هواپیمای مکدانل داگلاس MD، 82 به ناوگان هواپیمایی کیش پیوست

به گزارش وبلاگ بام شهر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش گفت: یک فروند هواپیمای تازه مکدانل داگلاس MD-82 بمنظور تقویت ناوگان و افزایش خدمات رسانی به هموطنان، به ناوگان هواپیمایی کیش افزوده شد.

هواپیمای مکدانل داگلاس MD، 82 به ناوگان هواپیمایی کیش پیوست

به گزارش وبلاگ بام شهر، ابوالفضل اسناوندی روز شنبه در گفت و گو با وبلاگ بام شهر اظهار کرد: این هواپیما پس از انجام چک های مورد نیاز و گذراندن موفقیت آمیز پرواز آزمایشی بصورت استیجاری وارد ناوگان این شرکت شده است.

وی ادامه داد: هواپیمای نو مکدانل داگلاس MD-82 در مسیرهای داخلی به هموطنان عزیز به ویژه در ایام نوروز خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با اشاره به اینکه این هواپیما دارای 151 صندلی است، افزود: روزانه با انجام هشت پرواز بصورت میانگین حدود یک هزار و 200 مسافر در مسیرهای داخلی از طریق هواپیما جا به جا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود 80 درصد ناوگان هواپیمایی کیش عملیاتی هستند، گفت: کیش ایر با هشت فروند هواپیمای فعال شامل 6 فروند جت مکدانل داگلاس MD82/83، یک فروند ایرباس A321 و یک فروند فوکر 100 است که با تعداد یک هزار و 100 صندلی در حال خدمت رسانی به مسافران و کیشوندان است.

آشنایی با هواپیمای مک دانل داگلاس ام دی

مک دانل داگلاس ام دی-80 McDonnell Douglas MD-80 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره ساخته شرکت مک دانل داگلاس آمریکا است. نخستین پرواز ام دی-80 در 18 اکتبر 1979 صورت گرفت.

مک دانل داگلاس ام دی-80 نسل نوی از هواپیمای قدیمی تر این شرکت، مک دانل داگلاس دی سی-9 به شمار میرود. این هواپیماها تشابه زیادی با خانواده مک دانل داگلاس ام دی-90 دارند. به همین علت به آن ها دی سی-9 سوپر 80 هم گفته می شود.

در حالی که شرکت بوئینگ در سال 1997 امتیاز شرکت MD را خریداری کرد و کلیه هواپیماهای ام دی سری 80 تا 83 در اختیار بوئینگ قرار گرفت. هواپیماهای قدیمی MD از سری 80 که تا نوع 83 آن هم بیشتر در کشور ما نیست با ترفندی تبلیغاتی با نام بوئینگ ام دی در اذهان آورده شوند. اما سؤال اینجاست که آیا واقعا می توان نام 2شرکت را در پسوند نام یک محصول به میان آورد؟ گفتن لغات بوئینگ ام دی برابری می کند با اینکه بگوییم اتومبیل ایران خودروی سایپای 206.

مشخصات مک دانل داگلاس ام دی-80

مک دانل داگلاس ام دی-80 دارای دو موتور توربوفن پرت اند ویتنی جی تی8دی است. دو موتور در انتهای بدنه و در دو سوی بدنه قرار گرفته اند.

فاصله نوک دو بال: 32٬8 متر

طول: 45 متر

ارتفاع: 9 متر

ظرفیت مسافر: 172 نفر

بیشینه سرعت: 0.87 ماخ (925 کیلومتر بر ساعت)

محدوده پرواز: 3476 کیلومتر

تعداد سقوط: 18

مدل های مک دانل داگلاس ام دی

MD-81 مدل استاندارد مسافربری

MD-82 دارای موتور بهینه سازی شده

MD-83 ظرفیت حمل سوخت بیشتر، ترابری

MD-87 بدنه کوتاه تر

MD-88 مدل پیشرفته تر

منبع: دنیای سفر

به "هواپیمای مکدانل داگلاس MD، 82 به ناوگان هواپیمایی کیش پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای مکدانل داگلاس MD، 82 به ناوگان هواپیمایی کیش پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید