مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: شهرستان مریوان طی 11 ماه گذشته با رشد 600 درصد آمار تصادفات دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد.

مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد

به گزارش ایسنا؛ برزو مرادی، امروز پنجشنبه، 19 اسفندماه در جمع وبلاگ بام شهر رسانه های گروهی استان اظهار کرد: بحث کرونا دنیا را متحول کرد و مسائل متعددی را در بخش های مختلف برای مردم دنیا ایجاد کرد اما در ایران کرونای خاموش تصادفات است.

وی کاهش تصادفات را مهم ترین و اولویت دارترین برنامه پلیس راهور دانست و اضافه کرد: شرایط کشور در بحث تصادفات قابل قبول نیست چراکه در هر یک ساعت دو نفر فوتی و در روز 48 نفر فوتی تصادفات در کشور ثبت خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان کردستان با بیان اینکه آمار مرگ و میر کرونای خاموش بسیار بالاتر از آمار بیماران کرونایی بوده است، اضافه کرد: امروزه در تمام دنیا با پیروی از قوانین اسلام راهکارهای متعالی در جوامع طراحی و مردم از این قوانین پیروی می نمایند اما مردم ما توجهی به این قوانین ندارند و در نتیجه با مسائل عدیده ای دست و پنجه نرم می نمایند.

وی با اشاره به اینکه در افزایش آمار تصادفات تنها اقدامات هدایت و رانندگی مؤثر نیست، ادامه داد: در وقوع تصادفات 20 دستگاه اجرایی نقش اساسی دارند و فقط 19 درصد تصادفات به هدایت و رانندگی مربوط می گردد.

مرادی با اشاره به اینکه از سال 90 تا کنون ما شاهد کاهش آمار تصادفات در کشور بوده ایم، اضافه کرد: 33 درصد تصادفات فوتی در سر صحنه، سه درصد در حین انتقال و 61 درصد در بیمارستان اتفاق می افتد.

وی به علت ها و دلایل اصلی وقوع تصادفات اشاره نمود و گفت: مهم ترین علت تصادف در استان و کشور عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است و بیشترین تصادفات در داخل شهر بین ساعات 16 تا 20 شب روی می دهد.

رشد 400 درصدی تصادفات در سقز رییس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار تصادفات تعداد شهرهای پرتصادف کشور شناسایی شده اند، اضافه کرد: شهرستان مریوان با 600 درصد افزایش دومین شهر پرتصادف کشور و شهرستان سقز با رشد 400 درصد دومین شهر پرتصادف استان کردستان شناخته شدند.

وی به آمار تصادفات در 11 ماه گذشته اشاره نمود و گفت: طی 11 ماه گذشته در تصادفات جرحی یک درصد و تصادفات خسارتی 44 درصد و تصادفات فوتی هشت درصد افزایش داشته ایم که 65 درصد تصادفات فوتی مربوط به عابر پیاده، 5 درصد تصادفات جرحی و 29 درصد هم تصادفات خسارتی بوده است.

مرادی با تأکید بر اینکه تنها راه ممکن در کوتاه مدت برای کاهش تصادفات نصب سرعت کاه است که شورای ترافیک در این زمینه با ما همراهی نمی کند، اضافه کرد: برای کاهش بار ترافیکی و کاهش تصادفات باید تمام دستگاه های اجرایی ذیربط پای کار بیایند.

هوشمندسازی و کاهش تصادفات برنامه های اولویت دار پلیس راهور وی کاهش تصادفات، ارتقای انضباط ترافیکی و هوشمندسازی را زا برنامه های در دست اجرای پلیس راهور بیان کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی اقدامات پلیس راهور سامانه پلیس من راه اندازی شده است که برای تسهیلات ویژه ای برای کاربران در این سامانه رد نظر گرفته شده است و استفاده از این سامانه موجب سهولت کار آنان خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به ترخیص وسایل نقلیه رسوبی به وسیله سامانه پلیس من گفت: تسهیلات ویژه ای در این سامانه برای خودروهای توقیفی در نظر گرفته شده است که تسقیط خلافی ها، محاسبه هزینه پارکینگ بر اساس قیمت های سال 94، برطرف مشکل نقص مدارک و ... برای صاحبان وسایل نقلیه توقیفی در نظر گرفته شده است.

تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی وی به وجود 15 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ پلیس راهور اشاره و اظهار کرد: با استفاده از تسهیلات اعلام شده تا به امروز هفت هزار و 300 دستگاه ترخیص شده است و هفت هزار و 700 تا به امروز مراجعه نکرده اند.

مرادی با اشاره به اینکه ستاد سامانه ترخیص خودرو شبانه روز فعال بوده و در محل حاضر هستند، گفت: دو هزار و 733 دستگاه خودرو توقیفی نیز داریم که تا به امروز 586 دستگاه ترخیص شده و دو هزار و 147 دستگاه صاحبان این وسایل نقلیه تا به امروز مراجعه نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه درصورت رعایت دقیق قوانین از سوی مردم بسیاری از مسائل جامعه مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: در زمان لغزندگی و بارش برف تصادفات به شدت کاهش پیدا کرد چراکه به علت لغزنده بودن جاده ها مردم با سرعت مطمئنه حرکت می کردند و همین امر امار تصادفات را کاهش داده بود.

رییس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به طرح نوروزی 1401 اضافه کرد: تمام تصمیمات برای سفرهای نوروزی منوط به اعلام ستاد کروناست که تا کنون ابلاغیه محدودیت ترافیکی از سوی ستاد کرونا نداشته ایم و فقط کسانی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند جریمه خواهند شد.

وی در سرانجام یادآور شد: در ایام نوروز افزایش توان نیروهای پلیس راهور به صورت صد درصد بوده و تمام وسایل نقلیه در این ایام به کارگیری خواهند شد تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه گردد.

منبع: فرارو

به "مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید