پیشنهاد وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهی برای تولید داروهای خاص

به گزارش وبلاگ بام شهر، دکتر رضا ملک زاده روز سه شنبه، 28 آذرماه در سومین دوره تجلیل از برترین های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی که به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار گشت، ضمن تاکید بر اهمیت تکریم از پژوهشگران، اظهار کرد: نهاد جهاد دانشگاهی طی سال های گذشته توانسته است در موضوع پژوهش و فناوری در بخش سلامت، رشد بسیار خوبی داشته باشد و این امید را به وجود آورده که در آینده به عنوان یک نهاد خیلی فعال بخش عمده ای از مسائل کشور در حوزه سلامت را برطرف کند.

پیشنهاد وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهی برای تولید داروهای خاص

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

وی ادامه داد: با اینکه در سال های اخیر توانسته ایم بیماری های عفونی را کنترل کرده و امید به زندگی را در کشور افزایش چشمگیری دهیم، اما با این وجود در رابطه با کنترل بیماری های غیر واگیر مسائل زیادی وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در سال 49 امید به زندگی در بدو تولد 51 سال بوده است، اما هم اکنون امید به زندگی در بدو تولد به 75.5 سال رسیده است که البته در این باره پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف تاثیرات زیادی داشته، اما بخشی از آن به فعالیت های وزارت بهداشت ارتباط دارد.

ملک زاده افزود: در حال حاضر 10 درصد از جمعیت کشور بیماری دیابت دارند و حدود 25 تا 30 درصد از افراد در سال های آینده دچار دیابت می شوند و با توجه به هزینه ها و مسائلی که بیماری دیابت ایجاد می کند، به جهاد دانشگاهی پیشنهاد می کنیم که در این زمینه یعنی کنترل بیماری دیابت در کشور فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه یافته های جدید علمی، درمان بیماری هموفیلی نوع B با ژن درمانی را نشان می دهد، گفت: با روش ژن درمانی می توان این بیماری و بسیاری از ناتوانی ها و بیماری های دیگر را درمان کرد، اما در حال حاضر در کشور چنین امکانی وجود ندارد و فعالیت تحقیقاتی در این زمینه یکی از موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی می تواند در آن فعالیت داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت تولید دارو در کشور، اظهار کرد: داروهای زیادی وجود دارند که هنوز در کشور تولید نمی شوند، اما ظرفیت تولید آن ها با بهره گیری از پتانسیل های محققان داخلی وجود دارد و بسیاری از این داروها را می توان با مهندسی معکوس در داخل کشور تولید کرد.

ملک زاده در سرانجام، یادآور شد: برای تولید بعضی از مولکول های دارویی در دنیا میلیاردها دلار هزینه شده است و اگر این داروها را در داخل کشور تولید کنیم، خدمت بزرگی به مردم کشور کرده ایم و ما آمادگی این را داریم که چند مورد از این داروها را به جهاد دانشگاهی معرفی کرده و کارهای دریافت مجوز را برای جهاد انجام دهیم تا جهاد دانشگاهی روی تولید داخلی این داروها کار کند.

منبع: ویکی گرام

به "پیشنهاد وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهی برای تولید داروهای خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهی برای تولید داروهای خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید