چالش عظیم مربی آلمان در لیورپول؛ لشکری مصدوم روی دست کلوپ

به گزارش وبلاگ بام شهر، خبرگزاری خبرنگاران- کمتر کسی می تواند جنگندگی و روحیه بالای یورگن کلوپ را حتی در سخت ترین شرایط تیم هایش انکار کند.

چالش عظیم مربی آلمان در لیورپول؛ لشکری مصدوم روی دست کلوپ

به گزارش وبلاگ بام شهر، لیورپول در حالی فصل را آغاز کرد که طبق عادت همیشگی، نبی کیتا و الکس اوکسلید چمبرلین دچار مصدومیت شدند. مصدومیت چمبرلین طولانی تر بود ولی نبی کیتا به مانند فصول گذشته یک هفته بازی می کرد و یک ماه مصدوم می شد. با این حال خط هافبک خوب لیورپول مسئله ای نداشت علاوه بر اینکه تیاگو آلکانتارا نیز به جمع هافبک های کلوپ اضافه شده بود.

می توان گفت بحران مصدومیت ها به طور جدی از ملاقات لیورپول و اورتون آغاز شد. دربی مرسی ساید که با تساوی انتها یافت ولی حواشی بسیاری به همراه داشت. مصدومیت رباط صلیبی ویرجیل فن دایک موجب شد بعضی نگران خط دفاعی تیم کلوپ شوند. علاوه بر این تکل خشن ریچارلیسون روی پای تیاگو آلکانتارا موجب شد هافبک سابق بایرن مونیخ نیز نتواند برای قرمزها بازی کند. با وجود این مسئله، حضور چند مدافع وسط مسئله ای برای کلوپ ایجاد نمی کرد و مصدومیت فن دایک، باعث شد فابینیو زوج جو گومز در خط دفاعی لیورپول گردد. طولی نکشید که هافبک برزیلی نیز مصدوم شد و نگرانی ها افزایش یافت. با این حال جوئل ماتیپ که او هم در دوران حضورش در لیورپول بارها مصدوم شده، آماده بازی شد تا ماتیپ-گومز زوج دفاعی لیورپول را تشکیل دهند.

کاری از دست یورگن کلوپ برنمی آمد. او تنها می توانست از مدافعان جوانی مانند ریس ویلیامز و بیلی کومتیو استفاده کند. البته سرمربی آلمانی انتقاد محکمی به مسئولان لیگ برتر وارد کرد. چرا که کلوپ، قانون 5 تعویض را در لیگ برتر اجباری می دادند. کلوپ در این مورد می گوید:

باشگاه ما حدود دو هفته قبل جلسه ای را با مسئولان لیگ برتر برگزار کرد. ریچارد مسترز (مدیرعامل لیگ برتر انگلیس) به من گفت که آن ها نمی توانند برنامه بازی ها را تغییر دهند. این فقط به باشگاه ما، منچستریونایتد و منچسترسیتی مربوط نمی گردد. تیم هایی که روز چهارشنبه در لیگ قهرمانان اروپا بازی می نمایند، نباید در روز شنبه و در ساعت 12:30 به میدان بروند. از شبکه های اسکای BT Sport می خواهم تا درباره این مسئله صحبت نمایند و همه ما باید برای حل این مشکل با یکدیگر صحبت هایی داشته باشیم. ما باید مجددا درباره اجرای قانون 5 تعویض در هر مسابقه صحبت کنیم. شاید 14 تیم با این قانون مخالف باشند و 6 تیم موافق باشند اما این اجازه را بدهید تا هنگامی که با یکدیگر بازی می کنیم، از این قانون استفاده کنیم. نباید اجازه داده گردد تا تیمی که شب چهارشنبه بازی می نماید، روز شنبه و در ساعت 12:30 بازی کند. ما تنها لیگ بزرگی هستیم که از قانون 3 تعویض استفاده می کنیم.

در ادامه صحبت های کلوپ، پپ گواردیولا نیز موافق همکار خود بود و این گونه گفت: در خاتمه بازی، صحبتی با یورگن در رابطه با نتیجه مسابقه نداشتم. من در خصوص قانون 5 تعویض با او صحبت کردم. ترنت (آرنولد) ملی پوش انگلستان است و اکنون مصدوم شده است. در اینجا (انگلستان) ما معتقدیم که خاص تر هستیم. این یک فاجعه است. شرکت های پخش نماینده تلویزیونی نمی توانند با یکدیگر متحد شوند زیرا آن ها به کسب و کار خود توجه می نمایند. این بازیکنان هم انسان هستند. لبران جیمز فاتح NBA شد و اکنون ماه ها است که در تعطیلات به سر می برد. ویروس کرونا هنوز هم وجود دارد. شاید الکساندر آرنولد حدود یک ماه به دور از میادین فوتبال باشد و تیم ملی انگلستان باید بدون حضور یک فولبک استثنایی بازی کند.

پس از تساوی سیتی و لیورپول، کار قرمزها سخت تر هم شد. ابتدا نوبت به ترنت الکساندر آرنولد رسید. سپس جو گومز بخش اعظم بازی ها را از دست داد. بازی های ملی آغاز شد و اندی رابرتسون و جوردن هندرسون مصدوم شدند و محمد صلاح نیز پس از سفر به مصر، به کرونا مبتلا شد. در واقع بعضی طرفداران لیورپول با دیدن ترکیب بازیکنان آماده لیورپول، یاد ترکیب جوانی می افتند که زمان حضور تیم در جام باشگاه های دنیا، مقابل استون ویلا در جام حذفی بازی کرد.

جو گومز و ویرجیل فن دایک نمی توانند چندین ماه برای لیورپول بازی نمایند. به همین دلیل علاوه بر فابینیو و جوئل ماتیپ، ریس ویلیامز جوان نیز می تواند به قرمزها یاری کند. مدافع جوان که بسیار مورد تمجید کلوپ قرار گرفته، هر زمان که به میدان رفته خوب کار نموده است. علاوه بر این، در بازی های جام حذفی و لیگ کاپ نیز می توان از جوانانی مانند ریس ویلیامز و بیلی کومتیو بهره برد تا مدافعان اصلی، استراحت بیشتری داشته باشند. مدافعان کناری لیورپول نیز مصدوم شده اند ولی کلوپ امیدوار است مصدومیت رابرتسون و الکساندر آرنولد خیلی طول نکشد. علاوه بر این نکو ویلیامز و کوستاس سیمیکاس دو بازیکن آماده هستند که در گذشته نشان داده اند توانایی حضور در ترکیب اصلی لیورپول را دارند. علاوه بر این جیمز میلنر نیز نشان داده چقدر خوب می تواند هر دو سمت خط دفاعی لیورپول را پوشش دهد.

در پست هافبک شرایط خیلی بد نیست. با وجود چند مصدوم، جورجینیو واینالدوم اخیرا با درخشش در تیم ملی هلند نشان داده که می تواند مهره ای موثر در ترکیب لیورپول باشد. در ضمن نبی کیتا نیز احتمالا آماده بازی شده و برای قرمزها به میدان می رود. مصدومیت تیاگو نیز رفع شده است. آن طور که در خبرها خوانده شد، مصدومیت جوردن هندرسون نیز طولانی مدت نخواهد بود. در عین حال کرتیس جونز، ژردان شکیری روبرتو فیرمینو نیز می توانند به یاری خط هافبک لیورپول بیایند.

خط حمله لیورپول با وجود حضور محمد صلاح در قرنطینه، یکی از مهره های کلیدی خود را از دست می دهد ولی نه قدرتش را. در واقع حضور سادیو مانه، دیوگو ژوتا و روبرتو فیرمینو در خط حمله و علاوه بر آن ها حضور جانشینانی مانند دیووک اوریگی، تاکومی مینامینو و ژردان شکیری نشان می دهد که لیورپول در خط حمله چالش بزرگی ندارد. دیوید اورنشتاین از اتلتیک اخیرا اعلام نموده که لیورپول در ژانویه بازیکن و به خصوص مدافع جذب نمی نماید. این مسئله نشان می دهد که یورگن کلوپ و مایکل ادواردز هیچ وقت بی گدار به آب نمی زنند. همان گونه که کلوپ همواره گفته، لیورپول برای خرید بازیکن به دنبال بازیکنی مقطعی نیست و به جذب بازیکنانی می اندیشد که در بلند مدت به کار تیم بیاید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چالش عظیم مربی آلمان در لیورپول؛ لشکری مصدوم روی دست کلوپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش عظیم مربی آلمان در لیورپول؛ لشکری مصدوم روی دست کلوپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید