هیچ اعتمادی به فرایند صلح آمریکایی نداریم، آمریکا مانع اعلام نتایج انتخابات می گردد

به گزارش وبلاگ بام شهر، نمایندگان سنای افغانستان تاکید کردند که فرایند صلح و انتخابات این کشور قربانی سیاست های آمریکا شده است.

هیچ اعتمادی به فرایند صلح آمریکایی نداریم، آمریکا مانع اعلام نتایج انتخابات می گردد

به گزارش ، محمد اعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان، طرح صلح آمریکایی را مبهم خواند و تاکید نمود: مردم افغانستان هیچ اعتمادی نسبت به آینده توافق آمریکا و طالبان ندارند.

وی گفت: مردم و دولت افغانستان از جزییات این مذاکرات اطلاع دقیقی ندارند و ما نیز به آینده این صلح باور نداریم.

معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت: دولت باید از آمریکا بخواهد تا جزئیات این مذاکرات را ارائه کند تا بدانیم چه توافقی قرار است میان طالبان و آمریکا صورت بگیرد.

به گفته وی، توافق صلح باید آتش بس و مذاکرات بین الافغانی را در پی داشته باشد؛ کاهش خشونت از سوی طالبان و جایگزینی آن با آتش بس در حقوق و قانون هیچ تعریفی برای آن در نظر گرفته نشده و ما آن را یک سراب می دانیم که خواسته های مردم را برآورده نمی تواند.

معاون اول مجلس سنای افغانستان تاکید نمود که گروه طالبان میخواهد به بهانه کاهش خشونت، تجدید نیرو نموده و در سال آینده منسجم تر علیه نیروهای دولتی بجنگد.

مولوی قرلق، منشی مجلس سنای افغانستان نیز با انتقاد از فرایند صلح آمریکایی گفت: طالبان و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بعد از یک ماه منتظر نگهداشتن مردم، روی کاهش خشونت یک هفته ای توافق نموده اند که این مسخره کردن مردم افغانستان می باشد.

محمد آصف صدیقی، معاون دوم مجلس سنای افغانستان نیز گفت: آمریکا به بهانه صلح، اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به گروگان گرفته و نمی خواهد یک حکومت قانونی در افغانستان تشکیل گردد.

وی با بیان اینکه ممانعت آمریکا دلیل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری است اضافه نمود: آمریکا همانگونه که نمی خواهد یک صلح دائمی در افغانستان به میان آید، انتخابات را نیز قربانی سیاست های خود ساخته و به گروگان گرفته است.

قابل ذکر است که مذاکرات آمریکا و طالبان حدود یک سال است که جریان دارد و اکنون به هیچ نتیجه ملموسی برای انتها یافتن جنگ افغانستان نرسیده است. آمریکا که پیش از این آتش بس را شرط اساسی برای امضای توافقنامه صلح با طالبان عنوان می کرد اکنون تنها روی کاهش خشونت ها توافق نموده است.

همچنین انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز حدود چهار ماه پیش برگزار گردید اما نتایج آن اعلام نشده است. بسیاری از تحلیلگران و سیاسیون افغانستان آمریکا را مانع اصلی بر سر اعلام نتایج انتخابات می دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هیچ اعتمادی به فرایند صلح آمریکایی نداریم، آمریکا مانع اعلام نتایج انتخابات می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ اعتمادی به فرایند صلح آمریکایی نداریم، آمریکا مانع اعلام نتایج انتخابات می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید