کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار منتشر شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، پژوهش تصحیح نسخه خطی شماره 5667 (آلبوم اسناد و مکاتبات و یادداشت ها شامل دستخط های ناصرالدین شاه خطاب به امین السلطان و عرایض مردم با دستورهای شاه و نیز نامه هایی از امین الدوله، حکیم الممالک، معاون الملک، نظام الدوله، مربوط به سالهای 1287 تا 1296 ه.ق) از گنجینه نسخه های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک منتشر شد.

کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار منتشر شد

کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار به تلاش مجید عبدامین و بهمن بیانی برپایه پژوهش و تصحیح یکی از نسخه های خطی بزرگ ترین موقوفه فرهنگی ایران به تازگی منتشر شده است.

این کتاب مجموعه ای از فرمان ها، دستخط ها و دستورالعمل های ناصرالدین شاه، بعلاوه اسنادی از عریضه ها، گزارش ها و تلگراف ها را دربرمی گیرد که اعضای خاندان سلطنتی، وزیران، صاحبان سِمت لشکری و کشوری به ناصرالدین شاه نوشته اند و او دستورهای لازم را در حاشیه یا پشت این اسناد برای رسیدگی به آن ها صادر نموده است.

مخاطب فرمان ها و دستورالعمل های شاه بیش تر میرزا ابراهیم خان امین السلطان بوده، شاه قاجار در دیگر سندها نیز با دست خط هایی رسیدگی به کارها را به او واگذارده است.

بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار را در سال 1402 (چاپ نخست) منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مکاتبات آقا ابراهیم امین السلطان با ناصرالدین شاه قاجار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید