هوش مصنوعی

پلی استیشن 5 پرو برای موفقیت به دلیلی فراتر از جی تی ای 6 نیاز دارد

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد سونی در حال آماده شدن برای عرضه یک مدل قدرتمندتر پلی استیشن 5 است و زودتر از آنچه فکرش را بکنید، آن را عرضه خواهد کرد. تحلیلگران با اطمینان پیش بینی کرده اند که دستگاه نو در خاتمه سال 2024 عرضه می شود و این در حالی است که...

2 اردیبهشت 1403

هوش مصنوعی این زن را میلیاردر کرد

هوش مصنوعی باعث شده است تا لیسا سو ثروت هنگفتی را به دست آورد، اما او هنوز باید راه زیادی را برای رسیدن به ارزش خالص دارایی جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، طی کند.

22 بهمن 1402

طول عمر لپ تاپ چقدر است؟

لپ تاپ یکی از پرکاربردترین وسایلی است که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند و با توجه به همین کارایی و البته فناوری به کار رفته در آن، قیمت آن هم نسبت به بسیاری از گجت های دیگر بالاتر است و این جاست که بحث طول عمر لپ تاپ اهمیت زیادی پیدا می نماید.

9 شهریور 1402

هوش مصنوعی موضوع غالب در نشست جهانی ایفلا است

به گزارش خبرنگاران، عصمت مومنی، معاون کتابخانه ملی ایران و نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست جهانی ایفلا، در یادداشتی مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست جهانی را تشریح نموده است. متن یادداشت به این توضیح است:

6 شهریور 1402

کتابخانه کسب و کار تخصصی در بندرعباس راه اندازی شد

علیرضا نصیری در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از راه اندازی کتابخانه کسب و کار تخصصی خبرداد و گفت: این کتابخانه با حدود 500 عنوان کتاب علمی در زمینه فناوری و کسب کار خلاقانه با رویکرد خوبی در این مرکز وجود دارد.

24 مرداد 1402

چین در توسعه مدلهای زبانی هوش مصنوعی از آمریکا پیشی گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طبق گزارش موسسات تحقیقاتی تحت نظارت وزارت علوم و فناوری چین، توسعه LLMهایی که با کمک حجم وسیعی از داده های متنی و تکنیک های یادگیری عمیق آموزش دیده اند در سال 2020 میلادی وارد فاز بالاتری شد.

12 خرداد 1402

عرضه مجاز در نمایشگاه کتاب تهران

جواد ترشیزی، نویسنده مشهدی در گفت و گو با خبرنگاران در خراسان رضوی، با اشاره به انتخاب نام کتاب گفت: مجاز به نحوی به خطی نامرئی در این کتاب اشاره دارد که هر 7 داستان این کتاب را به هم مرتبط می نماید.

21 اردیبهشت 1402

استفاده از ChatGPT برای برنده شدن در لاتاری!

نمی توان گفت که اگر افراد بیشتری سعی نمایند ChatGPT را به عنوان روشی برای فراوری اعداد قرعه کشی به کار ببرند، چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید.

19 فروردین 1402

چگونه از هوش مصنوعی بینگ استفاده کنیم؟

در ماه های اخیر تقریبا هر روز خبر جدیدی در خصوص چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر شده است. تمام این داستان ها از chatGPT شروع شده که مایکروسافت مهم ترین سرمایه گذار برای توسعه دهنده این چت بات یعنی شرکت OpenAI محسوب می گردد. همانطور که احتمالا می دانید، در...

18 فروردین 1402

10 فیلمی که مرزهای ژانر علمی تخیلی را جابه جا کردند

با هر فیلم، تکنولوژی های جدیدی برای حیرت زده کردن مخاطبان خلق شده، مفاهیم باشکوهی مورد آنالیز قرار گرفته و مرز های واقعیت جابجا شده اند به طوری که اکنون پایانی برای احتمالات در دنیای علمی تخیلی وجود ندارد.

12 اسفند 1401

روزی بدون اجازه روبات ها آب هم نخواهیم خورد! ، هوش مصنوعی به جای انسان تصمیم خواهد گرفت

دانشمندان هشدار می دهند که توسعه هوش مصنوعی می تواند به جایی برسد که دیگر انسان ها بدون یاری روبات نتواند تصمیم گیری نمایند.

11 اسفند 1401

نقش پررنگ غول های فناوری در بهداشت ، چگونه آلفابت ، آمازون، اپل و مایکروسافت مراقبت های بهداشتی دنیا را متحول می نمایند؟

بیزینس اینسایدر نوشت: صنعت بهداشت و درمان در حال تغییراتی عمیق و زیرساختی است. هزینه ها به سرعت در حال افزایش است، تقاضای مصرف کننده برای مراقبتهای بهداشتی رو به افزایش است و شرکت های مراقبت های بهداشتی قادر به تامین بعضی هزینه ها نیست. اما این موضوع...

1 دی 1401

جوراب هوشمند ویژه نظارت بر سلامت نوزادان

با سیستم نظارت بر نوزاد هوشمند Owlet Dream Duo مراقب کودک خود باشید و عادات خواب خود را بهبود ببخشید.

27 آذر 1401

ایرانسل 16 ساله شد

خبرنگاران : امروز، آدینه 29 مهر 1401، ایرانسل 16 ساله شد. همزمان با تولد 16 سالگی، یکصد و شصتمین (160) سایت 5G ایرانسل به بهره برداری رسید.

30 مهر 1401

بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه در بحرین

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از شروع بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه با مشارکت 50 فروند کشتی جنگی اطلاع داد.

3 اردیبهشت 1401

تهدید تسخیر دنیا از سوی فناوری هوش مصنوعی تا چه مقدار جدی است؟

تسخیر دنیا به دست هوش مصنوعی با سرعت غیر قابل باوری در حال توسعه است که بعضی این سرعت را تهدیدی برای آینده دنیا خوانده اند.

24 شهریور 1400

رنگی کردن عکس های قدیمی در مسیری تازه، هوش مصنوعی شما را به گذشته رنگی می برد

عکاسی دیجیتال در دو دهه اخیر، فناوری تصویربرداری و انتشار عکس را دگرگون کرده و در این بین امکان رنگی کردن تصاویر قدیمی نیز فراهم شده است.

9 آبان 1399

رشد بورس ظرف دو سال اخیر 4 برابر شده است، دلیل مشکل اقتصادی صندوق های بازنشستگی

عضو هیأت مدیره بانک پاساگارد گفت: شاخص بورس ظرف دو سال اخیر 4 برابر رشد نموده است.

16 اسفند 1398