7 فوت و فن یافتن بلیط مقرون به صرفه هواپیما با آی چارتر

به گزارش وبلاگ بام شهر، شاید برای شما هم رخ داده باشد که در مسافرت های هوایی وقتی با مسافر کناری خود هم صحبت می شوید متوجه می شوید که بلیط هواپیما خود را با مبلغی به مراتب کمتر از شما تهیه نموده است در حالی که شرایط کاملاً یکسانی با شما در هواپیما دارد.

7 فوت و فن یافتن بلیط مقرون به صرفه هواپیما با آی چارتر

چگونه کمترین مقدار هزینه را بابت بلیط هواپیما پرداخت کنیم؟

اگر نگاهی به قیمت های بلیط هواپیما بیندازیم آنچه شاید عجیب به نظر برسد تفاوت قیمت بلیط هواپیما در یک جهت با یک هواپیما یا یک شرکت هواپیمایی، اما در دو تاریخ فرق دارد.

چگونه می گردد که یک بلیط هوایپما به یک مقصد مشترک، در دو روز متفاوت تا این حد تفاوت قیمت داشته باشد؟ با ما باشید تا تمامی نکات خرید بلیط هواپیما ارازن را به شما بگوییم.

زمان خریداری در طول هفته

اگر هفت روز هفته را سه بخش در نظر بگیریم یعنی اوایل هفته شنبه و یکشنبه، اواسط هفته دوشنبه و سه شنبه و اواخر هفته تا آدینه، به طور معمول هر یک تاثیرات مخصوص به خود را بر قیمت ها دارند؛ به طوری که اوایل هفته قیمت بیشتر، اواسط هفته قیمت کمتر و اواخر هفته قیمت مجدد بیشتر می گردد. شاید علت این امر برای شما جالب باشد. در مورد قیمت بالای اوایل هفته، افزایش تقاضا برای مسافرت های اداری را می توان مهم ترین علت مطرح کرد. در چند روز به جای مانده مورد اواخر هفته، افزایش تقاضا برای مسافرت های تفریحی و علت کاهش قیمت در کاهش تقاضا برای این دو نوع مسافرت است.

مناسبت های ملی و مذهبی

آنچه در نگاه اول به نظر می رسد چون تقاضا برای بلیط هواپیما در این ایام زیاد است پس قیمت نیز بالاست ولی اگر در پی بلیط لحظه آخری هستید باید در این ایام این گونه بلیط ها را در سایت iCharter.ir جستجو کنید، شاید بپرسید چرا؟

در این ایام تقاضا برای بلیط هواپیما در یکی از جهتهای رفت یا برگشت زیاد است و به هر مقدار که این تقاضا در یک جهت پرواز زیاد باشد، می توان در جهت عکس، به همان مقدار شاهد کم ترین قیمت بود. برای مثال با آغاز ایام تعطیلات نوروز تقاضا برای بلیط هواپیما تهران به کیش به طرز عجیبی زیاد می گردد؛ ولی آنچه جالب است کاهش تقاضا برای بلیط کیش به تهران است؛ طوری که قیمت بلیط چارتر این جهت به کمتر از قیمت یک تاکسی در جهتی کوتاه در این جزیره می رسد!

مثال دیگر ایام شهادت امام رضا(ع) است. در این ایام تقاضا برای بلیط هواپیما مشهد نیز به شدت زیاد می گردد و همانند مورد قبل تقاضا برای جهت های عکس همانند مشهد به تهران کاهش پیدا می یابد.

نکته ای که در این مورد حائز اهمیت است مقدار کاهش تقاضا و در ادامه کاهش قیمت بلیط هواپیما است. بسته به نوع جهت که می تواند شامل سفرهای اداری، کاری و تفریحی گردد، فرایند مقدار کاهش می تواند متغیر باشد. در جهت های منتهی به شهرهایی همانند کیش، استانبول و نجف که بیشتر جنبه سیاحتی و زیارتی دارند؛ فرایند این کاهش تا آنجایی می تواند پیش رود که شما بتوانید با هزینه ای پنج هزار تومانی جهت کیش به تهران را به راحتی با هواپیما مسافرت کنید. این کاهش قیمت را می توان برای چارتر استانبول نیز در ایام تعطیل متصور شد. برای درک بیشتر این موضوع به قیمت های بلیط چارتر استانبول یا کیش در ایام تعطیل در آی چارتر نگاهی بی اندازید.

ولی در مورد شهری همانند مشهد که علاوه بر جنبه زیارتی و سیاحتی، جنبه سفرهای اداری و کاری نیز وجود دارند؛ این کاهش قیمت بلیط هواپیما را فقط تا حدود خاصی می توان مشاهده کرد و هرگز نباید مانند مورد بالا در انتظار کاهش شدید قیمت باشیم.

شبکه های اجتماعی

با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و مزایای منحصربه فرد آن، بیشتر وب سایت های فروش بلیط هواپیما، برای اطلاع رسانی مسافران خود از آفرهای ویژه، تخفیفات سراسری، بلیط های لحظه آخری و... استفاده می نمایند. آی چارتر نیز در این راستا در شبکه های اجتماعی فعال بوده و مشتریان خود را از آخرین و مقرون به صرفه ترین قیمت های موجود آگاه می نماید.

جست و جو و مقایسه

طبق آیین نامه سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط های سیستمی باید با قیمت های یکسانی ارائه شوند؛ اما در مورد قیمت بلیط چارتر این قانون وجود ندارد. پس توصیه ما به شما مقایسه کردن قیمت های بلیط چارتر است. آی چارتر این جست وجو و مقایسه را چنان ساده و کاربر پسند طراحی نموده است که شما در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید مناسب ترین پرواز را بیابید.

بلیط سیستمی یا چارتری

در نگاه اول شاید به نظر برسد که قیمت بلیط چارتر همواره کمتر از بلیط سیستمی است با اینکه این قانون همیشگی نیست؛ ولی این طور نیست و برخی مواقع این قانون برعکس می گردد؛ اما توصیه ما به شما این است در مواقعی که بلیط چارتر به مقدار قابل توجهی از بلیط سیستمی آن مقرون به صرفه تر باشد، خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما قابل توجیه است. در غیر این صورت اولویت با خرید بلیط سیستمی است؛ چراکه شرایط استرداد آن مناسب تر است.

پرواز با کمترین تاخیر

شاید آزاردهنده ترین مشکل در مسافرت هوایی، تاخیر در پرواز است. در بسیاری از مواقع این تاخیر غیرقابل پیش بینی است و می تواند برای هر بلیط هواپیمایی، با هر ایرلاینی، با هر هواپیمایی و در هر ساعت از شبانه روز اتفاق افتد. رعایت یک سری نکات می تواند مقدار احتمال تاخیر پرواز شما را کمتر کند:

در ساعات اولیه روز احتمال تاخیر پرواز کمتر از ساعت پایانی روز است. برای مثال تاخیر و یا حتی کنسلی پروازهای 12 شب کاملا احتمال دارد.

در مورد ایرلاین هایی که کم ترین تاخیر را در کارنامه خود دارند؛ پیشنهاد ما به شما هواپیمایی معراج و ماهان در پرواز های داخلی و ایرلاین های همانند ترکیش در پرواز های خارجی است.

از دیگر نکات مهم قابل آنالیز شرایط آب و هوایی مبداء و مقصد است که حتما باید چک گردد.

به نوع هواپیمای خود در جهت دقت کنید؛ با اینکه این امر خیلی جامع و کلی است؛ اما پیشنهاد ما به شما هواپیمای ایرباس است.

به قوانین استرداد توجه کنید

بسیار رخ داده که برنامه سفر شما قطعی نبوده یا حداقل روز و ساعت حرکت تان با توجه به شرایط تغییر کند. در این گونه موارد اولویت با خرید بلیط سیستمی است. در مورد بلیط سیستمی هم حتما به شرایط استرداد آن دقت کنید تا در صورت کنسلی پرواز متحمل کمترین مقدار جریمه شوید. به طور معمول هرچه شرایط استرداد بلیط مناسب تر و درصد جریمه کمتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

اگر بلیط چارتر تهیه کردید و برنامه سفر شما تغییر یافت آی چارتر بلیط چارتر شما را با کمترین جریمه ممکن استرداد می نماید.

منبع: کجارو

به "7 فوت و فن یافتن بلیط مقرون به صرفه هواپیما با آی چارتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 فوت و فن یافتن بلیط مقرون به صرفه هواپیما با آی چارتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید