کتاب مبانی بازسازی آثار تاریخی فرهنگی هنری منتشر شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، کتاب مبانی بازسازی آثار تاریخی فرهنگی هنری نوشته مشترک نادر تاجیک و مریم خلیل زاده مقدم از سوی انتشارات سنجش و دانش منتشر شد.

کتاب مبانی بازسازی آثار تاریخی فرهنگی هنری منتشر شد

هدف از تألیف این کتاب آموزش کاربردی برای موزه داران، بازسازی گران آثار تاریخی، گنجینه داران و امنای اموال در موزه ها است. این کتاب در 4 فصل شامل: تاریخچه بازسازی، نظریه پردازان جهانی بازسازی و سیر تحول آن، اصطلاحات رایج بازسازیی و آنالیز انواع روش های بازسازیی آثار، منشورها و قطعنامه های بازسازی شهری، اصول و استانداردهای بازسازی آثار تاریخی هنری موجود در موزه ها و در آخر نکات کلیدی مربوط به هر فصل است

بازسازی به شکلی که امروزه وجود دارد، از سال 1178 خورشیدی در اروپا شروع شد. اما، تاریخچه هنر بازسازی با معماری همواره همراه و همزمان بوده و درست از زمانی که یک بنا شکل می گرفت، بحث بازسازی بناهای دیگر نیز پیش می آمد. بنابراین، بحث بازسازی همواره در ایران و ممالک و ملل دیگر وجود داشته و دارد. از جمله نمونه های بازسازی در ایران می توان به تغییر کاربری چهارطاقی و آتشکده و کلیسا به مسجد و آنالیز و تعمیر سالیانه شان اشاره نمود.

کشور ما دارای میراث فرهنگی و بناهای تاریخی ارزشمندی است و ما وظیفه داریم آنها را برای آیندگان حفظ کنیم. دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته بازسازی اثار تاریخی با استفاده از دانش نظری و علمی، بیشتر از قبل به حفظ و نگهداری این بنا یاری نموده و هدف سازمان میراث فرهنگی مبنی بر بازسازی و نگهداری این اثار را تامین کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب مبانی بازسازی آثار تاریخی فرهنگی هنری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مبانی بازسازی آثار تاریخی فرهنگی هنری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید