گاز نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد

به گزارش وبلاگ بام شهر، دبیرکل جی ئی سی اف گفت که گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد، پیش بینی شده است سهم گاز طبیعی در سبد سوخت انرژی دنیا از 23 درصد کنونی در سال 2050 به 28 درصد برسد.

گاز نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد

به گزارش خبرنگار شانا، یوری سنتورین، روز پنجشنبه (22 آبان ماه) دربیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرنماینده گاز (جی ئی سی اف) اظهار کرد که عرضه و تقاضای گاز به دلیل همه گیری ویروس کرونا با کاهش همراه شده است.

وی اضافه نمود: گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد، پیش بینی شده است سهم گاز طبیعی در سبد سوخت انرژی دنیا از 23 درصد کنونی در سال 2050 به 28 درصد برسد.

دبیرکل جی ئی سی اف، مجمع کشورهای صادرنماینده گاز اکنون به صندلی خود در بازار انرژی رسیده است و تحلیل های این مجمع مورد استناد سازمان هایی همانند مجمع بین المللی انرژی (IEF)، سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و دیگر نهادهای بین المللی قرار می گیرد.

در این نشست همچنین عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر اظهار کرد: قیمت گاز در طول سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونابا کاهش همراه بوده است و بسیاری از فعالیت های مالی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

وی گفت: برگشت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بسیار سخت است و راه درازی برای بازگشت به زمان پیش از این شیوع ویروس وجود دارد.

عطار توضیح داد: جی یی سی اف نقش مهمی در بازار طبیعی گاز ایفا می نماید و سازمان های بین المللی به این موضوع اذعان دارند.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی ئی سی اف در این نشست درباره مسائل کنونی مربوط به صنعت گاز و حوزه های مرتبط از جمله ژئوپلیتیک، اقتصاد و پایداری انرژی و همچنین درباره افزایش تعداد اعضا، بودجه سالانه، جایزه جدید جی ئی سی اف و ششمین نشست سران جی ئی سی اف در سال 2021 گفت وگو می نمایند.

در این نشست افزون بر آنالیز نشریه های جی ئی سی اف، گزارش کوتاه مدت سالانه بازار گاز و چشم انداز دنیای گاز 2050، بولتن آماری سالانه رونمایی می گردد.

الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا، 11 عضو اصلی جی ئی سی اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، مالزی، نروژ، عمان، امارات و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرنماینده گاز شرکت می نمایند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرنماینده گاز 46 درصد از فراوری گاز دنیا، 72 درصد از ذخایر گازی دنیا، 55 درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و 61 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "گاز نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز نسبت به دیگر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید