نشانه هایی از انجام دو عمل جراحی روی جمجمه یک زن قرون وسطایی

به گزارش وبلاگ بام شهر، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نشانه هایی از انجام دو عمل جراحی روی جمجمه یک زن قرون وسطایی مشاهده شد.

نشانه هایی از انجام دو عمل جراحی روی جمجمه یک زن قرون وسطایی

چندی پیش، جمجمه یک زن اوایل قرون وسطی در ایتالیا پیدا شد که نشانه هایی از دو جراحی برای ایجاد سوراخ در سر را روی جمجمه خود دارد. محققان در مطالعه ای تازه گزارش دادند که دلایل متعددی برای ترپاناسیون (ایجاد سوراخ در جمجمه) وجود دارد اما در این مورد به نظر می رسد این روش ها کوشش هایی برای بهبود یک بیماری بوده است. با این حال، آنها نتوانستند دقیقاً تشخیص دهند که آن بیماری چیست.

روی جمجمه این زن آثار یک برش صلیبی شکل بزرگ در بالای سر دیده می گردد که نشان می دهد بیشتر پوست سر این زن کنده شده است. البته در مرکز این برش یک استخوان بیضی شکل دیده می گردد که تا حدی بهبود یافته است. در واقع، می توان گفت ترپاناسیون سبب مرگ او نشده و این عمل حدودا سه ماه قبل از مرگ او اجرا شده است.

این جمجمه یکی از 19 جمجمه ای است که پس از حفاری های قرن نوزدهم در قبرستانی قرون وسطایی در Castel Trosino در مرکز ایتالیا بدست آمده است. این قلعه از قرن ششم تا هشتم پس از میلاد به وسیله دژ لمباردها شده است. محققان فکر می نمایند این زن یک لمبارد ثروتمند بود.

روی جمجمه این زن دو عمل و برش روی استخوان جمجمه دیده می گردد. در واقع علاوه بر برش صلیب شکل، جمجمه نشانه های واضحی از جراحی دوم را نشان می دهد، زمانی که استخوان پشت پیشانی زن پس از کنده شدن پوست، نازک تراشیده شد. بعلاوه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این زن قبل از تکمیل عمل دوم مرده است. پژوهشگران حدس می زنند درد ناشی از دو آبسه بزرگ در فک بالایی که سبب نفوذ عفونت به مغز شده بود، دلیلی است که سبب شده این زن درد ناشی از این عمل ها را روی جمجمه خود بپذیرد. البته، گیاهان دارویی و مسکن های قوی گیاهی در آن موقع برای کاهش درد استفاده میشد. با این وجود، قطعا این عمل بسیار دردناک بوده است.

منبع: همگردی

به "نشانه هایی از انجام دو عمل جراحی روی جمجمه یک زن قرون وسطایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه هایی از انجام دو عمل جراحی روی جمجمه یک زن قرون وسطایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید