زیباترین جلوه های انسجام ملی در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت

به گزارش وبلاگ بام شهر، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت هم افزایی ملی برای تقویت اعتماد عمومی در جامعه گفت: زیباترین جلوه های انسجام ملی در برهه های مختلف از جمله ماه های اخیر و در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت.

زیباترین جلوه های انسجام ملی در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت

ارسلان زارع امروز در نشست با اعضای خانه احزاب استان با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و تشکر از مردم، گروه های سیاسی، و نیز احزاب به سبب فعالیت های موثر در جریان شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه به ویژه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ احزاب را گروه های منسجم مردمی در قالب واحدهایی شناسنامه دار خواند که از مولفه های اثرگذار تقویت و انسجام ملی به شمار می فرایند.

وی توضیح داد: باید بپذیریم که امروزه با توجه به تحولات جهانی، دولت ها بدون در نظر دریافت نقش احزاب و مردم نمی توانند برنامه های توسعه ای خود را به پیش ببرند و در سایه تقویت همگرایی و همبستگی ملی از رهگذر استفاده از ظرفیت ارتباط با مردم است که انسجام ملی محقق می گردد.

زارع ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تبلیغاتی و روانی گسترده ای علیه ملت ایران از سوی دشمنان به راه افتاد و بویژه طی سال های اخیر این جنگ با اهرم های بی شمار رسانه ای، تشدید شده و دشمنان در تلاشند به هر نحوی از انحاء شکاف و دودستگی در کشور ایجاد نمایند در حالیکه زیباترین جلوه های انسجام ملی را در برهه های مختلف از جمله ماه های اخیر شاهد بوده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به این امر که جبهه استکبار می کوشد موفقیت های کشور را کم رنگ جلوه داده و بی اثر کند و با عظیم نمایی کاستی ها، نه دولت بلکه نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، اضافه نمود: به خاطر داشته باشیم که منافع ملی کشور در اولویت واقع شده است و در شرایطی هستیم که باید انسجام را حفظ کنیم و بدنبال تقویت پایه های اقتدار ملی باشیم.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که بدون یاری مردم، می توانیم مسائل را حل کنیم بلکه باید میان همه بخش های اداره کشور همدلی بوجود آوریم و صندلی مردم را در عمل و تصمیم گیری ها بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

زارع، احزاب را محمل مناسبی برای تجلی اراده ملی در برطرف مسائل، شناسایی چالش ها و برنامه ریزی عملیاتی بمنظور حل کاستی ها و دشواری ها دانست و یادآور شد: در مراسم افتتاح خانه احزاب گیلان نیز که دی ماه سال گذشته برگزار گردید، به تصریح بیان داشتم که باید به رشد و توسعه احزاب در عرصه های مختلف مالی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توجه گردد.

استاندار گیلان بیان نمود: امروز کشورمان همچون دیگر نقاط جهان درگیر ویروس و بیماری شده که تجربه جدیدی از مدیریت عمومی جامعه را پیش روی ما نهاده و طی دو ماه اخیر شاهد جلوه های کم نظیری از عزم ملی برای مقابله با این بیماری در کشور بودیم؛ آحاد مردم و فعالان مدنی و سیاسی گام در این عرصه نهادند تا آلام را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه احزاب با ظرفیت های خوبی که در انسجام بخشی اجتماعی دارند می توانند اثربخشی قابل قبولی در مدیریت فضای عمومی جامعه داشته باشند، گفت: با توجه به ارتباط احزاب با لایه های درونی مردم، باید هم نقش آموزشی خود را ایفا نمایند و هم تجربیات شان را به نسل های جوان انتقال دهند تا در این شرایط با تقویت همدلی مردم، مسئولان و همه نهادها، برطرف مسائل تسهیل و تسریع گردد.

استاندار گیلان اعلام کرد: باور دارم که باید زمینه ای را در جامعه فراهم سازیم که فضا برای قانع کردن نسل جوان در مورد مدیریت کشور در چنین شرایطی، ایجاد گردد و در عین حال؛ با آنان به گفت وگو بنشینیم و در چنین صورتی است که قدرت ملی استحکام می یابد.

وی تاکید نمود: به خاطر داشته باشیم هم افزایی همه نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی، موجب تقویت اعتماد عمومی می گردد و این، یک افتخار ملی است که فضای امیدوارانه ای در کشور ایجاد کنیم زیرا در سایه امید، زندگی جاری خواهد بود.

به گزارش وبلاگ بام شهر؛ در ادامه 18 نفر از دبیران کل و نمایندگان احزاب نیز در مورد موضوعاتی همچون افزایش سرعت اینترنت در روستاها، حمایت از خانواده های کم بضاعت، ادامه فعالیت پروژه های عمرانی، توجه به اقتصاد کشاورزی استان، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال بویژه در حوزه جوانان، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، نشاط بخشی در جامعه و توجه به این احتیاج بانوان و نیز امنیت شغلی کارگران مطالبی مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زیباترین جلوه های انسجام ملی در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جلوه های انسجام ملی در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید