زنگ هوای پاک در مدرسه آرام سنندج به صدا درآمد

به گزارش وبلاگ بام شهر، خبرنگاران/کردستان به مناسبت گرامیداشت روز ملی هوای پاک(29دی ماه)، زنگ هوای پاک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست، مسؤولین آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، پارک علم و فنآوری و تعدادی از کارکنان حفاظت محیط زیست کردستان، در مدرسه ابتدائی پسرانه آرام سنندج نواخته شد.

زنگ هوای پاک در مدرسه آرام سنندج به صدا درآمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به شعار سال جاری روز هوای پاک با عنوان هوای پاک ؛ اقدام و عمل بر یادآوری اهمیت موضوع محیط زیست و توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در سنین نونهالی و کودکی تأکید کرد.

فریبا رضائی شرح داد: بهترین زمان برای تبدیل کردن امر حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی و عادت مستمر، دوران کودکی است که در نهایت دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به دنبال دارد.

وی افزود: دانش آموزان امروز که مسئولین فردای کشور هستند، باید با تفکر زیست محیطی در راستای حفظ منابع به ویژه منبع حیاتی هوا کوشا باشند و در منازل نیز با آموزه های زیست محیطی که در مدارس یاد می گیرند حافظان منافع محیط زیست و کاهش آلودگی های هوا باشند.

رضائی افزود: خارج کردن خودروهای فرسوده و قدیمی از چرخه حمل و نقل شخصی و عمومی، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده کمتر از خودروهای شخصی، پیاده طی کردن مسیرهای کوتاه و معاینه فنی مداوم خودروها در کاهش آلودگی هوای شهرها بسیار موثر است.

سرپرست اداره روابط عمومی نیز در ادامه بیان نمود: دانش آموزان این مدرسه به مناسبت روز ملی هوای پاک، امروز با دوچرخه و پیاده روی به مدرسه آمدند و هوای پاک را به عنوان یکی از نعمت های با ارزش و حیاتی گرامی داشتند.

فایق مندمی ادامه داد: در این مراسم، دانش آموزان سوگندنامه حفظ هوای پاک را یادکردند و یکصدا و هماهنگ، دعای هوای پاک و شعار ویژه این روز را قرائت کردند و در ادامه برنامه، با لوح سپاس، از یک پاکبان زحمتکش شهرداری، به نمایندگی از پاکبانان استان کردستان تقدیر به عمل آمد و به سبب دیدگاه محیط زیستی و رویکرد اولیاء مدرسه در ترویج و اشاعه دانش و آگاهی های محیط زیستی و تلاش در جهت ارتقاء شاخص های مدرسه سبز، از مدیران و کارکنان مدرسه آرام قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زنگ هوای پاک در مدرسه آرام سنندج به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ هوای پاک در مدرسه آرام سنندج به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید