فیدلیتی های تازه در راه بازار ایران ، عکس

به گزارش وبلاگ بام شهر، بیلبوردهای نو بهمن موتور دو محصول نو را نشان می دهند.جتور X70 پلاس و X1 خودروهایی هستند که در این بیلبورد نمایش داده شدند.

فیدلیتی های تازه در راه بازار ایران ، عکس

امیرمسعود عابدینی: نام فیدلیتی پرستیژ برای جتور X70 پلاس و نام فیدلیتی XB1 برای جتور X1 مشخص شده است.

طراحی فیدلیتی پرستیژ جسورانه تر و اسپرت تر از فیس قبلی شده است. در نمای جلویی چراغ کشیده تر شده و در کنار آن، جلوپنجره، بزرگ و حالت چندضلعی شکل به خود گرفته است.در جایی که شبیه به قسمت ایربریزر خودرو(ورودی هوا در کنار سپر) است، دیلایت ها قرار گرفته اند. قسمت پایینی سپر اسپرت و تهاجمی تر شده است.

با توجه به اینکه این خودرو پلتفرم یکسانی با فیدلیتی پرایم دارد، وقتی به نمای جانبی خودرو نگاه می کنیم، یادآور فیدلیتی پرایم است. نوار کرومی شکل این بار سراسر اطراف شیشه های خودرو را پوشانده اند.علاوه بر این، نوار کرومی در قسمت نزدیک به رکاب هم دیده می گردد. رینگ های تازه به زیباتر شدن نمای بغل یاری نموده اند.

اما همانطور که انتظار داشتیم،چراغ های عقب در این نسخه متصل شده و گرافیک داخلی چراغ به شکل خطوط عمودی کنار هم درآمده است. نوشته جتور که در ایران با نام فیدلیتی عوض می گردد، در بین دو چراغ قرار دارند. دو اگزوز دوبل هم به قسمت دیفیوزر خودرو اضافه شده است. جتور در طراحی این خودرو سعی نموده تا از پلاستیک های مشکی رنگِ قسمت دیفیوزر کم کند و شکل اسپرت تری به نمای عقب بدهد.

نمای داخلی فیدلیتی پرستیژ به کلی تغییر نموده است.دو مانیتور کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی به هم متصل شده اند و فضای بیشتری به دریچه های کولر داده اند. دکمه استارت انجین خودرو بر روی قسمت چرمی بین نمایشگر و دریچه کولر قرار گرفته است. به نظر می رسد که متریال خودرو نسبت به نسخه پرایم پیشرفت خوبی پیدا نموده باشد.

فیدلیتی پرستیژ در بحث امکانات و آپشن هم پیشرفت خوبی داشته است. امکانات شاخص در این خودرو عبارتند از: ایربگ های پرده ای، کروز کنترل هوشمند، سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک، تابلوخوان، سیستم های ترمز اضطراری هوشمند، پیشگیری از تصادف، تهویه اتوماتیک دوگانه با امکان تنظیم جداگانه برای سرنشینان عقب، سردکن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به حافظه، نور بالای اتوماتیک، چرخش چراغ ها با گردش فرمان، سیستم صوتی تازه و حرفه ای و...

پیشرانه بکار رفته در این خودرو،یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ و 4 سیلندر است که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.گیربکس این خودرو 7 سرعته دوکلاچه و شتاب آن هم حدود 9 ثانیه است.فیدلیتی پرستیژ مانند نسخه پایه خود دیفرانسیل جلو است که می تواند نقطه ضعف بزرگی برای این خودرو باشد.

نسخه XB1 فیدلیتی طراحی متمایزی نسبت به نسخه پرستیژ دارد.جتور X1 در سال 2022 معرفی شده و تازهتر از جتور X70 پلاس است.دیلایت خطی در بالاترین قسمت قرار گرفته و چراغ های اصلی به شکل عمودی در پایین آن قرار دارند.جلوپنجره بزرگی در کنار چراغ های اصلی قرار گرفته که نمای تهاجمی و خشن تری را به خودرو داده است.

خطوط ملایم و طراحی کِرو در نمای جانبی دیده می گردد.دستگیره های مخفی درب ها و بعلاوه رینگ های بزرگ 9 پره در این قسمت قابل توجه هستند.

در نمای پشتی، طراحی y شکل چراغ ها جذابیت این قسمت را بیشتر نموده اند.دیفیوزر اسپرتی در این قسمت خودنمایی می نماید.

کابین تازه محصولات جتور در این مدل حضور دارد.نمایشگر بسیار بزرگ اطلاعات-سرگرمی و بعلاوه فرمان D کات در دو طرف(بالا و پایین)، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.

از نظر امکانات و آپشن با خودرویی در سطح بالا مواجهیم.امکانات شاخصی مثل فناوری LED چراغ ها با قابلیت تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف جلو، هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی، سانروف پانورامیک، 6 کیسه هوای 10 نقطه ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی و نقطه کور، ترمز اضطراری و اتوماتیک، رانندگی اتوماتیک بین خطوط، دستیار یاریی راننده ADAS و... در این خودرو حضور دارد.

دو نوع پیشرانه برای فیدلیتی XB1 در نظر گرفته شده است.در نیمه اول 1402 شاهد ورود پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi با 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتون متر گشتاور خواهیم بود.

گیربکس 7 سرعته تَر وظیفه انتقال قدرت به محورهای جلو را دارد.

نسخه هیبرید XB1 در اواخر 1402 عرضه خواهد شد.پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ در کنار یک پیشرانه برقی، 326 اسب بخار قدرت و 545 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید!

احتمالا نسخه پرستیژ فیدلیتی زودتر از XB1 عرضه گردد.با توجه به وضع قیمتی خودروها، به احتمال بسیار زیاد، هر دو خودرو در بازار قیمتی بیش از 3 میلیارد تومان داشته باشند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فیدلیتی های تازه در راه بازار ایران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدلیتی های تازه در راه بازار ایران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید