قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش!

به گزارش وبلاگ بام شهر، قوانین کیش یکی از مهم ترین و در عین حال جالب ترین اطلاعاتی است که باید پیش از سفر به این جزیره کسب کنید. جزیره کیش قطب توریستی جنوب کشور ایران است. کیش و جزایر دیگر تنگه هرمز در خلیج فارس همگی نتیجه چین خوردگی هایی هستند که حدود دویست میلیون سال پیش به وسیله حرکت قاره عربستان و فشار آمدن به فلات ایران ایجاد شدند.

قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش!

این جزیره سالانه میلیون ها مسافر ایرانی و خارجی را میزبانی می نماید و با هتل ها، مراکز خرید و رستوران هایی که روز به روز لوکس تر و مدرن تر می شوند گردشگران را می پذیرد. کیش آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در روزهای گرم سال میانگین هوای آن به بالاترین درجه خود می رسد؛ در این روزها تعداد مسافران کیش کاهش می یابد. میانگین دمای سالانه کیش حدود 26 درجه بوده و برترین زمان برای سفر به این جزیره پاییز و بهار است.

جزیره کیش در تمامی روزهای سال بازدیدنماینده دارد. بسیاری از مسافران پاییز، زمستان و فروردین را برای سفر به کیش انتخاب می نمایند؛ اما مسافرانی نیز هستند که در تابستان به این جزیره سفر می نمایند. در روزهای تابستان به دلیل گرمای هوا، قیمت بلیط هواپیما کیش و اقامت در هتل های این جزیره نسبت به روزهای سرد سال کمتر است، به همین خاطر بعضی از این مسافران این فصل را برای سفر مقرون به صرفه به کیش انتخاب می نمایند. مانند تمامی شهرهای توریستی و پر رفت و آمد ایران و دنیا، جزیره کیش نیز قوانین مختص خود را برای مسافران و ساکنان خود دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای یک سفر عالی و قانونمند به جزیره کیش هدایت کنیم تا هم از سفرتان لذت ببرید و هم به مشکل بر نخورید. در ادامه با وبلاگ بام شهر همراه باشید.

قوانین کیش برای رانندگی

فرقی نمی نماید قصد سفر به کجا را دارید. چه مقصدتان داخلی باشد و چه خارجی، یکی از مهم ترین قوانینی که باید در خصوص آن اطلاع پیدا کنید قوانین رانندگی در شهر مقصد است. جزیره کیش به داشتن ماشین های لوکس و گران قیمت مشهور است. بسیاری از مسافران در سفرشان به این جزیره به وسیله موسسات فعال در این زمینه اتومبیل کرایه می نمایند تا یک رانندگی هیجان انگیر را در خط ساحلی خلیج فارس تجربه نمایند. به همین خاطر باید حتما پیش از سفر به جزیره کیش درباره قوانین رانندگی این جزیره اطلاعات کافی را کسب کنید، زیرا در صورت رعایت نکردن این قوانین ممکن است مشمول جریمه های سنگینی شوید که سفر را به کام تان تلخ می نمایند:

  • بوق زدن در جزیره کیش ممنوع است. شما در هر کجای جزیره که باشید، به هر دلیل منطقی و غیرمنطقی اجازه بوق زدن را ندارید.
  • رعایت حق تقدم مانند همه شهرهای دنیا، در جزیره کیش نیز از جمله قوانین بسیار مهم و حائز اهمیت است. هنگام رانندگی در جزیره کیش باید حق تقدم را رعایت نموده و قبل از میدان ها به طور کامل بایستید.
  • راهنما زدن یکی از مهم ترین قوانین رانندگی در همه شهرهای دنیا است. این مورد از مهم ترین قوانین کیش است و شما باید حتما در میدان های این جزیره از راهنمای بهره ببرید و در غیر این صورت جریمه می شوید.
  • رعایت حق تقدم را در جزیره کیش نباید فراموش کنید. هنگام رانندگی طبق قوانین کیش باید حق تقدم در فرعی به اصلی را رعایت کنید.
  • کیش یک جزیره توریستی است. طبیعی ست که در یک جزیره توریستی تعداد افراد پیاده نیز بسیار باشد، به همین خاطر به حقوق عابرین پیاده در قوانین کیش بسیار اهمیت داده می گردد. اگر هنگام رانندگی عابری را در حال عبور از خط عابر پیاده ببینید، باید به طور کامل برای او بایستید.
  • شاید برای تان عجیب باشد، اما دنده عقب رفتن در قوانین کیش برای رانندگان به طور کلی ممنوع است. اگر نیروهای پلیس هدایت رانندگی شما را حین دنده عقب رفتن ببینند، ممکن است اتومبیل تان را بخوابانند و یا جریمه سنگینی برای شما لحاظ نمایند.
  • نباید فراموش کنید که اگر در جزیره کیش اتومبیل اجاره کردید، حتما دفترچه رنت آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت احتیاج به پلیس نشان دهید.
  • چه در جزیره کیش و چه در هر جای دیگر دنیا، انداختن آشغال از داخل اتومبیل به فضای بیرون عملی ناشایست است. طبق قوانین کیش، این عمل خلاف قانون محسوب می گردد و در صورت مشاهده جریمه خواهید شد.
  • سرعت مجاز بر اساس قوانین کیش در داخل شهر حداکثر سرعت 60 کیلومتر و در بیرون آن مانند جاده های فرعی 80 کیلومتر است. تمامی بلوارهای این جزیره به دوربین های کنترل سرعت مجهز شده اند. در صورتی که اتومبیل خود را اجاره نموده باشید، اگر از این سرعت مجاز عبور کند بلافاصله از شرکت مورد نظر جهت هشدار با شما تماس گرفته می گردد.
  • جزیره کیش قوانین جالب و قابل توجهی دارد که بسیاری از آن ها در راستای حفظ ظاهر پاکیزه و لوکس این جزیره هستند. یکی از قوانین جالب کیش این است که اگر اتومبیل شما کثیف باشد جریمه می شوید!

قوانین مهم کیش برای مسافران

حال که با قوانین کیش در خصوص رانندگی در این جزیره آشنا شدید، باید یک سری نکات مهم دیگر را نیز بدانید. جزیره کیش یکی از توریستی ترین منطقه ها ایران است. به واسطه حجم بالای گردشگران در این جزیره، قوانینی وضع شده اند تا از هرج و مرج و به هم ریختگی جلوگیری گردد. شما به عنوان مسافر، باید به این قوانین کیش و ساکنین آن احترام گذاشته تا خاطره خوبی از خود در این جزیره به جای بگذارید. قوانینی که باید در این جزیره رعایت کنید عبارتند از:

  • اگر سفرتان به جزیره کیش را در هتل یا اقامتگاه می گذرانید باید بدانید که تحویل اتاق ساعت 14 و تخلیه آن ساعت 12 می باشد.
  • یکی از مجذوب کننده ترین کارها در سفر به کیش خرید پاساژگردی است. اگر شما هم به این سرگرمی علاقه دارید باید بدانید که پاساژها و مراکز خرید در کیش یک سره باز نیستند. ساعت کاری مراکز خرید و بازارها طبق قوانین کیش از 10 صبح الی 2 ظهر و از 5 بعد از ظهر تا 10 شب است.
  • اگر در سفرتان به کیش ماشین اجاره نکنید، قطعا برای رفت و آمد باید از تاکسی بهره ببرید. نرخ تاکسی های جزیره کیش ثابت بوده و تاکسی های سفید ، تاکسی های دربستی هستند.
  • مهم ترین قانون کیش که باید بیش از هرچیزی به آن توجه کنید این است که شما به هیچ عوان اجازه ندارید در هیچ کجای این جزیره چادر بزنید. تنها زمانی که ممکن است این اجازه به مسافران داده گردد، ایام عید نوروز است. البته در این زمان نیز شما نمی توانید در هرجایی چادر بزنید و فقط در مکان های مخصوص و مشخص شده این اجازه به شما داده می گردد.
  • جزیره کیش آب آشامیدنی ندارد. نباید فراموش کنید که در طول سفرتان به این جزیره باید تنها از آب معدنی بهره ببرید.

قوانین اجاره ماشین در کیش

یکی از مجذوب کننده ترین کارها در سفر به کیش اجاره ماشین های لوکس و گران قیمت است. امکان ندارد به کیش سفر نموده باشید و حداقل یک بار ماشین رنت ننموده باشید. اگرچه سوای با این ماشین های لاکچری بسیار لذت بخش است، اما اگر قوانین مهم در این مورد را ندانید ممکن است برای تان دردسرساز گردد. قوانین کیش برای اجاره ماشین از این قرار هستند:

  • حتما ماشین مورد نظرتان را از شرکت ها و موسسات معتبر اجاره کنید. ممکن است افرادی به شما پیشنهادهای وسوسه انگیز با قیمت های پایین تر بدهند، اما نباید فراموش کنید که این نوع اجازه ماشین غیرقانونی است و هیچ پشتوانه ای ندارد. پس حتما از موسسات معتبر ماشین خود را کرایه نموده و از سفرتان لذت ببرید.
  • نباید فراموش کنید که هنگام رانندگی با ماشین اجاره ای در کیش، باید حتما مدارک مربوط به رنت آن را به همراه داشته باشید. در صورتی که پلیس از شما مدارک را درخواست کند و همراه نداشته باشد، باید جریمه سنگینی پرداخت کنید.
  • سرعت مجاز را در تمامی خیابان ها و بلوارهای جزیره کیش رعایت کنید. در صورت عبور از سرعت مجاز نه تنها جریمه می شوید، بلکه از سوی شرکتی که ماشین را اجاره نموده اید جهت هشدار با شما تماس گرفته می گردد.

نکات مهم در سفر به جزیره کیش

پس از آشنایی با قوانین کیش در زمینه رانندگی و رفتار مسافران در این جزیره، بهتر است چند نکته مهم را نیز پیش از سفر بدانید. جزیره کیش قانونمندترین نقطه توریستی در ایران است. در این جزیره به حق و حقوق ساکنین و مسافران بسیار اهمیت داده می گردد، به همین خاطر قوانین به شکل سختگیرانه ای رعایت شده و به هیچ عنوان نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اگر می خواهید سفرتان به کیش به برترین شکل پیش برود باید حتما از قوانین این جزیره پیروی کنید. چند نکته مهمی که در ادامه آوردیم را رعایت کنید تا سفر کیش، به برترین سفر عمرتان تبدیل گردد:

  • به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. کیش یک جزیره توریستی است و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به آن سفر می نمایند. در سفر به کیش باید به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید تا بقیه نیز این مورد را در حق شما رعایت نمایند.
  • هیچ عمل مجرمانه ای مرتکب نشوید. در اول این مقاله تمامی قوانین مهم رانندگی در کیش را برای شما ذکر کردیم. حتما در رعایت این قوانین کوشا باشید تا در طول سفر مسئله ای برای تان پیش نیاید.
  • در سفرتان به کیش می توانید هر کالایی که تا 80 دلار ارز دارد را از جزیره خارج کنید، برای خارج کردن کالایی بالاتر از این اندازه باید هزینه گمرک پرداخت کنید.

سخن پایانی

سفر به جزیره کیش یکی از برترین گزینه ها برای جنوبگردی است. این جزیره سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را میزبانی می نماید. در سفر به کیش نیز مانند تمامی شهرهای ایران و دنیا باید قوانین را رعایت کنید تا برای تان مسئله ای پیش نیاید. کیش در حال حاضر قانونمندترین شهر ایران است و قوانین هدایت رانندگی، گمرکی و گردشگری خاصی دارد که سخت نیستند و با رعایت آن ها هیچ مسئله ای برای تان پیش نمی آید. امیدواریم با صرف زمانی اندک و مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره قوانین سفر به کیش کسب نموده باشد و در این جزیره حسابی خوش بگذارنید!

منبع: الی گشت

به "قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین عجیب و غریب در جزیره کیش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید