مجموعه مقالات پنجمین همایش زبان ها و گویش های ایران منتشر شد

به گزارش وبلاگ بام شهر به نقل از روابط عمومی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایران (گذشته و حال) به تلاش محمود جعفری دهقی از سوی انتشارات مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) منتشر شد. اثری که دربردارنده 30 مقاله پذیرفته شده در پنجمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی است که دی 1399 در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار گردید.

مجموعه مقالات پنجمین همایش زبان ها و گویش های ایران منتشر شد

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: زبان ها و گویش های ایران اسناد هویت ملی، دینی و فرهنگی ماست. پژوهش، حفظ و معرفی این اسناد که یکی از مهم ترین گنجینه ها و ذخائر ملی است خویشکاری همه دوستداران فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

گستردگی زبان ها و گویش های ایرانی به گونه ای است که امروزه بخش قابل توجهی از آن ها در بیرون از مرزهای جغرافیای سیاسی ایران قرار گرفته است. این زبان ها حامل فرهنگ و دنیا بینی ایرانی اند و این فرهنگ را در سراسر دنیا ایرانی منتشر می سازند. نگاهی به بعضی شاخه های زبان های ایرانی تنوع و گستردگی این زبان ها و گویش های آن را نشان می دهند.

امروزه ابزار بسیار ارزشمندی به نام زبان های ایرانی در اختیار ما است که با نگهبانی و پاسداری از آن می توان تاریخ و فرهنگ و هویت خود را به دنیا عرضه کنیم و بنای رفیعی از رابطه فرهنگی و دوستی میان ایران امروز و سرزمین هایی که زبان های ایرانی در آن رواج دارد برقرار سازیم.

کتاب مجموعۀ مقالات پنجمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایران (گذشته و حال) در 520 صفحه، با شمارگان 200 نسخه و به بهای 550هزار تومان نشر یافته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مجموعه مقالات پنجمین همایش زبان ها و گویش های ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه مقالات پنجمین همایش زبان ها و گویش های ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید