنگ های پر انرژی صحنه های خوشرنگ و گرمی را برای بیننده به ارمغان می آورد، ولی کفپوش تازه گرمی زمین را گرفته است. البته عده ای هم معتقدند اهداف اصلی این تغییر تجاری است و لیگ ملت ها در دوره تازه اجرای خود در پی منحصربه فرد شدن تمام جزئیات برگزاری مسابقات است؛ از انتخاب رنگ ها و طرح ها تا شیوه های اجرایی شروع و خاتمه بازی.

باید دید که آیا این تغییرات ادامه پیدا خواهد نمود و در آینده به جذابیت های والیبال، این رشته اول خانواده ها در جهان، می افزاید؟!

منبع: فرارو

به "رونمایی از کفپوش نو لیگ ملت های والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کفپوش نو لیگ ملت های والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید