چطور دندان های بچه ها را از پوسیدگی درامان نگاه داریم؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، حتی کوچکترین دندان ها هم ممکن است پوسیده شوند و به همین علت است که مراقبت از آنها اهمیت دارد.

چطور دندان های بچه ها را از پوسیدگی درامان نگاه داریم؟

اقدامات برای حفظ سلامت دندان های بچه ها را باید حتی پیش از به جهان آمدن آنها شروع گردد. حتی پیش از بیرون زدن نخستین دندان های نوزاد، باید کارهای روتینی را شروع کنید، از جمله پاک کردن لثه های نوزاد پس از شیر خوردن را با یک پارچه پاک و مرطوب یا یک گاز پانسمان شروع کنید.

هیچگاه نوزاد را با شیشه شیر در بستر نگذارید یا شیشه پر از نوشیدنی های شیرین به او ندهد. پستانک کودک را در چیز شیرینی مانند شکر یا عسل فرو نبرید.

هنگامی که نخستین دندان بیرون زد، استفاده از خمیر دنان فلوراید دار را شروع کنید، اما تا 3 سالگی فقط اندازه کمی از آن در حد یک دانه برنج را به کار ببرید. هنگامی که کودک به 3 سالگی رسید، مقدار استفاده از خمیر دندان را به حد یک دانه نخود برسانید. به کوکان بیاموزید، بدون آبکشی کردن دهان به جامانده خمیر دندان را تف کند.

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی ایمن و مفید برای مقابله بات پوسیدگی دندان است که به آب آشامیدنی هم اضافه می گردد.

والدین باید تا 10 سالگی به مسواک زدن کودک یاری نمایند یا بر آن نظارت داشته باشند.

متخصص بچه ها می تواند وارسی سلامت دهان را از شش ماهگی به بعد شروع کند که از جمله به کار بردن وارنیش فلوراید است. وارنیش فلوراید یک ژل طلایی رنگ است که باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می گردد. این ژل را می توان هر شش ماه یک بار تا پنج سالگی به کار برد. بعضی از بچه ها ممکن است به اندازه بیشتری از آن احتیاج داشته باشند.

کودکتان باید از یک سالگی به بعد استفاده از فنجان را شروع کند. از دادن نوشیدنی های شیرین شده به کودک پرهیز کنید. نوشیدنی های شیرین شده مانند آب میوه شیرین شده یا نوشابه گازدار برای دندان های کودکتان خوب نیستند. به نوزادان زیر یک سال اصلا نباید آب میوه بدهید. برای بچه ها بالای 4 سال باید مقدار آب میوه را به زیر 110 گرم در روز محدود کنید- در این بچه ها آب میوه را به نسبت نصف به نصف با آب مخلوط کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "چطور دندان های بچه ها را از پوسیدگی درامان نگاه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دندان های بچه ها را از پوسیدگی درامان نگاه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید