مخالفت سران بنگلادش و افغانستان با قانون تبعیض مذهبی در هند

به گزارش وبلاگ بام شهر، نخست وزیر بنگلادش ضمن موضع گیری علیه قانون بازنگری شهروندی در هند گفت: اجرای قانون کاملا غیرضروری است.

مخالفت سران بنگلادش و افغانستان با قانون تبعیض مذهبی در هند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بام شهر به نقل از دِ هندو، سران بعضی کشورهای همسایه هند که ارتباط خوبی با دهلی نو دارند نیز به تصویب قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبود می توانند تابعیت این کشور را دریافت نمایند واکنش نشان دادند.

گزارش ها حاکی است شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش که از متحدان دولت دهلی نو به حساب می آید در این خصوص گفت: البته ما می دانیم که تصویب چنین قانونی از اختیارات دولت دهلی نو است ولی باید بگویم که اجرای چنین قانونی هیچ ضرورتی ندارد.

وی تاکید نمود: مسلمانان هندی مانند دیگر شهروندان از حقوق مساوی برخوردار هستند ولی تصویب این قانون عملا آنها را به حاشیه خواهد کشاند.

حسینه واجد گفت: نارندرا مودی نخست وزیر هند تاکید نموده بود که تصویب این قانون مسئله ای برای بنگلادش رقم نخواهد زد ولی شاهد سیل بازگشت مهاجرینی هستیم که تابعیت آنها لغو شده است.

از سوی دیگر حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز به این قانون واکنش نشان داده و تاکید نمود: این قانون باید برای تمام مذاهب باشد و نباید مسلمانان از حق مسلم خود محروم بمانند.

وی گفت: ما در افغانستان به اقلیت های مذهبی ظلم نمی کنیم و علی رغم مسائل فراوان به تمام شهروندان خود حقوق یکسان می دهیم ولی دولت هند ما را متهم به برخورد تبعیض آمیز با اقلیت ها نموده است، این اتهام زنی کاملا غلط است.

لازم به ذکر است از زمان تصویب قانون بازنگری شهروندی دولت بنگلادش اینترنت را در خط مرزی خود با هند قطع نموده است.

علی رغم گذشت حدود یک ماه از تصویب این قانون تظاهرات فراگیری در سراسر هند جریان دارد و بسیاری از احزاب مذهبی مسلمان و غیر مسلمان آن را رد نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت سران بنگلادش و افغانستان با قانون تبعیض مذهبی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت سران بنگلادش و افغانستان با قانون تبعیض مذهبی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید